۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۳۷۹۹۲

هنرمندان گهرويي صاحب خانه مي شوند/تکميل فرهنگ سراي شلمزار شايد وقتي ديگر

يکي از مهمترين پروژه هاي نيمه تمام در شهرستان کيار پروژه احداث فرهنگ سراهاي شلمزار و گهرو است که سال هاي سال هنرمندان در انتظار تکميل و به ثمر نشستن اين پروژه هاي فرهنگي هستند.
هنرمندان گهرويي صاحب خانه مي شوند/تکميل فرهنگ سراي شلمزار شايد وقتي ديگر
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کيار بيدار فرهنگ سراي شلمزار مرکز شهرستان کيار که قرار بود ساخته شود تا امور فرهنگي و هنري شهرستان کيار همچون، تئاتر، موسيقي، سرود، شاهنامه خواني، برگزاري انجمن هاي ادبي، موسيقي و... در آنجا ساماندهي شود.

اينک هفت سال از زماني گذشته است که عمليات ساخت فرهنگسراي شلمزار آغاز شده است و پس از گذشت هفت سال از آغاز عمليات اجرايي فقط ۵۰ درصد از عمليات اجراي آن پيش رفته و جالب است بدانيم از سال ۱۳۹۳ تاکنون عمليات اجرايي اين پروژه کاملا متوقف شده است.
 
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان کيار در پاسخ خبرنگار کيار بيدار که چرا اين پروژه با سرعت آغاز شد و علي رغم پيشرفت ۵۰درصدي متوقف ماند گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي از سطح وزارت تا پائين ترين رده ها دستگاه بهره بردار است و صرفا پس از تکميل پروژه اين ساختمان از طرف اداره کل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري تحويل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال مي شود و ئپس از آن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي در آن مستقر مي شود.

در اين راستا يکي از اعضاي شوراي اسلامي شهر شلمزار به کيار بيدار گفت: طي نشست اعضاي شوراي اسلامي و شهردار شلمزار با مدير کل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري وعده اختصاص مبلغ قابل توجهي اعتبار جهت تکميل پروژه فرهنگ سراي شلمزار را از محل اعتبارات استاني داد.

با همه محدوديت ها و مشکلات پيش روي پروژه فرهنگ سراي شلمزار اما هنرمندان شلمزاري اميدوار به ساخت فضايي تخصصي در مرکز شهرستان کيار هستند تا بار ديگر با تامين فضاي مورد نياز فعاليت هاي هنري شان را با قوت بيشتري ادامه دهند و ديگر نيازي نباشد فعاليت هاي هنري شان را به مدارس، سالن اجتماعات آموزش و پرورش، کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان ببرند هر چند مسئولان اين ادارات نيز براي کمک به هنرمندان کيار هيچ محدوديتي در راستاي استفاده از فضاهاي در اختيارشان را قائل نشده اند.


فرهنگ سراي گهرو آماده بهره برداري است

يکسال پيش بود که گزارش کيار بيدار با تيتر:فرهنگ سراهاي گهرو و شلمزار متوقف در نيمه راه بهره برداري در همين پايگاه خبري منتشر شد اما آنچه مايه خرسندي است آن است که اما آنچه مايه سرور و خرسندي است آن است که رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان کيار از بهره برداري قريب الوقوع فرهنگ سراي شهر گهرو خبر داد.


حسيني گفت: طي سال گذشته فرهنگ سراي شهر گهرو که روزگاري به محل تجمع خلاف کاران و معتادان تبديل شده بود به همت مديران و مسئولان شهرستان کيار و اداره کل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري تکميل و در آينده اي نزديک آماده بهره برداري هنرمندان شهر گهرو و روستاهاي اطراف آن مي شود.

به گزارش کيار بيدار در حال حاضر دو فرهنگ سرا در شهرستان کيار در شهرهاي گهرو و شلمزار در حال احداث است که فرهنگ سراي شلمزار پيشرفتي ۵۰درصدي داشته و فرهنگ سراي گهرو آماده بهره برداري است.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۱:۱۲

31 Dec 2019