کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس دادگستري شهرستان بن:

امر به معروف و نهي از منکر کليد تحقق احکام اسلام و بازدارنده فساد در جامعه است

26 تير 1396 ساعت 12:05

رئيس دادگستري شهرستان بن گفت: امر به معروف و نهي از منکر در جامعه بايد به فرهنگ حاکم در روابط مردمي تبديل شود چون امر به معروف و نهي از منکر کليد تحقق احکام اسلام و نشانه حضور مثبت اهل ايمان در جامعه است.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ کرم شيخ پور، رئيس دادگستري و رئيس حوزه قضاييه شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر اظهار کرد: امر به معروف و نهي از منکر يکي از فرائض واجب براي همه مسلمانان است همان طور که ما وظيفه داريم عبادات، نماز و روزه را صحيح و کامل انجام بدهيم امر به معروف و نهي از منکر فريضه محسوب مي شود و بايد صحيح کامل و جامع انجام شود.

وي با بيان اينکه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه بايد فرهنگ سازي شود، افزود: فرهنگ سازي امر به معروف و نهي از منکر در سطح جامعه وظيفه همگاني است و وظيفه شرعي همه ماست که در اجراي هرچه بهتر و کامل تر اين فريضه ديني سهيم باشيم.

شيخ پور افزود: بايد شخصي که امر به معروف مي‌کند خود عامل باشد و کسي که خود اهل عمل نباشد نمي تواند امر به معروف کند پس بايد معروف را بشناسد.

رئيس دادگستري شهرستان بن با بيان اينکه يکي از شرايط آمر به معروف عالم بودن است البته همه آحاد جامعه اسلامي در بعضي موارد موظف هستند امر به معروف انجام دهند، مانند بي حجابي يا روزه خواري در ملا عام و هر  کاري که در اسلام حرام اعلام شده و همه علم دارند که اين خلاف است و وظيفه هر شخص اين است که هم تذکر بدهد که اين فعل حرام است و هم بايد وظيفه اش را انجام بدهد.

رئيس دادگستري شهرستان بن  گفت: بايد وضعيت اجتماع را هم در نظر بگيريم اگر چنانچه جامعه دچار تشتت شده جوري که اگر ما امر به معروف کنيم متهم بشويم و به نظر برسد که ما مي خواهيم سليقه خاصي را حاکم بکنيم در اينجا بايد احتياط بکنيم.
 
وي با بيان اينکه بايد احتياط کرد وليکن اينکه جامعه اسلامي باشد و حاکميت نيز اسلامي باشد و ولي فقيه هم بر حکومت و حاکميت نظر دارد گفت: از طرفي همه ي ارکان حکومت موظفند که وظايف الهي و ديني را بيان کنند در آنجايي که ما خودمان زير سوال مي رويم و متهم مي شويم بايد از حاکميت کمک بگيريم بطور مثال به دادگستري، به مامورين انتظامي، به ائمه جماعات جهت ارشاد و به روحانيت مراجعه کنيم و از امکانات استفاده بکنيم که خودمان متهم نشويم.

وي با تاکيد بر اينکه بايد امر به معروف و نهي از منکر در جامعه نهادينه شود، افزود: بايد فضاي جامعه به گونه اي شود که انجام منکرات مورد شماتت قرار گيرد و جامعه اي که امر به معروف و نهي از منکر در آن نهادينه شود، جامعه سالمي خواهد بود و امر به معروف و نهي از منکر موجب استحکام دين مي شود.

رئيس دادگستري شهرستان بن  گفت: در وضعيت فعلي جامعه ما متاسفانه به بهانه های مختلفي مانند انتخابات که در سطح کشور مطرح مي شود برخي افراد احساس مي کنند که آزادي هايي دارند و در پشت پرده دشمنان از اين موقعيت ها سوءاستفاده کرده و نقشه هايي را طراحي مي کنند.

وي بيان داشت:  20 تيرماه سال 78 و هم چنين قائله سال 88 از اين نمونه است که برنامه ريزي دقيق اجانب که با روشنگري هاي مقام معظم رهبري و مسئولين عالي نظام دست هاي دشمنان کاملا آشکار و اگر سخنراني هاي رهبري را ما پيگيري کنيم مي بينيم که ايشان بسيار توجه دارند و روشنگري مي کنند در مورد دست هاي پنهان دشمنان که اين ها فتنه گري مي کنند و مي خواهند جامعه ما را به فساد بکشند.

وي با تاکيد بر احياي امر به معروف و نهي از منکر اظهارداشت: از بين رفتن اسلام و ضربه به عفاف و حجاب جامعه اسلامي هدف اصليدشمنان است زيرا اسلام زدايي هدف اصلي استکبار جهاني بوده و استکبار جهاني مي خواهد که از اسلام فقط نام آن باقي بماند و هيچ کس به دستورات و روش ديني عمل نکند.
 
وي درخصوص اجراي احکام شريعت دين گفت: معلوم است که دشمنان نمي خواهند احکام به درستي اجرا شود حال يک قسمتي از آن امر به معروف و نهي از منکر است و اين ها به هر بهانه اي مي آيند و موانعي را مي تراشند که مبادا اجرا شوند بطور مثال اجراي  نماز جمعه، نماز جماعت و لذا کل فرایض ديني مارا زير نظر دارند و مي خواهند قرآن را از ما گرفته و دين را از ما گرفته و آزادي را از ما بگيرند و وقتي حريت و آزادي را از يک جامعه بگيرند ديگر آن جامعه ارزشي نخواهد بود.
 
شيخ پور با بيان اين اينکه در سطح شهرستان دوره ها و جلسه هاي در رابطه با امر به معروف و نهي از منکر تشکيل شده است یادآور شد: تاکنون چندين جلسه در سطح شهرستان تشکيل شده که البته مسئوليت آموزش آمرين به معروف در استان با سپاه ناحيه بوده است و دادگستري و بنده نيز در اين جلسات شرکت کردم و تدريس قسمت هايي را در کنار اساتيد ديگر به عهده داشتم و افرادي آموزش داده شده اند و کارت آمر به معروف داده شده که آن ها در سطح شهرستان کارشان را با آموزش کامل انجام مي دهند.
 
 انتهاي پيام1026ج /520ز


کد مطلب: 35425

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/35425/امر-معروف-نهي-منکر-کليد-تحقق-احکام-اسلام-بازدارنده-فساد-جامعه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir