۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
کد مطلب : ۳۹۸۲۱

مردم چوب ندانم کاري شوراها را مي‌خورند/ اعضاي شورا به وعده‌هايشان عمل کنند

اختلاف نظر بين برخي اعضاي شوراي اسلامي شهر لردگان و نيز مخالفت با شهردار اين شهر به کلاف سردرگمي تبديل شده است که به نظر مي‌رسد مردم بيشترين زيان را از آن مي‌بينند.
مردم چوب ندانم کاري شوراها را مي‌خورند/ اعضاي شورا به وعده‌هايشان عمل کنند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ سال‌ها است که در صدها گزارش، مقاله، يادداشت و... از وضعيت محله‌هاي شهر لردگان از دغدغه‌هاي ساکنان اين مناطق، کم‌مهري برخي از اعضاي شوراي شهر، نمايندگان مجلس و مسئولان نسبت به بافت‌هاي فرسوده سخن به میان آمده است.

مردم عنوان مي‌کنند که کانديداهاي شوراي شهر و مجلس فقط در زمان تبليغات به اين مناطق که بيشترين راي‌دهندگان را هم دارند، مي‌آيند و پس از کسب راي، متاسفانه اين مناطق به فراموشي سپرده مي‌شود و تا دور بعدي انتخابات از اين محله‌ها سراغي گرفته نمي‌شود.
 
شهروندان انتظار دارند کساني که  وارد گود شوراي شهر شدند، مردم را رها نکنند به محله‌هاي شهر رفت و آمد داشته باشند، مسائل و مشکلات‌شان را از نزديک ببينند، در صحن شورا مسائل مطرح شود، از شهردار بخواهند مشکلات‌شان را برطرف کند و در واقع به وعده هايي که به مردم داده‌اند، وفادار بمانند.
 
يکي از شهروندان لردگان گفت: شهرستان لردگان، شهداي بسياري را تقديم انقلاب  کرده و همواره مدافع نظام و درخط ولايت بوده‌اند و در تمام صحنه‌هاي فرهنگي، مذهبي، سياسي، انتخابات، راهپيمايي‌هاو ... در خط مقدم قرار دارند، اما باز آنگونه که حق‌شان است از امکانات فرهنگي، رفاهي، تفريحي، ورزشي و... بهره‌مند نشده‌اند.

کودکان، نوجوان و جوانان شهر لردگان همواره از کم‌مهري‌ها و تبعيض‌ها گلايه‌مند بوده‌اند. مردم و ساکنان اين مناطق از نبود و کمبود پارک و فضاي سبز، اماکن فرهنگي، ورزشي، کوچه‌هاي زيبا و روشن و... گلايه‌مند هستند و مسئولان هم کمتر در اين مناطق حضور يافته و به خواسته‌هايشان رسيدگي مي‌کنند.

موضوع ديگر اين است که گاهي شنيده مي‌شود، در برخي ادوار بدليل ضعف نظارتي شورا؛ شهرداري يا خود اعضاي شورا در برخي بخش‌ها تخلفاتي را انجام مي‌دهند که اگر اعضاي شورا براي خدمت به شهروندان وارد شورا مي‌شوند، بطور يقين مي‌دانند که نظارت بر عملکرد شهرداري مهم‌ترين وظيفه آن‌هاست و شهرداري هم موظف است که پاسخگوي شورا باشد؛ پس باید نظارت لازم را در این زمینه داشته باشد، اما اگر اهدافي ديگر داشته باشند و منافع مردم را فداي منافع شخصی، گروهي، سياسي و جناحي کنند، آنگاه نخواهند توانست بر عملکرد شهرداري نظارت کنند و بطور يقين تخلفات هم رخ مي‌دهد و شهرداري هم خود را پاسخگوي شورا به‌عنوان نماينده مردم نمي‌داند.
 
موضوع ديگر، در بخش‌هاي مختلف شهري ازجمله عبور و مرور و ترافيک، آسفالت  و روشنايي خيابان‌ها، کوچه‌ها و معابر، حمل و نقل عمومي، خودروهاي شهر، ورود فاضلاب به کوچه‌ها و خيابان‌ها، کمبود پارکينگ‌هاي عمومي، ساخت و سازها، تغيير کاربري از فضاي سبز به تجاري مسکوني و...، کمبود اماکن تفريحي، فرهنگي، ورزشي و...، بي‌توجهي به حاشيه‌نشينان و...، مشکلات فراواني وجود دارد و  مورد بي‌توجهي قرار گرفته است، اما چه بايد کرد؟
 
از طرفي ديگر مقام معظم رهبري بر تحقق شعار "ما مي‌توانيم"در بخش‌هاي مختلف بارها تاکيدات فراواني داشته‌اند و بايستي اين شعار را در شوراي شهر هم محقق نمود. بايستي شوراي شهرِ مطالبه‌گر داشته باشيم. ما مي‌توانيم شهري آباد و زيبا داشته باشيم. ما مي‌توانيم از حقوق شهروندان‌مان دفاع کنيم. ما مي‌توانيم به نيازهاي کودکان، نوجوانان و جوانان محلات حاشيه‌اي پاسخ دهيم. ما مي‌توانيم شرايط اشتغال جوانان‌مان را فراهم کنيم و باید بخواهيم که اولويت اشتغال، با جوانان شهرمان باشد. ما مي‌توانيم با تعامل و قانون، حق شهر را مطالبه کنيم. ما مي‌توانيم براي بانوان شهرمان اماکن تفريحي اختصاصي فرهنگي، تفريحي، ورزشي و... داشته باشيم. ما مي‌توانيم... .
 
 انتهاي پیام1026ج /630ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۰۸:۳۶

2 Jan 2020