کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو کميسيون انرژي در مجلس:

آمريکا با خروج از برجام خوي استکبارگري و چهره پليد خود را به ملت ايران نشان داد

پایگاه خبری سلام لردگان , 24 ارديبهشت 1397 ساعت 12:03

عضو کميسيون انرژي در مجلس گفت: خروج آمريکا از برجام نشانگر يکي ديگر از از سناريو هاي دروغين دول استعمارگر و استکبار مخصوصا آمريکا بود که اين رفتار براساس دکترين استيلا بر دنياي امروز است.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ محمد خالدي سردشتي در نشست علني امروز (يک شنبه 23 ارديبهشت ماه) در نطق ميان دستور گفت: جهان در هفته گذشته شاهد خروج آمريکا از برجام و برملا شدن يکي ديگر از از سناريو هاي دروغين دول استعمارگر و استکبار مخصوصا آمريکا بود که اين رفتار براساس دکترين استيلا بر دنياي امروز است.

نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي  ادامه داد: در حقيقت اين رفتار آمريکا مطابق گسترش ادامه نظام سلطه است که در اين حوزه نگران پيشرفت ديگر کشورها خصوصا جمهوري اسلامي مي باشد. خميرمايه اين تفکر در چنين نظام استعمارگري به تعبير قرآن کريم به زير يوغ بردن ملت ها مي باشد و رضايت آنها زماني محقق مي شود که تبعيت محض از آنها را پذيرفته باشيم.

وي تصريح کرد: مطابق اين موضوع خداوند در قرآن کريم در آيه 123 سوره مبارکه بقره مي فرمايد: هرگز يهود و نصاري از تو راضي نخواهند شد تا بطور کامل تسليم فرامين آنها شوي و از آيين آنها پيروي کني، لذا در اين آيه شريفه و برهه خطرناک و پيچيده تاريخي وظيفه همه ما سنگين تر خواهد شد.

عضو کميسيون انرژي در مجلس افزود: در همين راستا نکاتي را به تمام نمايندگان محترم و ملت شريف ايران عرض مي کنم، تشخيص وظيفه اصلي و درست که همان سرلوحه قرار دادن بصيرت و ديد واقعي نسبت به وقايع پيرامون و اتخاذ مواضع مبتني بر وضعيت و ظرفيت کشور و هم چنين يافتن راه هاي ناکام کردن دشمن باشد.

وي تأکيد کرد: ايمان و اعتقاد به سرمايه ها و نيروهاي داخلي و تکيه بر اقتصاد مقاومتي که بر اساس فرمايشات مقام معظم رهبري که آن را در تمام اين سال ها از ما خواسته اند، تقويت و احياي روحيه اعتماد مردم و مسئولين خصوصا در جهت رفع مشکلات بايد صورت بپذيرد لذا پيرامون اين سخنان اهم مشکلات را بيان مي کنم.

خالدی ادامه داد: امروزه مشکلات زيادي در حوزه‌هاي مختلف در کشورمان وجود دارد، بي آن که کسي يا جرياني را مقصر بدانيم؛ مجلس با وضع قوانين درست و با کمک ساير قوا در حل و فصل اين مشکلات در ابعاد ملي و محلي همان طوري که همه اعتقاد داريم مي‌تواند نقش اول را بازي کند، البته قبل از اين بايد بپذيريم که ماهيت چالش‌ها و مشکلات در جوامع انساني خود مانند يک موجود زنده مي‌باشد و از روند جاري جامعه ايجاد  و بايد شناسايي و در زمان مناسب به ارائه راهکار پرداخت و اين مشکلات حل شوند وگرنه رها کردن مشکلات بعد از مدتي تجميع شده و به صورت بحران غيرقابل حل ظاهر مي‌شود.

وی سردشتي تصريح کرد: امروز همه ما اعتقاد  داريم که ابزار هاي قديمي و سنتي براي حل مشکلات امکان پذير نيست که در کشور دليل بحران ها عوامل از قبيل تجمع ريز مشکلات حل نشده قبلي، کار شکني با دشمني ديگر کشورها به ويژه کشورهاي امپرياليستي مثل آمريکا و هم چنين دست نشاندگان محلي، عدم استفاده از ابزار هاي بروز براي حل مشکلات، مشمول مرور زمان نمودن مشکلات در سيستم تقنيني و يا دولت هاي گذشته و امروزي و مشکلات زيست محيطي و اقليمي در سراسر جهان مي باشد.

اين نماينده در مجلس دهم افزود: امروز مهم ترين بحران هاي کشور در حوزه آب و انرژي و اقتصاد است که امروزه بدون دخيل کردن مردم عملا امکان حل کردن آن وجود ندارد. در کشور نمونه آن هشت سال دفاع مقدس است که بسيج مردم توانست ايران را در بدترين شرايط به پيروزي برساند.

وي گفت: ما امروز براي حل مشکلات نياز به حضور مردم داريم و بايست از پتانسيل عظيم آنان استفاده کنيم، اعتقاد به اقتصاد مقاومتي و آمايش سرزمين مي تواند شرايط برون رفت از مشکلات را فراهم کند و سرعت توسعه و بالندگي را افزايش دهد.

عضو کميسيون انرژي در مجلس ادامه داد: تيم اقتصادي دولت بايد افرادي باشند که چهارچوب هاي کلي را اشراف داشته باشند و الگوي خاص ايران اسلامي را مطابق فرامين فرادستي تنظيم کنند. بايد ها و نبايد هاي اقتصاد بايد استخراج شود و نقش آفريني بخش هاي پژوهشي افزايش يابد. به معناي واقعي رابطه صنعت و دانشگاه و نهاد هاي حاکميتي و اجرايي افزايش يابد.

خالدي سردشتي گفت: اما در مورد انرژي در کشور يک سياست کلان انرژي بطور مشخص ديده نمي شود و نمي دانيم که به چه صورتي سبد انرژي کشور را مي خواهيم تقسيم بندي کنيم، نمي دانيم چه زماني و چه مواقعي به قيمت واقعي انرژي خواهيم رسيد.

وي گفت: در مورد بحران آب، خصوصا در چند سال اخير، برنامه جامع نيازاست که براي هميشه حداقل با اولويت مسئله آب شرب براي هميشه حل شود و همکاري همه جانبه و همه دستگاه ها را به صورت اورژانسي در دستور کار دولت قرار دهيم.

نماينده لردگان در مجلس خاطر نشان کرد: در مورد مسائل استاني و محلي از وزير محترم راه و شهرسازي مي خواهم راه آهن چهارمحال و بختياري به خوزستان و آزاد راه لردگان به ايذه را بطور در دستور کار قرار  دهند.

وي افزود: از وزير محترم ورزش و جوانان مي خواعم واقعا سرانه ورزش و شاخص هاي ورزشي استان چهارمحال و بختياري را مورد بررسي قرار دهند و به معناي واقعي دستور ارتقاي آن را به زير مجموعه ابلاغ نمايند چراکه سرانه ورزشي 13 ساتني متر مربعي در اين استان قابل دفاع نيست و جز شرمندگي عبارت ديگري به ذهن خطور نمي کند.

خالدي سردشتي بيان کرد: از وزير محترم نيرو مي خواهم در شهرستان لردگان، جهت شروع واقعي سد هاي خرسان با کارکرد توليد برق و سد ونک با کارکرد تأمين آب، شرب و کشاورزي شهرستان دستور ويژه صادر فرمايند چراکه در اين شهرستان در مورد آب شرب علي رغم اين که سرشاخه هاي کارون را داريم ولي تعداد زيادي از روستا با تانکر آب رساني مي شوند.

اين نماينده مجلس در دوره دهم ادامه داد: از وزير محترم بهداشت مي خواهم بازديد ميداني از شهرستان و مجموعه بيمارستان لردگان داشته باشند و ان شاء الله دستور افزايش تعداد تخت و توسعه واقعي آن را صادر فرمايند. چراکه افزايش جمعيت شهرستان قابل ملاحظه بوده ولي امکانات همچنان ثابت مانده است.

عضو کميسيون انرژي در مجلس تصريح کرد: از وزير محترم کشاورزي مي خواهم واقعا بررسي و اقدام موثر را جهت توسعه کشاورزي فراموش شده شهرستان لردگان از مسئولين ذي ربط  مطالبه کنند و واقعا از اينکه در دوره وزارت جنابعالي به دليل مديريت ناکارآمد شهرستان فراموش شده اي به معناي واقعي است.

پايان پيام1026ج /630ل


کد مطلب: 39240

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/39240/آمريکا-خروج-برجام-خوي-استکبارگري-چهره-پليد-خود-ملت-ايران-نشان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir