کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل فرهنگي

به دشمنان خواهيم فهماند که مکتب امام هيچ‌گاه فراموش‌شدني نيست

21 بهمن 1396 ساعت 11:21

کارشناس مسائل فرهنگي گفت: با حضور خود در راهپيمايي 22 بهمن به‌خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب به افراد که از روي جهالت دست به اقداماتي مي‌زنند و دشمنان مرتجع منطقه و بين اللملي خواهيم فهماند مکتب امام هيچ‌گاه فراموش‌شدني نيست چراکه ما از نسل ابراهيم هستيم امام زمانه خود را تنها نخواهيم گذاشت


به گزارش جهانبین نیوز به پيرغار در يادداشتي به قلم رضا جعفري فارساني نوشت: انقلاب اسلامي ايران همانند يک انفجار عظيم و تحول‌آفرين در دو دهه آخر قرن بيستم بسياري از باورهاي غلط و مرسوم جهاني را در حوزه‌اي سياست و اقتصاد به‌ويژه حوزه فرهنگ را دگرگون ساخت و نقش انکارناپذيري در ايجاد ساختارهاي زير بنايي علوم انساني ايجاد کرد و مکتب انقلابي و خداي جوي امام در مقابل حکومت مستبد پهلوي، آينده‌اي روشن پيش روي مردم جهان بالأخص مسلمانان قرارداد.

رضاخان پهلوي با کودتا و حمايت مستقيم انگليس پادشاه ايران شد او در اوايل حکومت خود سه اصل را ضامن و بقاء حکومت داخلي خود مي‌دانست 1- حکومت خشن و پليسي 2-مبارزه همه‌جانبه با مذهب و روحانيت 3-واردکردن فرهنگ غربي به داخل ايران اين سه اصل تا اتمام حکومت مستبد خود استمرار داشت پس از برکنار شدن رضاخان پهلوي با چراغ سبز سفارت انگليس و حمايت مستقيم روس‌ها محمدرضا پهلوي پسرش بر تخت سلطنت تکيه زد شاه جديد ايران همان سياست پدرش را ادامه مي‌داد.

سياست هردوي آن‌ها سکولاري زه کردن جامعه و درنهايت از بين بردن آثار فرهنگي ديني و قرآني بود.حکماي استبدادگر دو اصل را براي ثبات حکومت‌هاي خود مدنظر مي‌گرفتند و اعتقاد داشتند که دوام حکومت درگرو بي‌سواد و گرسنه نگه‌داشتن توده مردم است حکومت پهلوي هم از اين قاعده مستثنا نبود.

حکومت پهلوي براي خلع سلاح قوه فکري و ترويج بي‌بندوباري در سطح جامعه بخصوص جوانان اقدام به تشکيل عشرت کدها، قمارخانه‌ها مراکز موسيقي رقص و آواز و... نمود حتي براي انتقال فرهنگ غربي به داخل کشور ايران دانشجو به اروپا اعزام مي‌کرد. که فاجعه‌آميزترين تصميم آن‌ها کشف حجاب بود حکومت پهلوي روح اعتمادبه‌نفس ملي را از مردم سلب کرده و به‌جاي آن فرهنگ و تمدن غربي را حاکم کرد.

در انديشه فرهنگي امام خميني (ره) فرهنگ اباحه گري غربي را نفي مي‌کرد
 
اما مکتب امام برخاسته از گفتمان نبوي و علوي بود انديشه‌هاي امام تکيه‌بر عقلانيت ديني بود در مکتب امام، فقر جاي نداشت، تبعيض وجود نداشت امام مخالف هرگونه تجمل‌گرايي و اشرافي گري بود، در گفتمان امام ثروت‌اندوزي عده خاصي وجود نداشت.

مکتب فرهنگي امام راحل بر پايه ساختن انسان فرهنگي بود چون اعتقاد داشت تکامل نظام اجتماعي که درنهايت به ايجاد حکومت اسلامي در سطح جهان خواهد شد انسان فرهنگي است گفتمان انقلاب اسلامي يک حرکت فرهنگي است.

در انديشه فرهنگي امام خميني (ره) فرهنگ اباحه گري غربي را نفي مي‌کرد انديشه امام مبارزه با ترويج فحشاء و فساد در جامعه بود مکتب امام دفاع قاطع از اخلاق و احکام اسلامي بود.

امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) دانشجويان را افسران مبارزه با جنگ نرم دشمن خواند

امام از يک موضوع احساس نگراني مي‌کرد و اعتقاد داشتند ما از تحريم اقتصادي نمي‌ترسيم از جنگ مسلحانه نمي‌ترسيم آنچه از آن مي‌ترسيم وابستگي فرهنگي است ما از دانشگاه استعماري مي‌ترسيم و از دانشگاهي مي‌ترسيم که دانشجويان را مطابق با مکتب غربي پرورش دهند به همين خاطر است که امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) دانشجويان را افسران مبارزه با جنگ نرم دشمن خواند.

امام خميني (ره) به جوانان کشور اعتقاد و اعتماد داشت امام راحل فرمودند: بالاتر از ذخاير تحت الارض، ذخاير فوق الارض هستند که همان جوانان کشور است.

امام هيچ‌گاه دنبال قدرت‌طلبي نبود و هميشه خود را خادم مردم مي‌خواند و حامي قشر طبقه پايين کشور بود در يک‌کلام مکتب و نهضت امام يعني خودباوري به معناي اينکه افراد يک جامعه بفهمند که خودمان موجوديتي داريم که آن موجوديت در فرهنگ ديني و قرآني ما تبلوريافته است.
 
امام بنيان‌گذار يک مکتب فکري، سياسي و اجتماعي است

يکي از دغدغه‌هاي و نگراني‌هاي امام خامنه‌اي تحريف مکتب و آرمان‌هاي حضرت امام خميني (ره) در بين نسل سوم و چهارم انقلاب است که روي غفلت و يا از روي عناد در کنار دشمنان قسم‌خورده و تابلو دار اين نظام توسط برخي از افراد رخ مي‌دهد.

امام خامنه‌اي (مدظله‌العالي) فرمودند امام را نبايد صرفاً يک شخصيت محترم تاريخي موردتوجه قرارداد بلکه امام بنيان‌گذار يک مکتب فکري، سياسي و اجتماعي است.

معظم له فرمودند نبايد به‌گونه‌اي رفتار کنيم که فردي بود که از ميان ما رفت و روزگار او تمام شد بلکه ملت ايران اين مکتب را، اين راه را، اين نقشه را پذيرفته ودرآن مشغول حرکت است.

امام خامنه‌اي معتقد است بدون اينکه امام را درست بشناسيم{به معناي واقعي}اين نقشه را، ه شناخته نخواهد شد در فضاي غبارآلود جامعه شناخت اين مکتب و اين راه چيزي جزء بصيرت نيست بصيرت هم از راه مطالعه و تفکر در معاني قرآن و سير در تاريخ دنيا و بخصوص قبل و بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايجاد خواهد شد.

انشاء الله با حضور خود در راهپيمايي 22 بهمن به‌خصوص نسل سوم و چهارم انقلاب به افراد که از روي جهالت دست به اقداماتي مي‌زنند و دشمنان مرتجع منطقه و بين اللملي خواهيم فهماند مکتب امام هيچ‌گاه فراموش‌شدني نيست چراکه ما از نسل ابراهيم هستيم امام زمانه خود را تنها نخواهيم گذاشت.

انتهای پیام1022ج /590پ


کد مطلب: 38469

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/note/38469/دشمنان-خواهيم-فهماند-مکتب-امام-هيچ-گاه-فراموش-شدني

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir