۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۳۴۵۱۸

گذشت 10 ماه از تعطيلي کارخانه آب معدني شلمزار/ کارگران همچنان منتظر بازگشت به کارند

در سال 1395 فعاليت يکي از مهمترين مراکز صنعتي شهرستان کيار واقع در مجاورت مرکز شهرستان در حالي متوقف شد که به واسطه رکود در کشور و بيکاري روز افزون جمع کثيري از کاگران و کارکنان اين کارخانه که با فرآوري و بسته بندي آب چشمه شلمزار آب معدني توليد مي کرد به جمع بيکاران کشور افزوده شوند.
گذشت 10 ماه از تعطيلي کارخانه آب معدني شلمزار/ کارگران همچنان منتظر بازگشت به کارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از کيار بيدار؛ کارخانه آب معدني شلمزار با نام تجاري سيرنگ فعاليت خود را در سال ۱۳۸۳با حمايت شرکت اشي مشي آغاز کرد و توانست در طول مدت فعاليت خود ۲۱۰ کارگر و کارمند را بکارگيري نمايد.

در اين کارخانه محصولاتي همچون آب معدني، دلستر، نوشابه و ماءالشعير توليد شد و توليد اين محصولات علاوه‌بر ايجاد اشتغال مستقيم در شهرستان کيار توانست در شهر شلمزار رونق اقتصادي ايجاد کند تا اينکه در تيرماه ۱۳۹۵ فعاليت کارخانه به تعطيلي انجاميد.

فعاليت کارخانه با کيفيت بالاي آب منطقه‌ای بسيار خوب پيش رفت به صورتيکه محصولات اين کارخانه در بازار ايران و ساير کشورها حرف براي گفتن داشت و توانست سهم بسزايي در بازار مصرف جهاني به خود اختصاص دهد اما تعطيلي يکباره کارخانه آب معدني شلمزار هم کارخانه و هم زندگي کاگران را تعطيل کرد.

يکي از کارگران اين کارخانه در مصاحبه خود با کيار بيدار گفت: کارگران کارخانه آب معدني شلمزار در حالي خبر تعطيلي کارخانه را شنيدند که تا تيرماه ۹۵ قرارداد کار داشتند و منتظر عقد قراردادهاي جديد بودند اما مسئولان کارخانه درخصوص تمديد قرارداد همکاري با کارگران هيچ اقدامي انجام ندادند.

اين کارگر بيان کرد: اعلام تعطيلي کارخانه، بلاتکليفي کارگران و هشت ماه معوقه حقوق باعث شد در تاريخ ۱۵مهر ۹۵ تجمع اعتراضي کارگران شرکت سيرنگ در مقابل استانداري استان چهارمحال و بختياري صورت پذيرد.

يکي ديگر از کارگران بيکار شده از کار اين کارخانه اظهار داشت: از دو تا سه سال قبل از تعطيلي کارخانه توليد محصولات به نصف ظرفيت واقعي کاهش يافت.

وي با بيان اينکه جمعاً ۲۱۰ نفر کارگر و کارمند در کارخانه فعاليت مي‌کردند، افزود: قبل از تعطيلي کارخانه روزانه مواد اوليه ظروف بسته‌بندي و مواد اوليه محصولات توليدي و... خريداري مي‌شد اما با نزديک شدن به تيرماه خريد مواد اوليه هم روند کاهشی یافت.

ديگر کارگر اين کارخانه هم گفت: يکي از مشکلات اساسي کارخانه آب معدني سيرنگ شلمزار وام ارزي است که از بانک کشاورزي به مبلغ ۸ ميليارد تومان اخذ شده است و در حال حاظر با افزايش قيمت يورو به ۳۵ ميليارد تومان افزايش يافته است که صاحب کارخانه هم توان بازپرداخت آن را ندارد.

تعطيلي کارخانه آب معدني شلمزار اعتراض بسياري را در اين زمينه و در خصوص حمايت از کارگران بيکار شده از شغلشان برانگيخت اما متاسفانه هيچ تغييري در تعطيلي اين کارخانه حاصل نشد.

به گزارش کیار بیدار؛ اکنون ۱۰ ماه است که مهمترين قطب توليد شهرستان کيار تعطيل شده است و کماکان قفل و زنجيرهاي موجود در مسير توليد مانع از فعاليت کارخانه سيرنگ شلمزار شده است و کارگران و خانواده هايي که چشم اميدشان به چرخش چرخ توليد در کارخانه سيرنگ بود ۱۰ ماه است که چشم انتظار حرکت دوباره اين چرخ هستند.

کيار بيدار شلمزار مرکز شهرستان کيار در فاصله ۳۵ کيلومتري جنوب غرب شهرکرد مرکر استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.

گزارش: پريسا احمدي تشنيزي

انتهاي پيام1026ج /۵۸۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۳۳:۲۰

30 Jan 2020