۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۳۷۳۷۹
سخنران دومين اجلاس سراسري نماز شهرستان کيار:

نماز راه ارتباط با خدا زکات راه ارتباط با خلق خدا و فضاي مجازي تجلي گاه اين دو واجب الهي است

دومين اجلاس سراسري نماز، زکات و فضاي مجازي در شهرستان کيار به همت ستاد اقامه نماز شهرستان کيار و کليه ادارات شهرستان کيار برگزار شد.
نماز راه ارتباط با خدا زکات راه ارتباط با خلق خدا و فضاي مجازي تجلي گاه اين دو واجب الهي است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کيار بيدار، فرماندار کيار در آغاز دومين اجلاس نماز، زکات و فضاي مجازي شهرستان کيار گفت: اهميت نماز بايد همه جا و در هر زماني تبيين و تاکيد شود، نبايد اهميت و جايگاه نماز خرد و کوچک شمرده شود و هر فرد در هر جايگاه و مسئوليتي که قرار دارد بايد در اقامه نماز اهتمام ورزد.

وي با اشاره به خاطرات خود در دوران اسارت در سال هاي دفاع مقدس در زندان هاي رژيم بعث گفت: يکي از سخت ترين زمان ها و دوران زندگيم دوران اسارت در زندان هاي رژيم بعث عراق بود اما هيچ گاه شيريني نماز و ارتباط با خداوند را در آن دوران فراموش نکرده و نمي کنم چراکه در آن زمان و در آن شرايط سخت تنها مونس اسرا نماز بود.

فرماندار کيار با تبريک پيروزي جبهه مقاومت گفت: پيروزي رزمندگان اسلام در سوريه بار ديگر امنيت کشور ايران اسلامي را تضمين کرد و اگر کساني همچون مدافعان حرم و قاسم سليماني ها نبودند چه بسا که اکنون بايد در مرزهاي کشور و حتي در شهرهاي بزرگ با داعش مبارزه مي کرديم.

وي در ادامه از شکست داعش به عنوان شکست بنيادين جبهه غرب در سوريه ياد کرد و گفت: اين پيروزي رزمندگان اسلام پيروزي دنياي اسلام بر دنياي کفر بود.

در ادامه اين اجلاس حجت الاسلام خسروي به عنوان سخنران ويژه دقايقي در خصوص اهميت نماز و تبيين نکات ويژه نماز ايراد سخن کرد و گفت: بر جايگاه و ارزش نماز و زکات خصوصا در قرآن تاکيد شده است و فضاي مجازي بستر رشد و بالندگي نماز و زکات است، توجه به نماز و زکات چه در فضاي حقيقي و چه در فضاي مجازي زمينه ساز رشد و پويايي و اعتلا جامعه و افراد است.

وي در ادامه به اهميت قرارگيري سه بعد نماز، زکات و فضاي مجازي در کنار هم تاکيد کرد و افزود: تفکرات التقاطي، انحرافي، غرض ورزي در پي آنند که سه ضلع مثلث نماز، زکات و فضاي مجازي را از هم جدا کنند و اگر موفق به اين اتفاق شوند صدمات و لطمات جبران ناپذيري بر بدنه جامعه و تفکرات اصيل اسلامي و ايراني و سازنده کشور وارد مي شود.

دکتر خسروي در بخش از سخنان خود گفت: نماز مختص دين اسلام نيست و ديگر اديان نيز بر اهميت نماز صحه گذاشته اند و نماز از ديرباز و از آغاز به عنوان روش عبادت خدا وجود داشته است به طوري که بر اقامه نماز در دين يهود روزانه سه نوبت، در دين زردشت پنج بار درشبانه روز و در دين مسيحيت روزانه هفت بار تاکيد شده است.

وي در ادامه گفت: نماز راه ارتباط با خداست و و قرارگيري نماز و زکات در کنار هم بر اهميت ارتباط با خدا و در عين حال توجه به مخلوقات الهي تاکيد مي کند، براي انسان مومن شايسته نيست فقط به فکر خودش، قبلگاه خودش و سجاده خودش باشد و از رنج و محنت ديگران غافل باشد، نماز در کنار زکات آورده شده است تا بدانيم عبادت خداوند بدون توجه به مردم و تلاش براي رفع مشکلات آنان کافي نيست.

خسروي در ادامه افزود: نماز ستون دين است و نماز زماني واقعا ستون دين است که از حالت شعاري به باور تبديل شود، نماز واقعي بازدارنده انسان از بدي ها و زشتي هاست و اگر در فضاي مجازي خود کنترلي نداريم بي شک نمازمان ايراد دارد.

سخنران دومين اجلاس سراسري نماز شهرستان کيار در پايان به سخناني از دانشمندان، متفکران، فلاسفه و انديشمندان سراسر دنيا و در زمان هاي مختلف درخصوص اهميت اقامه نماز و ارتباط با خدا اشاره کرد و گفت: هر چند عده اي با اخذ يک مدرک خود را از عبادت و راز و نياز با پروردگار بي نياز مي دانند اما اگر خوب بيانديشيم مي بينيم که جز ذات اقدس باري تعالي سزاوار و شايسته مدح و ستايش نيست.

دومين اجلاس سراسري نماز شهرستان کيار با معرفي دانش آموزان برتر در زمينه برگزاري نماز، سربازان برتر در امر اقامه نماز، موذنان برتر، مبلغان برتر زکات، گروه تعزيه اقامه کننده نماز، کارمندان نمونه در اقامه نماز پايان يافت.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۰:۵۹

1 Feb 2020