کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک متخصص قلب و عروق:

سکته قلبی در مردان شایع‌تر است/ زمان طلایی نجات بیمار

21 شهريور 1396 ساعت 13:50

یک متخصص قلب و عروق، گفت: اگر فرد دچار سکته قلبی در مدت کمتر از ۲ ساعت به مرکز درمانی انتقال یابد با مداخلات درمانی می‌تـوان عوارض ناشی از سکته قلبی را به حداقل رساند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر مریم مهرپویا در نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق در خصوص سکته قلبی که در مرکز همایش های برج میلاد تهران در حال برگزاری است، اظهارداشت: سکته قلبی عارضه‌ای است که به دنبال بسته شدن کامل رگ‌های قلب ایجاد می‌شود البته این افراد عمدتا دارای سابقه گرفتگی عروق هستند.

وی افزود: سکته قلبی با تعریق شدید، درد قفسه سینه، کاهش سطح هوشیاری، غش و ... می‌شود این علائم می‌تواند موجب عوارض دیگری مانند آسیب‌های جسمی شود زیرا به عنوان مثال وقتی فرد غش می‌کند ممکن است بر اثر شدت ضربه دچار شکستگی در سایر اندام‌ها نیز شود.

این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه سکته قلبی در مردان شایع‌تر است، یادآور شد: افزایش و کاهش قند خون و فشار خون، استعمال سیگار، افزایش چربی خون، عدم کنترل برخی بیماری‌ها مانند دیابت موجب بروز سکته قلبی در افراد می‌شود.

فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی با تاکید براینکه اگر افراد مبتلا به سکته قلبی به موقع به پزشک مراجعه کنند تحت درمان قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اگر فرد مبتلا به سکته قلبی در مدت کم‌تر از ۲ ساعت به مرکزدرمانی انتقال یابد با مداخلات درمانی می‌تـوان عوارض ناشی را سکته قلبی را به حداقل رساند.

مهرپویا یادآور شد: به افرادی که سابقه ابتلا به سکته قلبی دارند توصیه می‌شود از فاکتورهای خطر از جمله استعمال دخانیات،‌ مواد الکی، آلاینده‌های هوا و... به شدت خودداری کنند.

نوزدهمین کنگره بین المللی تازه های قلب و عروق که به همت انجمن آترواسکلروز ایران از صبح سه شنبه در مرکز همایش های برج میلاد آغاز بکار کرده است، تا ۲۴ شهریور ادامه دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج


کد مطلب: 36174

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36174/سکته-قلبی-مردان-شایع-تر-زمان-طلایی-نجات-بیمار

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir