کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق:

شرکت در مناقصات عراق اقدامی موثر برای ورود به بازار این کشور است

22 شهريور 1396 ساعت 11:07

رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق گفت: یکی از راه‌های ورود به بازار بکر عراق شرکت در مناقصاتی است که این کشور برگزار می‌کند و برای شرکت در مناقصات کشور عراق باید به مبلغ قرارداد و زمان تحویل و انجام کار توجه ویژه داشت.


به گزارش جهانبین نیوز؛ با توجه به تولید محصولات فناور و دانش بنیان با قابلیت صادرات توسط شرکت های مستقر در پارک علم و فناوی استان و به منظور آشنایی شرکت های مستقر در پارک با ساختارها و فرصت‌های تجاری بازار عراق، امروز کارگاه اصول نوین تجارت بین المللی با کشور عراق و ۱۶ نشست تخصصی با حضور مهدی نجات نیا رایزن بازرگانی سابق ایران در کشور عراق توسط پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

در این کارگاه مهدی نجات نیا ضمن تشریح کامل ویژگی های جغرافیایی، سیاسی و جمعیتی عراق، شاخص های کلان تجاری، تولیدات مهم بخش کشاورزی و صنعت و معدن، عمده ترین اقلام وارداتی و صادراتی، نظام تجاری و امور گمرکی و استانداردهای عراق، فهرستی از نمایشگاه های عراق، بانک های دولتی و خصوصی عراق، بازارچه های مرزی مجاور با کشور عراق و شرکت‌های بازرسی بین المللی صادرکننده گواهی انطباق کالا با استانداردهای عراق در ایران را در اختیار شرکت‌کنندگان در کارگاه قرار داد.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از راه‌های ورود به بازار بکر عراق شرکت در مناقصاتی است که این کشور برگزار می‌کند و برای شرکت در مناقصات کشور عراق باید به مبلغ قرارداد و زمان تحویل و انجام کار توجه ویژه داشت.

رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق گفت: ذکر نام تحویل‌گیرند و تحویل‌دهند، آدرس ایمیل (راه ارتباطی)، تعیین مرجع حل اختلاف در خاک عراق، حسب قوانین جاری گمرکی و امضاء مترجم را جزء نکات مهمی است که باید در قراردادهای تجاری با تجار کشور عراق ذکر شوند.

نجات نیا اضافه کرد: داشتن اطلاعات کامل و مختصر به عربی، لیست قیمت تمام شده تا بغداد، قرارداد فروش به زبان عربی و زبان فارسی و قرارداد نمایندگی به زبان عربی از الزاماتی است که شرکت‌ها جهت حضور در نمایشگاه‌های کشور شرکت عراق باید داشته باشند.

گفتی است بعد از برگزاری کارگاه، ۱۶ نشست تخصصی با حضور رایزن بازرگانی سابق ایران در عراق و شرکت های مستقر در پارک برگزارشد که در این نشست‌ها شرکتها از نظرات و راهنمایی های دکتر نجات نیا برای بازاریابی و صادرات محصولات تولیدی خود بهره مند شدند.


کد مطلب: 36183

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/36183/شرکت-مناقصات-عراق-اقدامی-موثر-ورود-بازار-این-کشور

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir