۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۳۸۴۱۱
فرماندار کيار:

ایجاد چهارخطه شهرکرد_شلمزار خواسته همه اهالي شهرستان کيار است

فرماندار کيار با اشاره به تردد روزانه ۱۰۰۰۰ خودرو از مسير شهرکرد، شلمزار، گهرو و ناغان اين جاده و تصادفات دلخراش در اين مسير گفت: ايجاد چهارخطه شهرکرد_شلمزار خواسته همه اهالي شهرستان کيار است.
ایجاد چهارخطه شهرکرد_شلمزار خواسته همه اهالي شهرستان کيار است
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار فرماندار کيار به عنوان ميزبان سفر استاندار به شهرستان کيار پس از خوش آمد گويي و خيرمقدم به مهندس اقبال عباسي با ارائه گزارشي اجمالي مهمترين اقدامات انجام شده و همچنين مهمترين مشکلات و خواسته هاي مردم شهرستان کيار را تبيين نمود.

قدمعلي مرداني گفت: بيمارستان يکي از مهمترين خواسته هاي اهالي شهرستان کيار خصوصا ساکنان بخش مرکزي کيار است و با توجه به اينکه قبل از انتزاع بخش هاي ناغان از شهرستان اردل و کيار از شهرستان شهرکرد و الحاق اين دو بخش به يکديگر و ايجاد شهرستان کيار بيمارستان امام جواد (ع) در بخش ناغان مستقر گرديده است ساکنان بخش مرکزي کيار از وجود بيمارستان محروم هستند کما اينکه لازم است نسبت به توسعه فعاليت ها و تقويت بيمارستان امام جواد عليه السلام نيز اقداماتي صورت پذيرد.

فرماندار کيار با اشاره به تردد روزانه ۱۰۰۰۰ خودرو از مسير شهرکرد، شلمزار، گهرو و ناغان اين جاده و تصادفات دلخراش در اين مسير گفت: ايجاد چهارخطه شهرکرد_شلمزار خواسته همه اهالي شهرستان کيار است.

وي افزود: شهرستان کيار از ديرباز به عنوان قطب کشاورزي و دامپروري در استان چهارمحال و بختياري قلمداد مي شود اما اين قطب کشاورزي و دامپروري به دليل خشکسالي با مشکل تامين آب مواجه شده است که به همين سبب لطمات بسيار زيادي که به کشاورزي و دامداري منطقه شهرستان کيار وارد شده است و يکي مهمترين خواسته هاي کشاورزان و دامداران بخش مرکزي و بخش ناغان اتخاذ تدابيري جهت تامين آب مورد نياز کشاورزي شهرستان کيار است.

فرماندار کيار در ادامه به يکي از مهمترين قابليت هاي شهرستان کيار اشاره کرد و گفت: شهرستان کيار از قابليت هاي صنعتي و معدني بسياري برخوردار است اما در اين زمينه مشکلات عديده اي ايجاد شده است که يکي از آنها تعطيلي کارخانه آب معدني شلمزار است که اميدواريم با تدابيري که استاندار محترم اتخاذ مي نمايند اين مسائل در شهرستان کيار حل شود.

امام جمعه شلمزار نيز در سالن محل حضور استاندار به بيان برخي مشکلات و خواسته هاي مردم پرداخت.

حجت الاسلام يدالله زماني در تبيين خواسته ها و مشکلات شهرستان کيار گفت: استقرار و استقلال کامل ادارات در شهرستان کيار يکي از خواسته هايي است که بايد براي کاهش مشکلات مردم شهرستان کيار عملي و اجرايي شود.

امام جمعه شلمزار به مشکلات عديده کشاورزان اشاره کرد و خواستار تسريع در پمپاژ آب دهنو به دشت ها و اراضي کشاورزي و توجه به احداث و بهره برداري از سد گهرو شد.

وي به مشلات اهالي مشايخ نيز اشاره نمود و گفت: تسريع در گاز دار شدن روستاهاي منطقه مشايخ خواسته هايي است که اهالي اين نقطه از شهرستان کيار خواستار پيگيري و رفع آنها هستند.

ديگر سخنران اين جلسه داريوش صميمي سر مربي تيم دو ميداني و نماينده شوراي شهرستان بود که مهمترين مسائل و مشکلات و خواسته هاي شهرستان و اهالي اين خطه از استان چهالرمحال و بختياري را عنوان کرد.

صميمي در تشريح مهمترين مشکلات شهرستان کيار گفت: تکميل تونل زره و سهولت دسترسي از بخش مرکزي به بخش ناغان و کاهش زمان سفر بين دو بخش شهرستان کيار خواسته اي است که لازم است مسئولان و دست اندر کاران به جد پيگير آن باشند.

نماينده شوراي شهرستان کيار در ادامه به مشکلات فاظلاب در شهرستان کيار هم اشاره کرد و افزود: توجه به فاضلاب چهار شهر شهرستان کيار لازم است در دستور کار قرار گيرد و با توجه به اينکه اين پروژه مراحل مطالعات خود را هم طي نموده است مي طلبد با توجه ويژه مسئولان به سرانجام برسد.

وي در ديگر نکته اي که تبيين کرد خواستار تسريع در احداث کارخانه آهک هيدراته دزک و حل گوشه اي از مشکلات اشتغال اهالي شهرستان کيار و خصوصا دهستان کيار شرقي شد.

صميمي به فقدان کلينيک تخصصي تامين اجتماعي در شهرستان کيار هم اشاره کرد و ضمن تبيين مشکلاتي که اهالي شهرستان کيار با سفر به ديگر شهرها جهت مراجعه به کلينيک تامين اجتماعي مي شوند خواستار استقرار کلينيک تخصصي تامين اجتماعي در شهرستان کيار شد.

صميمي در ادامه به مشکلاتي که اخيرا کارخانه قند چهارمحال و بختياري براي چغندر کاران ايجاد نموده است و مطالبات چغندرکاران از اين کارخانه هنوز پرداخت نشده است بر اهميت توجه به مطالبات چغندر کاران شهرستان کيار و استان چهارمحال و بختياري تاکيد کرد.

نماينده شوراي شهرستان کيار در ادامه دبه دو اثر تاريخي فاخر در روستاي دزک و شهر شلمزار اشاره کرد و ضمن تشريح اهميت توجه به قلاع دزک و شلمزار در زمينه گردشگري و... خواستار برنامه ريزي مدون براي حفظ و حراست از اين آثار شد.

وي با اشاره به اين مساله که شهرستان کيار پايتخت دو و ميداني آسياست گفت: استعدادهاي بسياري در عرصه دو و ميداني در شهرستان کيار بروز و ظهور مي يابند اما با دست خالي و بدون هيچ بضاعتي در این عرصه مواجه مي شوند و اگر اتفاقات مبارکي هم در اين عرصه مي افتد فقط به مدد تمرين و فعاليت ورزشکاران است و هيچ گونه فضاي مناسب براي پرداختن به اين ورزش در شهرستان کيار وجود ندارد.

صميمي در پايان به خشک شدن رودخانه کيار و عدم تامين آب مورد نياز اراضي کشاورزي برخي روستاهاي حاشيه اين رود همچون تشنيز اشاره کرد و خواستار رسيدگي و اقدام مثمر ثمر وزارت جهاد کشاورزي و وزارت نيرو در اين زمينه شد.

نصراللهي رئيس شوراي اسلامي دزک هم به عنوان نماينده اهالي دهستان کيار شرقي مهمترين خواسته ها و مشکلات اهالي اين دهستان را بيان کرد.

وي گفت: جاده ارتباطي کيار شرقي به محور شهرکرد خوزستان نياز به توجه ويژه دارد و در حالي که اين جاده در ۵۰ سال گذشته احداث شده است و فاقد حداقل استاندارد هاي روز است بر اهميت رسيدگي و توجه به اين جاده تاکيد کرد.

رئيس شوراي روستاي دزک به بخشداري کيار شرقي هم اشاره کرد و گفت: با وجود اينکه پيش نياز استقرار بخشداري فرخشهر و تفکيک ۴روستا از کيار شرقي و الحاق به فرخشهر نيازمند ايجاد بخش دزک و کيار شرقي بود اما اين مهم عملي نشد و در حالي که چهار روستا از شهرستان کيار تفکيک شد و به شهرستان شهرکرد پيوست تا بخش فرخشهر ايجاد شود اما هيچگاه قول مسئولان در خصوص بخشداري کيار شرقي عملي نشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۲:۱۸

28 Dec 2019