کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گاردین گزارش داد

تیم ترامپ از شرکت جاسوسی صهیونیست برای بی‌اعتبار کردن افراد مرتبط با برجام استفاده کرد

16 ارديبهشت 1397 ساعت 11:02

روزنامه گاردین گزارش داد مشاوران ترامپ از شرکت جاسوسی صهیونیست برای بی‌اعتبار کردن افراد مرتبط با برجام استفاده کردند تا خروج آمریکا از این توافق هسته‌ای با ایران را توجیه کنند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ تیم ریاست‌جمهوری آمریکا یک شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی را برای اجرای کمپین «عملیات کثیف» علیه توافق هسته‌ای ایران استخدام کرده است.

به نوشته روزنامه «گاردین» مشاوران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا یک آژانس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی را برای تخریب و مقابله با افرادی که در دولت پیشین این کشور به ریاست «باراک اوباما» برای حصول توافق هسته‌ای با ایران تلاش کردند، به‌کار گرفته است.

بر این اساس، تیم ترامپ از این شرکت جاسوسی خصوصی را ماه می سال گذشته استخدام کردند تا «اقدامات کثیفی» را در کنار دیگر تلاش‌ها برای ازبین بردن توافق هسته‌ای ایران، علیه «بن رادز» معاون مشاور امنیت ملی اوباما و «کالین کال» معاون دستیار اوباما انجام دهند.

«جک استراو» وزیر خارجه پیشین انگلیس در این باره می‌گوید: «این‌ها گزارش‌های غیرعادی و ناخوشایندی هستند اما نشان می‌دهند که به چه میزان ترامپ و بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) از توافق هسته‌ای ایران ناراضی هستند که نه فقط به بی‌اعتبار کردن آن بلکه هرکسی که با آن در ارتباط بود روی آورده‌اند».

گاردین به نقل از منابعی که نامشان را فاش نکرد نوشت که بعد از سفر ترامپ به تل‌آویو (حدود یک سال قبل) تیم او با جاسوسان یک شرکت صهیونیست تماس گرفتند. ایده این طرح بدین شکل بود که بی‌اعتبار کردن کسانی که باعث حصول توافق هسته‌ای شدند، خروج ترامپ از آن را ساده‌تر می‌کند.

این شرکت علاوه بر مقامات پیشین آمریکایی، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران حامی برجام،‌ شاغل در رسانه‌هایی مانند روزنامه نیویورک تایمز، شبکه اِم. اِس. اِن. بی. سی، نشریه آتلانتیک و روزنامه هاآرتص را نیز هدف کمپین بی‌اعتبارسازی قرار دادند.

البته با اینکه اسناد به دست آمده صحت این گزارش را نشان می‌دهد اما اطلاعات کافی درباره اینکه چه میزان اقدام تخریبی علیه این افراد انجام شده مشخص نیست.

این در حالی است که کمتر از دو هفته به موعد (۲۲ اردیبهشت) تمدید تعلیق تحریم‌های ایران (ذیل برجام) توسط آمریکا باقی مانده اما «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرده که اگر «معایب توافق هسته‌ای ایران» برطرف نشود، تحریم‌ها را باز می‌گرداند.

رفع سقف زمانی محدودیت غنی‌سازی ایران، محدود شدن برنامه موشکی ایران و دسترسی نامحدود و بی‌قید و شرط به اماکن نظامی ایران و مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای ایران درخواست‌هایی است که ترامپ مطرح کرده و گفته در صورتی که این خواسته‌ها محقق نشود، در موعد بعدی تمدید تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران یعنی ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) از این توافق کناره‌گیری می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و تغییر مفاد این توافق، از جمله در زمینه سقف زمانی محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای را نمی‌پذیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 39213

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39213/تیم-ترامپ-شرکت-جاسوسی-صهیونیست-بی-اعتبار-کردن-افراد-مرتبط-برجام-استفاده

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir