کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون راهداري اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي چهارمحال و بختياري تاکید کرد

لزوم همکاري تمامي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در زمان بحران

24 بهمن 1396 ساعت 10:26

معاون راهداري اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي چهارمحال و بختياري گفت: در هنگام بارش برف و وجود بحران در جاده‌هاي استان بايد تمامي دستگاه‌هاي امدادرسان در روستاها و شهرستان‌ها هم آماده خدمات‌رساني به کاربران جاده باشند.


به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ شهرام نديمي معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي چهارمحال و بختياري صبح امروز در نشست هماهنگي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان در خصوص بارش‌هاي پيش‌بيني شده، اظهار کرد: با توجه به پيش‌بيني‌ها و اخطاريه‌هاي هواشناسي بارش‌هايي را در اواخر هفته جاري پيش رو خواهيم داشت.

وي با اشاره به اينکه در سال‌هاي گذشته با توجه به بارش‌هاي صورت گرفته مشکلي در مديريت بحران در استان وجود نداشته است، افزود: بارش‌هاي چند روز پيش در مناطق مرکزي و شمالي کشور باعث ايجاد بحران شد که براي جلوگيري از اين پيشامد بايد تمامي دستگاه‌هاي خدمات‌رسان با يکديگر هماهنگ باشند.

معاون راهداري اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در خصوص مسدود شدن محورها تنها منبع موثق رئيس پليس راه استان است.

نديمي با بيان اينکه در سال جاري از ۵ هزار آبرو استان بازديد به‌عمل آمده است و آمادگي بارش تا ۲۰۰ ميلي‌متر وجود دارد، ادامه داد: در فصول گرم سال، هنگام چراي گوسفندان چوپانان سرشاخه‌هاي درختان را براي جمع‌آوري برگ‌ها يا ذخيره گرمايشي قطع مي‌کنند؛ اين سرشاخه‌هاي به‌جا مانده در سطح زمين هنگام بارش آبرو‌ها را مسدود و باعث تخريب جاده مي‌شوند.

وي اضافه کرد: در هنگام بارش برف و وجود بحران بايد تمامي دستگاه‌هاي امدادرسان در روستاها و شهرستان‌ها هم آماده خدمات‌رساني به کاربران جاده باشند.

سعيد قطره کارشناس هواشناسي چهارمحال و بختياري صبح امروز هم در اين نشست با اشاره به ورود سامانه بارشي از اواخر وقت امروز به چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: بارش‌ها از امشب در مناطق غربي آغاز مي‌شود و از بعدا‌زظهر فردا در استان شدت مي‌گيرد.

وي با بيان اينکه تا روز چهارشنبه هفته جاري شاهد بارش باران و برف و آب‌گرفتگي معابر خواهيم بود، افزود: ميزان بارندگي اين سامانه بارشي در استان ۵۰ ميلي‌متر پيش‌بيني مي‌شود.

کارشناس هواشناسي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين سامانه کاهش دماي محسوس را به‌دنبال نخواهد داشت، اضافه کرد: با توجه به داده‌هاي هواشناسي سرعت باد در اين سامانه به ۹۰ کيلومتر بر ساعت مي‌رسد و به همين دليل شاهد کولاک در ارتفاعات و محورهاي کوهستاني خواهيم بود.

قطره ادامه داد: موج دوم اين سامانه بارشي از اواخر روز پنج‌شنبه تا روز جمعه استان را در بر مي‌گيرد.

وي گفت: بنابر داده‌هاي هواشناسي اخطاري‌هايي در خصوص بارندگي، کولاک و آب‌گرفتگي مزارع پرورش ماهي صادر شده است.

رحمت‌الله نجفي رئيس پليس راه چهارمحال و بختياري نيز در اين جلسه اظهار کرد: با توجه به پيش‌بيني‌هاي هواشناسي امکان وجود کولاک در جاده‌هاي چهارمحال و بختياري وجود دارد.

وي با اشاره به اينکه وجود کولاک در مسيرهاي مواصلاتي مسدود شدن و محدوديت‌هاي ترافيکي در محور را در پي خواهد داشت، افزود: محدوديت‌هاي ترافيکي براي جلوگيري از گره ترافيکي بايد سريعاًاطلاع‌رساني شود.

رئيس پليس راه چهارمحال و بختياري اضافه کرد: در صورت گرفتار شدن خودروها و مسافران در برف بايد تدابيري براي اسکان موقت در مسيرهاي بين‌راهي در نطر گرفته شود.

نجفي ادامه داد: در هنگام بحران خصوصاً کولاک در صورت حضور به‌موقع دستگاه‌هاي خدمات‌رسان از بروز حوادث ترافيکي جلوگيري به‌عمل مي‌آيد.

سلمان شيوندي کارشناس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختياري در اين نشست اظهار کرد: ۴۳ پايگاه به فاصله حدود ۴۰ کيلومتر و يک اتوبوس آمبولانس در چهارمحال و بختياري وجود دارد.

وي افزود: توقف خودرو در مکان نامناسب براي بستن زنجيرچرخ در هنگام بارش برف در محورهاي مواتصلاتي دليل بروز حوادث جاده‌اي است.

کارشناس اورژانس ۱۱۵ چهارمحال و بختياري از رانندگان خواست؛ از سفرهاي غيرضروري در محورهاي کوهستاني در هنگام بارش برف خودداري کنند و وسايل ايمني را به‌همراه داشته باشند.

شيوندي با اشاره به اينکه در ۶ ماهه نخست سال جاري، ۱۹ هزار مأموريت امدادي ۱۱۵، در استان انجام شده است، اضافه کرد: اورژانس ۱۱۵ روزانه ۱۹ تا ۲۰ مورد مأموريت در شهرکرد انجام مي‌دهد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب


کد مطلب: 38523

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/38523/لزوم-همکاري-تمامي-دستگاه-هاي-خدمات-رسان-زمان-بحران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir