۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد مطلب : ۳۶۸۳۵

نگاهی به زندگی خوابگاهی در دانشگاه

تصوير خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي ايران با تصويري که از اين خوابگاه‌ها در کشورهاي ديگر مي‌بينيم شباهت زيادي ندارد. در کشور ما ساختمان‌هاي قديمي، فرسوده و کم‌امکانات براي خوابگاه کم نيستند.
نگاهی به زندگی خوابگاهی در دانشگاه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ تصوير خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي ايران با تصويري که از اين خوابگاه‌ها در کشورهاي ديگر مي‌بينيم شباهت زيادي ندارد. در کشور ما ساختمان‌هاي قديمي، فرسوده و کم‌امکانات براي خوابگاه کم نيستند.

ساختمان‌هاي جديد هم اغلب نواقصي دارند و خيلي زود به ساختمان‌هاي فرسوده شبيه مي‌شوند. امکانات زندگي در بسياري از آنها فراهم نيست. بچه‌ها خيلي از لوازم را خودشان به خوابگاه مي‌آورند و گاهي براي داشتن يک کمد اختصاصي و شخصي دچار مشکل‌اند. وقتي از کنار خوابگاه بسياري از دانشگاه‌هاي معتبر عبور مي‌کني، تصوير اتاق‌هاي بدون پرده، با تخت‌هاي فلزي نامرتب و چينش ناموزون لوازم از بيرون پيداست.

دانشجوها در اين خوابگاه‌ها معمولا از وسايل به شکل عمومي ‌استفاده مي‌کنند يا اصلا امکانات ويژه‌اي در اختيار ندارند.




حسين از دانشجويان دانشگاه شهرکرد در گفتگو با منطقه آزاد، گفت: البته فضاي فيزيکي دانشگاه و خوابگاه ها امر کم اهميتي نيست ولي بايد براي دانشجوها اين موضوع جابيفتد که براي درس خواندن آمده اند نه براي تفريح کردن يا اقامت. متأسفانه بعضي از دانشجويان انتظار دارند ساختمان خوابگاه آن ها داراي يک نماي خارجي فوق العاده باشد يا از جديدترين سيستم هاي رفاهي برخوردار باشد، حال آنکه نمي دانند اقامت آن ها در اين خوابگاه ها به مانند مستأجري است که آمده تا توشه اي ذخيره کند براي خريد مسکن.




شايان دانشجوی دیگر در شهرکر گفت: به علت شکل‌گيري هويتي به‌‌عنوان هم اتاقي و به علت وجود تعارف در ميان افراد، بسياري از اين مسائل مورد پذيرش اجباري قرار مي‌گيرد و مي‌توان گفت هيچ‌گونه فضاي شخصي يا فردي در خوابگاه نمي‌توان يافت.

وی به قوانين موجود در خوابگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این قوانین گاهي دست و پا گير و مزاحم‌اند، گاهي سهل‌انگار و سست، يکي از اين قوانين مربوط به ساعت ورود و خروج است، در برخي دانشگاه‌ها اين قانون بسيار سخت‌گيرانه بوده و براساس اين قوانين اگر دانشجويي قصد داشته باشد يک شب را خارج از دانشگاه بگذراند، بايد از آغاز هفته موضوع را به صورت کتبي اطلاع دهد و اگر به دليلي شبي را در خارج خوابگاه بگذراند، رفتار نامناسبي با او خواهد شد.

یکی دیگر از دانشجویان مستقر در خوابگاه دختران دانشگاه شهرکرد در گفت‌وگو با منطقه آزاد بیان داشت: حضور در خوابگاه و آشنایی با دوستان تجربه خوبی است.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه غذای سلف کیفت لازم را ندارد و چون ما بیشتر مواقع مشغول درس خواندن هستیم مجبوریم از غذای سلف استفاده کنیم از مسئولین درخواست داریم به این مشکل ما رسیدگی کنند.
انتهاي پيام1026ج /920م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۲:۴۰

27 Dec 2019