کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه رئيس شوراي شهر کاج به رئيس جمهور

بلاتکلیفی 20 ساله احداث سد بهشت آباد مهمترین علل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی شهرکاج

12 اسفند 1396 ساعت 21:26

رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر کاج طي نامه اي به رئيس جمهور مهمترين مشکلات و نيازهاي اين منطقه را به ايشان مطرح و درخواست خود را مبني بر رسيدگي از سوي هيات محترم دولت اعلام داشتند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه؛ رئيس و اعضاي شوراي اسلامي شهر کاج طي نامه اي به رئيس جمهور مهمترين مشکلات و نيازهاي اين منطقه به خصوص بلاتکليفي ۲۰ ساله سد بهشت آباد را به ايشان مطرح و درخواست خود را مبني بر رسيدگي از سوي هيات محترم دولت اعلام داشتند.

متن اين نامه بدين شرح مي باشد:


بسمه تعالي

حجت الاسلام والمسلمين جناب آقاي دکتر حسن روحاني

رئيس جمهور محترم

با سلام و احترام وشادباش مجدد به مناسبت کسب اعتماد ملت شريف و تاريخ ساز ايران اسلامي در واگذاري مسئوليت خطير رياست جمهوري و با آرزوي توفيق براي حضرتعالي و مجموعه دولت محترم در صيانت از اين امانت بزرگ.

احتراما به استحضار عالي مي رساند اين چند سطر مرقومه داستان غم انگيز زندگي مردمي زجر ديده اما صبور و نجيب ساکن شهر کاج از توابع شهرستان اردل مي باشد که اميد است با بذل عنايات حضرتعالي و نظر مساعد ساير مسئولين کشور، استان و شهرستان از اين فلاکت رهايي يابند و توجهات حضرتعالي به اين سکنه، زمينه ي باقيات صالحاتي براي شما باشد.

اما غرض از تصديع و تحرير اين سطور اين است که با توجه به تبعيض هاي ناروايي که در سال هاي گذشته منجر به از بين رفتن عدالت و ضايع شدن حقوق مردم محروم و رنج کشيده ي شهر کاج گرديده است نظر حضرتعالي و ديگر مسئولان را جهت احياء حقوق و برپايي عدالت به نکات ذيل جلب مي نماييم. لذا انتظار مي رود مورد اهتمام جدي قرار گيرد.

جناب آقاي دکتر روحاني محضر حضرتعالي معروض مي داريم، شهر کاج با قدمت ديرينه ي خود به رغم برخورداري از منابع آبي و طبيعي از مشکلات و تنگناهايي رنج مي برد که ضرورت دارد دستور فرماييد مسئولين با سياست گذاري درست، برنامه ريزي بهنگام و تخصيص منابع مالي و توزيع عادلانه امکانات و اعتبارات دولتي به سمت آباداني و محروميت زدايي رهنمون شوند. شهر کاج هنوز در محروميت و نبود امکانات به سر مي برد به رغم آنکه خدمات نظام مقدس جمهوري اسلامي غبار محروميت دوران منحوس پهلوي را زدوده است اما بيش از ۲۰ سال است که با مطرح شدن طرح بهشت آباد و قرار گرفتن کاج درون مخزن سد نه تنها از قافله ي پيشرفت دور مانده و نيازهاي مردم نجيب و شريف اين ديار بي پاسخ مانده است بلکه همچنان با مشکلات و نگراني هاي ناشي از طرح بهشت آباد دست و پنجه نرم مي کند.

اين طرح باعث شکل گيري اعتراضات شديد و نارضايتي عمومي و مشکلات اجتماعي فراواني شده است که زندگي عادي مردم را مختل نموده و اعتماد مردم را نسبت به مسئولين دچار خدشه ساخته است که اين خود بسي جاي نگراني بسيار دارد.اما و اگرهاي ناشي از مطرح شدن طرح بهشت آباد مردم اين شهر را با مشکلات متعدد و غيرقابل پيش بيني فراواني روبرو ساخته است از قبيل: ۱- نبود آب شرب بيش از ۲۰سال و جيره بندي شديد آب آشاميدن علي رغم قرار گرفتن اين شهر در حوزه سر زميني که پر آب ترين سر شاخه هاي کارون (چشمه سردآب و باغ رستمبا) اطراف آن را احاطه کرده اند.۲- لغو امتيازات تخصيص آب کشاورزي و پمپاژ آن با توجه به اينکه اين شهر بيش از ۱۶ کيلومتر ساحل با رودخانه کارون دارد و معيشت اصلي مردم اين ديار به کشاورزي وابسته است.۳- نبود امکانات آموزشي ۴- نبود امکانات بهداشتي و درماني ۵- بيکاري جوانان ۶- نبود اماکن و تجهيزات فرهنگي ورزشي۷- عدم وجود کلانتري يا پاسگاه ۸- عدم وجود جاده اي مناسب از سه راهي اردل به کاج با توجه به ظرفيت عالي دو بانده شدن ۹- لغو همه طرح هاي توسعه اي شهر کاج و بوجود آمدن مشکلات فراوان در خصوص اسناد مالکيت اهالي شهر کاج که باعث نارضايتي شديد مردم اين شهر شده است تا جايي که حتي براي گرفتن وام و تسهيلات بانکي، اسناد مالکيت شهر فاقد اعتبار شناخته مي شوند ۱۰ – لغو بسياري از طرح هاي اشتغال زا و بيکاري بسياري از جوانان اين شهر مثل طرح هاي شيلات و پرورش ماهي ۱۱- تعرض منابع طبيعي و دست درازي اين دستگاه به بسياري از املاک و اراضي کشاورزي مردم و متعاقبا وجود نارضايتي هاي شديد مردمي که عملا مردم را به مقاومت در برابر طرح بهشت آباد واداشته است ۱۲- نياز به وجود بانک در شهر و بلاتکليفي بانک مرکزي علي الرغم وجود ظرفيت و پتانسيل شهر با توجه به پيگيري ها و درخواست هاي مکرر مردمي ۱۳- عدم تخصيص اعتبارات آنطور که شايسته شهرداري شهر کاج براي انجام کارهاي عمراني با توجه به اينکه ۵ سالي است تبديل به شهر شده است و ده ها مشکل و معضل ريز و درشت ديگر
بلاتکليفي و سرگرداني مردم از طرفي و بي مهري ها و بي توجهي ها و تبعيض هاي ناروا از سوي ديگر شهر کاج را با بن بست شديد و رشد نارضايتي هاي فراوان مردمي و بروز مشکلات اجتماعي متعدد روبرو ساخته است. تمام تلاش ها براي حل مشکلات مردم با وتوي تونل بهشت آباد مواجه شده است تا جايي که مردم شهر مکاني براي دفن عزيزانشان در قبرستان ندارندو براي تعيين مکان جديد اما و اگر هاي مسئولين در خصوص طرح بهشت آباد مردم را بيش از پيش نگران ساخته است.
تا دولت تدبير و اميد در راس کار مي باشدبه مسئولين ذيربط دستور فرماييد که وضعيت ناراحت کننده و غير قابل تحمل در اين شهر را سامان داده و مشکلات اين شهر را حل نمايد. جناب آقاي دکتر روحاني رئيس جمهور مردمي بي شک تعهد و کارآمدي و دلسوزي حضرتعالي براي مردم بر هيچ کس پوشيده نيست و اين تعهد و کارآمدي جنابعالي مردم شريف و نجيب اين شهر را به افق هاي وسيع تري به نظاره واداشته است. منتظريم تا شميم مرکب نامه پاسختان را استشمام کنيم و اين موجب دلگرمي ما مي شود براي رفتن به سوي فردايي بهتر. پيشاپيش از توجه و عنايات حضرتعالي سپاسگزاري مي شود و توفيق روز افزون شما را از خداوند متعال مسألت داريم.


با تشکر
رئيس شوراي اسلامي شهر کاج
دانش احمديان کاجي

انتهاي پيام/۵۷۰ه


کد مطلب: 38743

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38743/بلاتکلیفی-20-ساله-احداث-سد-بهشت-آباد-مهمترین-علل-عقب-ماندگی-توسعه-نیافتگی-شهرکاج

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir