۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۳۶۲۶۱
استاد دانشگاه در کیار:

امر به معروف و نهي از منکر بايد هدف قیام عاشورا/ هيئت ها پرچمدار قيام حسيني باشند نه وامدار افراد و گروه هاي مختلف

استاد دانشگاه در کیار از حاضران در اين همايش خواست مهمترين مساله ي و رويکرد خود در برپايي مراسمات عزاي حسيني را احياء واجب فراموش شده امر به معروف و نهي از منکر قرار داهند.
امر به معروف و نهي از منکر بايد هدف قیام عاشورا/ هيئت ها پرچمدار قيام حسيني باشند نه وامدار افراد و گروه هاي مختلف
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  کيار بيدار، حجت الاسلام عدناني در همايش گروه هاي تعزيه، هيئت هاي عزاداري و مداحان گفت: محرم فرصت مناسبي براي احياء امر به معروف و نهي از منکر است و دست اندر کاران برگزاري مراسمات عزاداري حسيني در اين ايام نبايد به سادگي از کنار اهميت اين مساله عبور نمايند.

وي افزود: هميشه ايام عزاداري حسيني فرصتي براي گردهم آيي مردم شهرها و روستاهاي اقصي النقاط ايران اسلامي است و بايد اين فرصت را براي اشاعه آرمان بلند امام حسين (ع) و رسوا نمودن دشمنان اسلام مغتنم شماريم.

وی در ادامه بيان داشت: يکي از مهمترين مسائلي که در طول ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان بايد در راس قرار گيرد و همه بر آن تاکيد نمايند مساله امر به معروف و نهي از منکر است که متاسفانه در سال هاي اغخير در بسياري از عرصه ها فراموش شده است.

عدناني افزود: مساله امر به معروف و نهي از منکر مساله اي بسيار ظريف مهم و حياتي است و پرداختن بدان مستلزم داشتن برخي صفات است اما نبايد به هر دليل اين واجب الهي معطل و تعطيل شود.

وي گفت: آمران به معروف و ناهيان از منکر بايد مصاديق معروف و منکر را بشناسند و خود شامل مساله اي که مي خواهند نسبت به آن امر به معروف و نهي از منکر نمايند نشوند چه بسا که اگر اينگونه نباشد اقدام به امر به معروف و نهي از منکر نتيجه ي عکس مي دهد.

اين استاد دانشگاه در ادامه به واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه امام حسين و يارانش اشاره کرد و گفت: امام حسين (ع) در وصيت نامه خود هدف از قيامش را احياء امر به معروف و نهي از منکر عنوان نمود و عنوان نمود که هدف من از اين قيام اصلاح انحرافاتي است که در سبک و روش زندگي امت جدم حضرت رسول اکرم ايجاد شده است پس بايد اين مساله در صدر امور قرار گيرد.

حجت الاسلام عدناني در بخشي ديگر از سخنان خود بيان داشت: تعطيل شدن امر به معروف و نهي از منکر در جامعه مانند از کار افتادن سيستم دفاعي بدن است پس اگر مي خواهيم جامعه را آسيب ها و بلايا حفط کنيم بايد امر به معروف و نهي از منکر را احياء کنيم.

وي به مشکلاتي که برخي فرق انحرافي هم براي اسلام و شيعيان ايجاد کرده اند گفت: اگر مي خواهيم دين و آرمان راستينمان را از گزندها و آسيب ها حفظ کنيم بايد با تبليغ اعتقادات راستين و درست تشيع پيش رويم نه با اشاعه ي خرافات و تحريفات. دشمن بيکار ننشسته است و براي اينکه به شيعه و تشيع به انحاء مختلف آسيب برساند از هر ابزاري که در اختيار دارد بهره برداري مي کند اما اين ما شيعيان هستيم که بايد با الگو قرار دادن پيشوايان بزرگ دين مان همچون حضرت اباعبدالله الحسين عليه السلام شيعه واقعي را بشناسيم و با منحرفان و انحرافات مبارزه کنيم.

حجت الاسلام عدناني به موضوع حمايت برخي افراد و گروه ها از هيئات مذهبي و... اشاره کرد و گفت: حمايت افراد و گروه ها از هيئات مذهبي امر بسيار خوب و پسنديده اي است اما اينکه آن فرد يا افراد چه کساني هستند، چه افکاري در سر دارند و با چه نياتي وارد عمل مي شوند مهمترين مساله اي است که بايد مد نظر مسئولان گروه هاي تعزيه و هيئات عزادري قرار گيرد و بدون تحقيق و شناخت واقعي افراد زير پرچم هر کسي نروند و هميشه پرچم راستين لبيک يا حسين بر بالاي هيئت شان در اهتزاز باشد.

به گزارش کيار بيدار اين همايش با همکاري ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي، تبليغات اسلامي و ستاد احياء امر به معروف و نهي از منکر شهرستان کيار برگزار شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۱:۲۰

28 Dec 2019