کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در خطبه های این هفته نماز جمعه مطرح شد:

زخم های ما اختلاس و حقوق های نجومی است/ مسئولین قدر مردم را بدانند

22 دی 1396 ساعت 18:15

ائمه جمعه این هفته چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه به نقش آفرینی بیگانگان در فتنه اخیر که به بهانه مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم شکل گرفت اشاره کردند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری به نقش آفرینی آشوب های اخیر که به بهانه مطالبات به حق مردم و بیانات مقام معظم رهبری در این باره اشاره نمودند.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد با اشاره به دو تعبیر خداوند درخصوص نماز جمعه اظهار کرد: این دو تعبیر شامل سعی و شتاب و رها کردن همه امور برای شرکت در این نماز است.

وی به دو بعد عبادی-سیاسی نماز جمعه اشاره و خاطرنشان کرد: بعد عبادی آن وظیفه همگان است و باید در ادای آن کوشید، اما بعد سیاسی آن مربوط به دولتمردان و مسئولان نظام است و متولیان امر برای حضور در نماز جمعه تکلیف مضاعف دارند.

امام جمعه شهرکرد به ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۵۷، سالروز تشکیل شورای انقلاب به ‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) اشاره و اضافه کرد: تشکیل این شورا قبل از شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی بوده است.

نکونام با اشاره به ۲۶ دی‌ماه سالروز فرار شاه خائن از کشور بیان داشت: تفاوت قبل و بعد از انقلاب این بود که حکام قبل از انقلاب شهوت‌ران بودند اما حکام بعد از انقلاب دین‌داری را سرلوحه کار خود قرار دادند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به اهدای پاداش از سوی خدا به مردم در برهه‌های مختلف اشاره و گفت: باید مدام و مستمر نگاهمان به تدابیر رهبری باشد چراکه امتی که امام زمانشان از آن‌ها راضی باشد مرضی رضای خدا هستند.

نکونام خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای پیشرفت و توسعه چهارمحال و بختیاری وقت بگذارند و بدانیم برای رساندن استان به جایگاهای مطلوب برنامه واحد و منظم نیاز است.

امام جمعه شهرکرد بر وحدت و هم‌دلی همه کسانی که قرار است در مقدرات این استان تاثیرگذار باشند تاکید و ادامه داد: تک‌روی‌ها مانع از رشد استان شده و باید تلاش کنیم اختلافات قومی و سلیقه‌ایی یکی شود.

حجت الاسلام علیرضا هراتی مطلق در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بروجن ضمن توصیه نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: از حضور گسترده مردم شهرستان بروجن در راهپیمایی شکوه وحدت و محکومیت اغتشاش گران و منافقین قدردانی می کنم.

وی به دیدار اخیر مردم قم با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در اغتشاشات اخیر دست آمریکا و صهیونیست در کار بود و بر هیچ کس پوشیده نیست.

حجت الاسلام هراتی مطلق تصریح کرد: ارسال توییت های رئیس جمهور دیوانه آمریکا و حمایت از اغتشاش گران و معترضان غیر قانونی مصداق مداخله در کشور ایران بود.

وی با بیان این که صهیونیست ها از آن سر دنیا با آشوب گران در ارتباط بودند، گفت: زمانی که اغتشاشات و توطئه های آنان شکست خورد به فکر مسلح کردن آشوب گران افتادند یعنی برای آینده برنامه هایی دارند که ما و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی نباید از آنها غافل باشیم.

هراتی مطلق ضمن بیان این که عربستان امروز خود را خادم حرمین شریفین می داند در صورتی که خائن به حرم و مسجد رسوال الله هستند، گفت: ولیعهد خبیث آل سعود گفت توانستم اغتشاشات را وارد ایران کنم.

حجت الاسلام هراتی مطلق با اشاره به این که منافقین در راس دیگر اغتشاشات اخیر بودند، ادامه داد: سازمان منافقین اغتشاش گران را تحت پوشش خود قرار داده بود.

زخم های ما اختلاس و حقوق های نجومی است

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب هشدار دادند آمریکایی ها بدانند در این چند روز به ما خسارت زدند و بدانند که بی تقاص نخواهد بود؛ مردم ایران یقینا پاسخ آمریکا را خواهند داد.

خطیب نماز جمعه شهر بروجن اضافه کرد: رهبر انقلاب به مسئولین توصیه داشتند باید زخم را خوب کنید و نگذارید به وجود آید؛ زخم، بیکاری جوانان و تعطیلی کارخانه های ما یکی پس از دیگری است، زخم این است ما آنقدر واردات داشته باشیم که در استفاده از کالاها و محصولات ایرانی غافل شویم و کشاورز ما بخواهد محصول و دسترنج خود را داخل رودخانه بریزد و یا در خاک دفن کند.

خطیب نماز جمعه شهر بروجن با بیان این که زخم ما اختلاس و حقوق های نجومی است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران عده ای پیدا می شوند به عنوان مسئول اختلاس کنند، بخواهند از امکانات استفاده کنند و برخی دیگر در مناطق محروم چیزی نداشته باشند.

وی گفت: ما دستاوردهای انقلاب اسلامی را نادیده نمی گیریم اما همین تعداد معدود زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و سران قوا باید پیگیری کنند.

شهرستان بروجن جایگاهی در صدا و سیما ندارد

حجت الاسلام هراتی مطلق در بخش دیگری از خطبه ها به ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن از ایران اشاره کرد و گفت: شاه ملعون تا دندان مسلح وقتی خشم مردم انقلابی را دید پا به فرار گذاشت؛ مردم این گونه انقلاب کردند باید قدر بدانیم.

وی ضمن قدردانی از زحمات مسئولین و با اشاره به این که تذکر برای رفع نواقص است، اضافه کرد: متاسفانه شهرستان بروجن به عنوان دومین شهرستان استان جایگاهی در صدا و سیما و اخبار ندارد.

هراتی مطلق خاطر نشان کرد: راهپیمایی شکوه وحدت در شهرستان بروجن که راهپیمایی بسیار بزرگی بود ۲۶ ثانیه پخش شد اما راهپمایی مرکز استان ۶ دقیقه و چند ثانیه پخش شد که اجحاف در حق ما است.

خطیب نماز جمعه شهر بروجن ادامه داد: حق شهرستان بروجن در صدا و سیما باید محفوظ بماند که از مسئولین محترم صدا و سیما آن را خواستاریم.

مردم شهرستان فارسان در راهپیمایی ۱۷ دی‌ماه خوش درخشیدند

وی تصریح کرد: تقدیر و تشکر می‌کنم از مردم غیور، صبور و ولایت مدار شهرستان فارسان که در ۱۷ دی بار دیگر به پشتیبانی نظام و ولایت‌فقیه به میدان آمدند. خدای متعال ان شاء الله نعمت ولایت و نعمت بصیرت و بیداری را برای ما زیاد و سایه رهبری را مستدام گرداند؛ و ملت عزیز ایران که با بصیرت و هوشمندی در حوادث مختلف توانسته‌اند در مقابل دشمنان بایستند.

امام‌جمعه شهر فارسان به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در چند روز گذشته اشاره داشت و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) روز ۱۹ دیماه در تحلیل حوادث اخیر به‏ عنوان اولین و مورد اتفاق‏ ترین مطلب فرمودند: در این روزها تحلیل‏هاى گوناگونى از طرف اشخاص مختلف و جناح‌ها، در روزنامه‏ ها، در شبکه‏ هاى اینترنتى نسبت به این قضایا انجام گرفت؛ در این تحلیل‏ها یک نقطه‏ ى تقریباً مشترکى وجود داشت که آن نقطه، نقطه‏ ى درستى است و آن تفکیک بین مطالبات صادقانه و به حقّ مردم و حرکات وحشیانه و تخریبگرانه‏ ى یک گروه است.

وظیفه دولت‏مردان جوابگویى به اعتماد مردم است

وی اظهار داشت: وظیفه دولت‏مردان جوابگویى به اعتماد مردم است که در برهه فعلى حکم جهاد فى سبیل الله را دارد، همان‏گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تأکید فرموده ‏اند امروز شاخص ‏ترین مبارزه مسئولین در نظام اسلامى، همان خدمت صادقانه به مردم به ‏ویژه اقشار محروم است.

وی بیان داشت: از هر منظرى که می نگریم وظیفه دولت‏مردان در هر سه قوه کلان کشورى خدمت صادقانه است و مهم‏تر این‏که اگر می‏خواهیم حقوق شهروندى در جامعه رواج پیدا کند، از عملکرد دولتمردان این امر شدنى است، ولی این‏که به مردم قول بدهیم و بعد از مدت‏ زمانى براى عملکرد نداشته خویش فرافکنى داشته باشیم، نه شایسته مسئولان محترم و دولتمردان است و نه شایسته مردم فهیم ایران.

شیطان بزرگ آمریکا و ترامپ به‏ عنوان دشمن سرسخت ملت ایران هستند

امام‌جمعه فارسان به ۲۲ دی‌ماه اشاره داشت و گفت: ۲۲ دیماه یعنی امروز روزى دیگر براى تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا مبنى بر تمدید و یا عدم تمدید تعلیق‌های تحریم و پذیرش و عدم پذیرش ادامه حیات برجام است.

وی افزود: شیطان بزرگ آمریکا و ترامپ به ‏عنوان دشمن سرسخت ملت ایران تنها در همین دوران کوتاه یک‌ساله‌ی روى کار آمدنش، در چندین اقدام ظالمانه علیه جمهورى اسلامى با رسوایى و انزواى شدید مواجه گردیده است.

وی تصریح کرد: نمونه داغ و نزدیک آن‌که هنوز عوارضش در جریان است، دخالت مذبوحانه در مسائل داخلى ایران و حمایت و هدایت عریان و آشکار از اغتشاشات اخیر می باشد اگرچه به فضل الهى این بار هم تیر آمریکا به سنگ خورد.

وی بیان داشت: تجربه نشان داده است که سیاستمداران مست قدرت و سلطه‏ طلب آمریکا هرگز دست از خصلت فرعونى و درنده‏ خویى و جنایت و ظلم به ملت‌ها بر نخواهند داشت و الا باید از همین ناکامی ها و شکست‏هاى مقطع کوتاه روى کار آمدن ترامپ، عبرت مى‏گرفتند.

حجت الاسلام یدالله زمانی در خطبه‌ ی اول نمازجمعه شلمزار به مهمترین عواملی که می تواند باعث بالا رفتن اعمال انسان و قبولی طاعات انسان ها در بارگاه الهی می شود اشاره کرد و گفت: باری تعالی درآیه ۷۰ سوره احزاب بر رعایت تقوای الهی تاکید کرده است و می فرماید:یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَقُولُوا قَوْلًا سَدِیدًا ای کسانی که ایمان آورده اید، از خدا بترسید و سخن درست بگویید.

وی افزود: کنترل زبان و راستگویی از مهمترین خصائص پسندیده مومنان است که باید در انجام آنها توجه ویژه داشته باشیم.

امام جمعه شلمزار در خطبه دوم نماز جمعه شلمزار با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مردم قم به مناسبت سالروز قیام تاریخی مردم قم در اعتراض به ظلم و فساد حکومت ستم شاهی پهلوی گفت: مقام معظم رهبری وضع تحریم ها را نقض برجام می دانند و خطاب به مسئولان خواستار مقابله اساسی با عهد شکنی طرف های مقابل برجام شدند.

حجت الاسلام زمانی افزود: هر چند اعتراضات مردمی در خصوص مشکلات اقتصادی به وقوع پیوست اما عده ای به سرکردگی آمریکا و حضور ایادی آمریکا در صدد سوء استفاده از این اعتراضات بودند.

امام جمعه شلمزار در ادامه به سالروز امضا پیمان کمپ دیوید بین مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۸که باعث شد اسرائیل در سرزمین های اسلامی فلسطین مسلط شود اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد: اتفاقات به وقوع پیوسته در کشورهای سوریه، یمن، بحرین و فلسطین بیداری اسلامی را در این سرزمین ها محقق کند و بزودی شاهد سرنگونی رژیم غاصب اسرائیل باشیم.

حجت الاسلام زمانی در پایان با اظهار تاسف از اتفاق آتش سوزی نفتکش ایران در آبهای چین خطاب به مسئولان گفت: اقدام عاجل نسبت به نجات جان سرنشینان و مشخص شدن مقصر این حادثه از مهمترین خواسته های مردم است که لازم است با قاطعیت صورت پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر عقیلی بعد از سفارش خود و همه ی نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، در ادامه ی اوصاف متقین به صفت " چشم پوشی از آن چه خداوند آن را حرام کرده است" اشاره کرد و اظهار داشت: در سوره ی مبارکه ی نور هم به این صفت متقین اشاره شده است، چرا که علی علیه السلام قرآن ناطق است و این قرآن هایی که در خانه ی ما است قرآن صامت است.

وی افزود: اگر مردم در زمان معاویه بصیرت و شعور سیاسی داشتند، هیچ گاه فریب عمر و عاص را نمیخوردند که برای فریب دادن مردمی که در چند قدمی پیروزی بودند، قرآن ها را بر سر نیزه زدند و گفتند شما دارید با قرآن جنگ می کنید؟ مالک اشتر فهمید منظور آقا علی علیه السلام چه بود که فرمود قرآن ناطق منم و آن ها جز سیاهی بر کاغذ نیستند.

ایشان در ادامه ی تفسیر " چشم پوشی از آن چه خداوند آن را حرام کرده است" بیان داشت: متقین کسانی هستند که به منظره های حرام نگاه نمی کنند، نگاه ممکن است به نامحرم انداخته شود ولی آن چه در قرآن و روایات مذموم شمرده شده است، چشم دوختن به نامحرم و نگاه طولانی است.

امام جمعه ی شهرستان سامان در ادامه ی خطبه ی اول به این نکته اشاره کرد که بسیاری از ما هم قرآن را قبول داریم و هم دوست داریم به دین اسلامی که خودمان دوست داریم، پایبند باشیم، چرا که بعضی ها در عین حالی که نماز و قرآن هم میخوانند ولی در دیگر جاهای زندگی کاری ندارند که حرف قرآن چیست.

وی به زندگی رجبعلی خیاط اشاره کرد و بیان داشت: که علت رسیدن به کمالات اخلاقی ایشان همان اتفاقات روزی بود که از نامحرم چشم پوشیده بود و بعد از آن متوجه میشود که بعد از آن اتفاق به ملکوت رفته است و خود نفهمیده است.

عقیلی در انتها به مساله ی سایت های مبتذل اشاره و ابراز کرد: یکی از ریشه های طلاق در جامعه ی امروزی مساله ی فساد و فحشایی است که در سایت های غربی موجود است. چرا که چشم انسان هیچ گاه از دیدن صحنه های مبتذل سیر نخواهد شد ولی زندگی ای که با این مسائل همراه باشد هیچ گاه سرشار از محبت نیست و به سرانجام نمی رسد.

امریکا از موقعیت حساس ایران در منطقه عصبانی است

امام جمعه سامان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به شرح و تفسیر فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته ای که گذشت پرداخت و بیان داشت: آمریکا از موقعیت حساس ایران در منطقه عصبانی است چون که منفعت آمریکا آسیب دیده و قدرتشان تحت الشعاع قرار گرفته است. این مزاحمت ها و خساراتی که برای ما داشتند در هفته های اخیر، همچنان ممکن است در سال های آینده و به شکل های دیگر ادامه داشته باشد.

مردم باید در زندگی خود در مسائل اجتماعی به رد پای دشمن توجه کنند

عقیلی به تفاوت مطالبات صحیح مردم و حرکت تخریب گرانه پرداخت و اذعان داشت: مردم باید در زندگی خود به ردپای دشمن در بعضی قسمت های زندگی اجتماعی توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه کسانی که شعار جانم فدای ایران سردادند و پرچم کشور اسلامی را آتش زدند، نشان دهنده ی نهایت نا آگاهی شان است، بیان داشت: پرچمی که نام الله روی آن نقش بسته است را آتش زدند، یعنی من حتی به خدا و قرآن هم اعتقاد ندارم چه برسد به جمهوری اسلامی. چرا بعضی ها این قدر دچار غفلت هستند؟

سرمایه های عربستان در راه فتنه و تخریب اسلام هزینه می شود در حالی که مردم گرسنه این شهر از گرسنگی در حال مرگ هستند

امام جمعه ی شهرستان سامان به پولی که عربستان برای این حرکات خرج کرد اشاره و تصریح کرد: که بعضی ها در فقر کشور عربستان از گرسنگی در حال مرگ هستند و این در حالی است که سرمایه های هنگفت نفت عربستان در راه فتنه و تخریب اسلام هزینه می شود.

ایران هیچ گونه ترسی از امریکا رانده شده در دهه ۵۰ و ۹۰ ندارد

عقیلی افزود: در سخنان مقام معظم رهبری آمده است که آمریکا گفته ایران از او ترس دارد. ایرانی که آمریکا را در دهه ی ۵۰ و ۹۰ از منطقه رانده است، از آمریکا ترس دارد؟ ایرانی که شعار مردم آن " مرگ بر آمریکا " است از آمریکا ترس دارد؟

عقیلی مردم ایران را ستایش کرد که همیشه گوش به فرمان نائب امام هستند، مردم ایران بی بصیرت نیستند که فریب عمر و عاص زمانه یعنی ترامپ را بخورند.

خطیب نماز جمعه شهرستان کوهرنگ، حجت الاسلام و المسلمین حسین پور گفت: مردم در اقصی نقاط کشور با راهپیمایی های خود به صورت منسجم و قاطع باعث نا امیدی دشمنان ایران اسلامی شدند و یک بار دیگر با بصیرت و حضور در صحنه خود در مقابل توطئه دشمن باعث سرافرازی و حفظ نظام اسلامی شدند.

حجت الاسلام حسین پور در ادامه از مسئولین درخواست نمود که قدر این مردم با بصیرت و انقلابی را بدانند و با مجاهدت و تلاش فراوان به دنبال رفع مشکلات مردم خصوصا جوانان باشند.

خطیب نمازجمعه شهرستان کوهرنگ افزود: در حوادث اخیر باید بین افرادی که تحت تاثیر هیجانی فضای مجازی قرار گرفتند و آن کسانی که با دستگاه های سازمان یافته دشمنان همکاری نموده و به خرابکاری، تخریب و قتل بی گناهان اقدام کردند، تفاوت قائل شد و با رأفت و تخفیف اسلامی برخورد نمود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 38009

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38009/زخم-های-اختلاس-حقوق-نجومی-مسئولین-قدر-مردم-بدانند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir