کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدرس و سخنران دوره هاي كسب و كار و موفقيت فردي:

آموزش حلقه گمشده کسب و کارهاي ايراني

18 دی 1396 ساعت 13:50

مدرس و سخنران دوره هاي كسب و كار و موفقيت فردي گفت: آموزش حلقه گمشده کسب و کارهاي ايراني است که متاسفانه بازاريان ما هنوز اين حلقه را پيدا نکردند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ سيد مهدي ميررفيعي در گفتگو با خبرنگار بام ايران خبر؛ با اشاره به اينکه آموزش موضوعي است که براي کسب و کار الزامی است اظهار کرد: در واقع تمام کشورها، تمام شهرهاي دنيا و همه افرادي که در کشورهاي توسعه يافته فعاليت مي کنند به نوعي متوجه الزام و ضرورت آموزش در کسب و کارشده اند و اين موضوعي نيست که امسال به آن رسيده باشند بلکه سال هاي سال است که درگير اين مسئله هستند.

وي تصريح کرد: متاسفانه چيزي که باعث شده کسب و کار ما امروز دچار رکود شده، از رونق بيفتند و توان مقابله با چالش ها را نداشته باشند عدم آموزش است.

ميررفيعي با بيان اينکه برخي از شهرها در کشور ما به جريان آموزش پيوستند و همايش هاي زيادي برگزار مي کنند عنوان کرد: در برخي از شهرهاي کشور در حوزه هاي مختلف مديريت و روانشانسي حوزه هاي بازريابي و فروش در حوزه هاي کسب و کار وارد آموزش شده اند.

وي افزود: در شهرهايي که به مسئله آموزش اهميت داده اند مشکلات کسب و کار نيز کمتر بوده است.

ميررفعي با بيان اينکه در استان چهارمحال و بختياري و در شهر شهرکرد اولين باري است که به اين مسئله پرداخته اند اذعان داشت: اميدواريم در اين همايش ما بتوانيم يکي از گام هاي اصلي و مهم را براي ارتقاء و پيشرفت کسب و کار و آشنايي آن ها با چالش ها، فرصت ها و تهديدهاي بازار جديد و عصر جديد بتوانيم به اصنافيان و بازاريان اين شهر ارائه دهيم.

وي با اذعان بر اينکه قطعا آموزش در کسب و کار تاثير خيلي زيادي دارد خاطرنشان کرد: ما در شهرها مختلف همايش و سمينار برگزار مي کنيم، تجربيات مختلف را کسب کرده و همان تجربيات را انتقال مي دهيم.

ميررفيعي يادآور شد: بنده به عنوان يک مدرس در اغلب شهرهاي کشور تدريس داشتم و هر روز شاهد کسب و کارهاي موفق، ضعيف و متزلزل بوده ام و مي توانم اين تجربيات را براي شهرهايي مثل شهرکرد که اولين بار است آموزش را برگزار مي کنند انتقال دهم و کمک زيادي به آن ها کنم.

در دنياي امروز بدون آموزش نمي توان کسب و کاري را راه انداخت

مدرس و سخنران دوره هاي كسب و كار و موفقيت فردي گفت: آموزش در کسب و کارهاي سنتي و در گذشته بدين گونه بود که فرد توسط استاد و صاحب کار خودشان وارد جريان کسب و کار مي شدند سال ها شاگردي ميکرند و قواعد و قوانين را استاد خودشان ياد ميگرفتند و وقتي يک مقدار تجربه کسب مي کردند می‌توانستند روي پاي خودش بایستند و وارد بازار کار شوند.

ميررفيعي با بيان اينکه امروزه کسب و کار بسيار سخت شده است ادامه داد: امروزه چون عصر تکنولوژي، عصر تغيير قوانين و عصر بالا و پايین هاي اقتصادي و ورود عرصه هاي خارجي و تاثيرگذاري سياست هاي خارجي و سياست هاي داخلي در بازار است، نوسان در بازار بسيار زياد شده و کسب کار بسيار سخت، پيچيده و حساسی است.

وي با اشاره به اينکه امروز بدون نرم افزار هاي تخصصي حسابداري نمي شود کسب و کاري را راه انداخت بيان داشت: در دنياي امروز بدون آموزش نمي شود مديريت کرد چون کارکنان در معرض آموزش و اطلاعات هستند، زماني آموزش به اين شکل بود که بايد در يک مرکز آموزشي فقط آموزش مي داديم اما امروز آموزش در بستر فضاي مجازي ( تلگرام ) وجود دارد .

ميررفيعي افزود: امروز کارمندان، کارکنان و شاگردان شما در بازار و کسب و کار به راحتي در منزل خودشان در معرض آموزش قرار دارند.

وي اظهار کرد: آموزش ها امروز سهم اساسي و مهم در کسب و کارها دارد و اگر کسي آموزش نبيند به سرعت از جريان رقابت دور مي شود و کسب و کار قطعا با لطمه وارد مي شود.

ميررفيعي با بيان اينکه متاسفانه اصناف و بازريان در قلب جريان هاي اقتصادي جامعه در يک حاشيه امنيتي و در مرکزي قرار دارند تصريح کرد: توليدات توليدکننده ها در اين مراکز توزيع مي شود و خيلي متوجه اين اتفاق و سرعت تغييرات تکنولوژي نيستند.

وي عنوان کرد: خيلي از کسب و کارهايي که از بستر شبکه هاي اجتماعي طراحي مي شود، اينها موفق عمل مي کنند چراکه جوانان صرفا با دانش، آگاهي، تکنولوژي و بسترهاي نوين مي تواند بسترهاي کسب و کار خوب و اتفا هاي خوب را رقم بزند.

ميررفيعي يادآور شد: خيلي از کسب و کارها مبتني بر بستر موبايل و شبکه هاي اجتماعي طراحي مي شود و موفق هم عمل مي کنند.

وي افزود: مي بينيم يک جوان صرفا با دانش و آگاهي از تکنولوژي و بسترهاي نوين مي تواند کسب و کار خيلي خوبي را راه اندازي کند و اتفاقات خيلي خوبي براي خودش رقم بزند.

ميررفيعي عنوان کرد: متاسفانه اصناف و بازاريان به حاشيه امنيتي قرار دارند خيلي متوجه اين تغييرات نيستند و زماني متوجه اين تغييرات مي شوند که بحث آموزش ابتدا در سازمان ها و کمپاني هاي مدرن و پيشرفته کشور رواج پيدا کرد و اين بايد کم کم وارد حوزه اصناف و بازاريان شود و چيزي که مي بينم در بعضي شهرها خيلي سريعتر از شهرهاي ديگر پيش رفته است.

وي با بيان اينکه بعضي از اصناف و بازاريان در برخي از شهر ها جلوتر پيش مي روند عنوان کرد: بحث آموزش اصناف و بازاريان در برخي از شهرها موجب رکود در شهرهايي شود که از آموزش دور هستند.

ميررفيعي اظهار کرد: شهرهايي که به سرعت وارد آموزش شدند و شهرهايي که مراکز آموزش تخصصي را راه اندازي کردند رونق اقتصادي رونق کسب و کار در شهرها بيشتر احساس مي شود و آسيب پذيري در آن شهرها هم کمتر است.

وي خاطرنشان کرد: همه تلاشم را مي کنم که در سمينار بزرگ تحول در کسب و کار اتفاق خوب در آن رقم بخورد و سهم حداقل اندکي در رشد و تغيير نگرش بازاريان و اصناف شهرکرد داشته باشم و اين موضوع از اهميت بالايي برخورددار است.

ميررفيعي در پايان گفت: بعد از همايش قرار نيست تحول عظيمي در کسب و کار رقم بخورد بلکه قرار است تحول عظيمي در تفکر و نگرش کسب و کارها، بازاري ها و اصناف رقم بخورد اگر بتوانم سهم مهمي در اين تغيير و تحول در نگرش اين افراد داشته باشم رسالت خودم را انجام دادم و اميد است بتوانم يک همايش موثر و خوب براي دوستان در آن شب رقم بزنم.

 لازم به ذکر است ؛ سمينار بزرگ تحول در کسب و کار روز سه شنبه ۲۶ دي ماه ساعت ۵ عصر در تالار بزرگ فرهنگسراي شهرکرد برگزار ميشه و حضور جهت اصناف استان آزاد و رايگان مي باشد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 37955

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/37955/آموزش-حلقه-گمشده-کسب-کارهاي-ايراني

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir