کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گفتگو با کار آفرين جوان شهرستان بن:

مهاجرت، بدلیل عدم حمایت/ بی رونقی استان بخاطر فرار سرمایه ها

14 دی 1395 ساعت 10:52

من در رابطه با اجراي بهتر و سريع تر اين طرح نياز به حمايت هاي مسئولين و سازمان ها و نهاد هاي استان دارم که در صورت عدم حمايت از بنده مجبورم انجام واجراي اين طرح را در ساير استان ها داشته باشم


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر  باور غلطي که در بين مردم وجود دارد اين است که فکر مي کنند براي راه اندازي يک شغل نيازمند يک سرمايه عظیمی هستند، کار‌آفرين فرصت طلب و شکارچي فرصت است.

کارآفرين ريسک پذير، آينده نگر و مهم تر از همه عمل گرا است.

 
 با خيلي از افراد که صحبت مي‌کنيم مي‌بينم ايده هايشان در حد حرف است، هيچ کدام حاضر نيستند وارد کار شوند.

 اگر وارد شوند بسياري از تفکرات غلطشان درباره کسب و کار از بين مي رود.

 کار‌آفرينان کساني هستند که به استقبال خطر مي روند و لازم است که با وجود تحريم هاي ظالمانه غرب و حکومت هاي استکبار با اهميت به پروژه هاي داخلي رونق اقتصادي خانواده و کشور خود را افزايش دهيم.
 
شرايط فعلي منطقه ايجاب مي کند با وجود کم بودن ميزان کار دولتي و استخدامي هاي موجود، هر جوان با استفاده از ظرفيت هاي محل زندگي خود در آمد زايي براي منطقه خود ايجاد و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتي کمک کند.
 
به گزارش خبرنگار  زنگ خبر  کامران درعلي يکي از جوانان  شهرستان بن است که  از حدود 3 سال قبل فعاليت در عرصه اقتصاد مقاومتي را آغاز کرده است و در حال حاضر براي سه نفر ايجاد اشتغال کرده است.
 
کامران درعلي  يکي از کار آفريناني است که در حال حاضر توانست با هزينه خودش شروع به کار بکند و علاقه زيادي به بحث توليد دارد و همين موضوع باعث شد تا ايده‌هاي خود را عملي کند.

حدود 3 سال است که کار خود را در طرح توليد تورمرغي و سم خاردار آغاز کرده است.


نوع فعاليت و شغلي که ايجاد کرديد؟


ساخت و ارائه توري فنس جهت حصار کشي دور باغ ها،ديوار ها،حفاظ ساختمان،زمين هاي ورزشي،بزرگراه ها،راه آهن،فرودگاه ها،ترمينال ها، همچنين مورد استفاده به عنوان قفس براي حيوانات و ...

اين تور ها در انواع مختلف معمولي و فرنگي کاربردي در صنعت مرغداري،سوله و سقف سوله - کارهاي ساختماني - دور ستون - نگهدارنده پشم شيشه براي ايزولاسيون سقف و عايق کاري - مورد استفاده در ديوارهاي سيماني و کچ کاري و حصار کشي موقت مورد استفاده قرار ميگيريد.

 


چند ماه است که مشغول به اين فعاليت هستيد و از کجا شروع کرديد؟

۷ماه است که من مشغول به اين کار هستم ، آشنايي و شروع به کار من از طريق يکي از کارخانه ها در تهران که محل کارپدرم بود و چون ديدم اين حرفه در استان ما وجود ندارد تصميم به اجرايي کردن آن در اين استان گرفتم.
 
تا به اکنون از کدام ارگان ها و نهاد ها حمايت دريافت کرده ايد؟

متاسفانه به سراغ چند نهاد رفتم اما تاکنون پاسخي از سوي آن ها در رابطه با حمايت از طرح بنده دريافت نکرده ام.
 
سرمايه اي را که براي اين کارگاه استفاده کرده ايد حدودا چقدر بوده است؟

حدودا 200ميليون تومان
 


نمونه کار و طرح هاي شما در کجا بيشتر مورد استفاده است؟

باغداران، جوشکاران، بنگاه داران ،کساني درحرفه  نرده سازي و حفاظ هستند نيز استفاده مي کنند.
 
در استان چندمين نفر هستيد که مشغول به اين فعاليت است؟

در انجام طرح کامل آن اولين نفر و در تور حصار دور باغي دومين نفر هستم و يکي از هم استاني ها در چالشتر نيز به عنوان اولين نفر در اين مورد هستند.
 
در حال حاضر چند دستگاه مورد استفاده داريد؟

استفاده از 6 دستگاه براي 2مجموعه

 

بازار کار شما فقط در استان است و تا به حال چقدر اين کار براي شما ارز آوري داشته است؟

بازار کار بنده هم در استان است و هم در خارج از استان و تا به حال از دو ماهي که به صورت جدي شروع فعاليت کردم حدود 3تن فروش داشته ام.
 
مشکلاتتان در اين زمينه چيست؟

در درجه اول نداشتن زمين براي ساخت کارگاه ، عدم بودجه کافي براي تهيه مصالح و مواد،ضعيف بودن حمايت نهاد ها و سازمان ها وکمبود مشتري براي عرضه محصولات
 
کمک هاي مالي داشته ايد؟

بنده دو وام گرفتم به مبلغ 20ميليون تومان و با برادرم در حال حاضر شريک هستم .
 
دستگا هايي را که داريد نقدا خريداري کرده ايد؟

خير نصف دستگاه ها را نقد خريدم و نصف مابقي را چک داده ام و به علت دادن چک 10ميليون تومان روي قيمت دستگاه ها اضافه کرده اند.
 
در حال حاضر براي چند نفر اشتغال زايي کرده و در صورت توسعه طرح چند نفر ديگر مي توانند مشغول بکار شوند؟

الان براي 3نفر اشتغال زايي انجام شده و اگر خط گالوانيزه طرح راه اندازي شود تقريبا 30نفر مي توانند مشغول بکار شوند.
 
تهيه ي موام ومصالح براي کار از کجا است؟

بطور مستقيم از تهران.
 
سخن آخر:

من در رابطه با اجراي بهتر و سريع تر اين طرح نياز به حمايت هاي مسئولين و سازمان ها و نهاد هاي استان دارم که در صورت عدم حمايت  بنده مجبور به انجام واجراي طرح در ساير استان ها خواهم شد.
بنده دوست داشتم اين کار را در شهر بن  انجام مي دهد و از کار خود خيلي راضي هستم و بايد شبيه مردم باشيم، براي اينکه مردم شما را از خودشان بدانند، بايد مثل مردم زندگي کنيد. اينکه من تحصيلکرده هستم و بايد کار اداره اي و پشت ميزي داشته باشم نمي شود. انسان بايد آستين هايش را بالا بزند و به اميد باري تعالي تلاش کند و عقيده داشته باشد که کار عار نيست تا هم شغلي به دست آورد و هم خدمت به جامعه کند. او معتقد است اگر مثل مردم عرق نريزد و به زحمت نيفتد، شباهتي به آنان نخواهد داشت.

انتهاي پيام1022ج /520ز

 


کد مطلب: 32530

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/32530/مهاجرت-بدلیل-عدم-حمایت-بی-رونقی-استان-بخاطر-فرار-سرمایه

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir