۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد مطلب : ۲۱۱۰۰
رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان چهارمحال و بختياري:

۳۵۰۰ مهندس در چهارمحال و بختياري در حال فعاليت هستند

رئيس سازمان نظام مهندسي ساختمان چهارمحال و بختياري گفت: چهارمحال و بختياري با بيش از ۳۵۰۰ نفر مهندس در حال فعاليت است.
۳۵۰۰ مهندس در چهارمحال و بختياري در حال فعاليت هستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، مهدي ريسي در نشست خبري ريس و هيئت مديره سازمان نظام مهندسي استان به مناسبت روز مهندس در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: سبک سازي با علم روز و تخصص مهندسان بايد درهم آميزد.

وي در ادامه با اشاره به وظايف سازمان نظام مهندسين خاطرنشان کرد: اين سازمان يکي از سازمانهاي مردم نهادي است که نزديک به ۵۰۰ هزار نيروي متخصص و فني را در رشته هاي ساخت و ساز ساماندهي کرده و در بخش هاي طراحي، نظارت، اجرا، آزمايشگاهي و مشاوره اي در ابعاد مختلف فعاليت دارند.

ريسي تصريح کرد: سازمان نظام مهندسي استان چهارمحال و بختياري با بيش از ۳۵۰۰ نفر مهندس در حال فعاليت است.

رئيس سازمان نظام مهندسي چهارمحال و بختياري افزود: ما در استان تلاش نموده ايم شعار هميشگي مقاوم، سبک، زيبا و اقتصادي بسازيم را محقق کنيم که در اين راستا اگر بخواهيم اين مهم انجام شود پارامترهاي زيادي دخيل است.

وي ادامه داد: اگر مي خواهيم بناي زيبا بسازيم بايد طراحيمان خوب باشد و از اطلاعات تخصصي فني روز استفاده کرده و تمام جوانب را در نظر بگيريم.

ريسي گفت: بايد فضاها را بشناسيم و بدانيم در کجا و براي چه کاري و کاربردي طراحي انجام مي دهيم.

وي با بيان اينکه اگر مي خواهم ساختمان ها مقاوم باشد و در مقابل حوادث غير مترقبه استقامت کنند گفت: بايد نظارت توسط مهندسان مجرب، خوب و به موقع انجام شود و از آن طرف سرمايه گذار از مصالح خوب و استاندارد استفاده کند و همچنين پيمانکار، سازنده يا اجرا کننده بايد فني و تخصصي باشد که نهايتا همه موارد قانوني و در جاي خودش قرار گيرد.

رئيس سازمان نظام مهندسي چهارمحال و بختياري افزود: اگر مي خواهيم در زمان حوادث علي الخصوص زلزله آسيب کمتري ببينيم و تلفات نداشته باشيم بايد از مصالح هاي نوين روز استفاده کرد و ساختمان ضمن مقاوم بودن سبک هم باشد.

ريسي در خصوص اقتصادي بودن ساختمان تاکيد کرد: تمام پارامترها را بايد مد نظر قرار داده و هزينه ها در جاي خودش هزينه گردد وقتي مي خواهيم ضريب مقاومت ساختمان را بالا ببريم به اشتباه محاسبات را سنگين مي گيريم که يک ساختمان قول پيکر با بار سنگين ايجاد شده در صورتي که سازه اقتصادي نيست.

وي بيان کرد: سبک سازي با علم روز و تخصص مهندسان بايد با هم وجود داشته باشد.

رئيس سازمان نظام مهندسي چهارمحال و بختياري يکي از وظايف سازمان نظام مهندسي ساختمان را فرهنگ سازي کردن اينکه تمام موارد در جاي خودش قرار گيرد دانست و بيان کرد: بايد مالک و سرمايه گذار در درجه اول بخواهد مهندس ناظر پيگيري کار نظارت و دستگاههاي نظارتي، نظارت خود را انجام دهند.

وي افزود: مجري خوب بسازد و نهايتا بهره بردار درست و کامل از ساختمان مورد نظر بهره کافي ببرد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: در سازمان همه موارد نظارتي فعال است و همه کمک خواهند کرد تا سازمان نظام مهندسي بتواند ماموريت خود رادر چهارچوب قانون انجام دهد.

انتهاي پيام1020ج /م۵۳۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مسعود
با سلام خدمت مدیریت محترم سایت/// پایگاه خبری تحلیلی آذربایجان جهت تعامل و همکاری رسانه ای با شما آماده تبادل لینک و تبادل لوگو می باشد . لطفا ما را لینک و پیوند کرده و اطلاع دهید سریعا لینک و پیونتان را در آذربایجان قرار دهیم. با سپاس فراوان و آرزوی کامیابی info@azarbaijanpress.ir www.azarbaijanpress.ir

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۳:۰۰

12 Jan 2020