کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کارشناس مسائل فرهنگی تاکید کرد:

مساجد، سلاح مبارزه در جنگ نرم با دشمن

22 شهريور 1396 ساعت 9:36

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه روحانیت در مقابله با جنگ نرم در صف اول هستند، گفت: مسجد، نماز، امر به معروف و نهی از منکر سلاح مبارزه با جنگ نرم دشمنان هستند.


حجت الاسلام سید محمد علی قاسمی کارشناس مسائل فرهنگی در گفت وگوبا جهانبین نیوز، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد نقش روحانیون در پیشبرد اهداف دین اسلام گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند" اگر روحانیت می خواست در حاشیه و در پیاده‌رو حرکت کند و منزوی شود، دین آسیب می دید، روحانیت سرباز دین است، خادم دین است، از خود منهای دین حیثیتی ندارد."

قاسمی افزود: روحانیت در میدان جنگ نرم وظیفه ای سنگینی را بر دوش دارد، روحانیت در مبارزه با کفر و ستم همیشه در صف اول ایستاده و علاوه بر خود ، مردم را هم برای مبارزه با کفر و ظلم و ستم تشویق می کردند و می کنند.

کارشناس مسائل فرهنگی بابیان اینکه باید درمیدان جنگ نرم هرچه در توان داریم و می توانیم به میدان مبارزه بیاوریم،افزود: در میدان جنگ نرم نقش روحانیت می تواند از همه بیشتر و تاثیر گذارتر باشد.

وی با اشاره به وظایف روحانیون در مورد آگاه سازی عامه ی مردم جامعه، گفت: یکی از وظایف روحانیت بالا بردن آگاهی و بصیرت مردم است، شاید خیلی از مردم آگاهی کافی درمورد تهاجم فرهنگی و نرم نداشته باشد شاید با یک تذکر لسانی یا نصیحت دلسوزانه به راه راست برگردد.

کارشناس مسائل فرهنگی افزود: یکی از اقشاری که در میدان جنگ نرم می تواند اثر گذار باشد روحانیت هستند، روحانی محل و مسجد باید در سخنرانی های خودش مردم را از اوضاع حساس فرهنگی کشور و اسلام آگاه کند و راه های مبارزه با آن را هم به مردم گوش زد کند.

قاسمی با بیان اینکه مسجد، نماز، امر به معروف و نهی از منکر سلاح مبارزه با جنگ نرم دشمنان هستند ادامه داد: کسی که مسجد می رود و دوستان یا همسایه و خانواده خودش را با خود همراه می کند و فریضه ای امر به معروف را به جا می اورد در حقیقت کاری کرده که شمن از هدفش نامید بشود.

انتهای پیام/1022ج


کد مطلب: 36180

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36180/مساجد-سلاح-مبارزه-جنگ-نرم-دشمن

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir