۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۳۵۵۹۳
اختصاصي هفت چشمه:

خشک شدن شاليزارهاي اردل در سايه بي توجهي مسئولين

شهرستان اردل يکي از قطب هاي برنجکاري در استان مي باشد که اين روزها به دليل بي توجهي مسئولين نسبت به انتقال آب کشاورزي به دشت اردل نيمي از شاليزارهاي اين منطقه خشک شده است.
خشک شدن شاليزارهاي اردل در سايه بي توجهي مسئولين
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، برنج و رنج دو واژه نزديک به هم است که هرچه به آينده نزديک مي‌شويم در تلاشيم تا رنج توليد برنج کاهش يابد ولي قصه توليد برنج در اردل چيز ديگري است.

اين بار پاي صحبت‌هاي شاليکاري مي‌نشينيم که تمام سختي به عمل آوردن برنج را از لحظه کاشت دانه دانه شالي در زمين تا برداشت را به خود مي‌دهد تا به اميد ارائه محصولي که هم کيفيتش بالا باشد و هم از فروشش روزگار بگذراند.


علي صالحي يکي از برنجکاران اردلي وقتي پاي صحبت از مشکلات برنج‌کاري باز شد انگار دلش از اين رنج‌ها پر بود و حرف براي گفتن زياد داشت.

صالحي ضمن گلايه از بي توجهي مسئولين به خصوص مسئولين جهاد کشاورزي نسبت به انتقال آب کشاورزي به دشت اردل و خشک شدن نيمي از شاليزارهاي شهر اردل گفت: کمبود آب برنجکاران شهر اردل را رنج مي دهد و ديگر هيچ اميدي به برداشت برنج ندارند.


صالحي افزود: با اين حال انتظار مي‌رود مسئولان براي مشکل کم آبي در اين منطقه تدبيري بيانديشند و قبل از کاشت اين محصول آب‌بر دنبال راه چاره باشند تا برنجکاران اين منطقه که کشت برنج جزء کار اصلي و منبع درآمد آنهاست دچار چنين مشکلاتي نشوند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۲۸:۳۵

3 Jan 2020