۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۳۸۳۰۱
یادداشت

انقلاب اسلامی با ایجاد نظامی بر پایه ایمان مقابل «سکولاریسم» قرار گرفت

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری خود، با پدیده غرب برخورد داشته است. آرمان­‌های مورد نظر انقلاب اسلامی با منافع غرب در تقابل و ماهیت انقلاب نیز با انگاره­‌های غرب در تعارض بود. در حالی که غرب اساساً تکلیف دین را روشن کرده بود و آن را از صحنه­‌ی سیاست به کناری رانده و نظام­‌های سیاسی مبتنی بر سکولاریسم را مورد نظر داشت.
انقلاب اسلامی با ایجاد نظامی بر پایه ایمان مقابل «سکولاریسم» قرار گرفت
به گزارش جهانبین نیوز؛ عباس عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان چهارمحال و بختیاری در یادداشتی نوشت:

اگر تا چند دهه پیش از این، جنگ جهانی اول و دوم یا «رنسانس» در اروپا نقطه­­‌ی تقسیم بندی­‌های تاریخی بود، انقلاب اسلامی در آستانه قرن ۱۵ هجری قمری، عصر جدیدی را رقم زد که این معادلات و تقسیم‌بندی­‌ها را به حیطه فراموشی سپرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی در همین زمینه فرمودند:

«با انقلاب اسلامی در ایران و با تشکیل نظام اسلامی در این نقطه از عالم و با مبارزات طولانی که ملت ما پشت سر رهبر عظیم‌الشأن، (حضرت امام خمینی (ره)) برای حفاظت از انقلاب و اسلام انجام داد، عصر جدیدی با خصوصیاتی متمایز با دوران قبل، در عالم به وجود آمد و تأثیر این عصر جدید روی ملت­‌ها و دولت­‌های ضعیف و نیز روی دولت­‌های قوی و ابر قدرت­‌ها محسوس است.

این دوران جدید را باید دوران امام خمینی (ره) نامید. «از این رو، تحلیل‌گران شرقی و غربی، معترف به این تأثیرگذاری جهانی هستند تا جایی که «عماد بزی» پژوهش‌گر سرشناس لبنانی، دهه هشتاد قرن بیستم میلادی را «دهه خمینی (ره)» نامید و «رابین ایت» آمریکایی کتابی با عنوان «به نام خدا - دهه خمینی» را منتشر کرد.» و اینک «آلوین تافلر» جامعه شناس آینده پژوه آمریکایی می­‌گوید:

«اکنون اگر پیام­‌های امام خمینی را مطالعه کنید، پیام­‌های او نه مختص به یک ملت، که درباره جهان است. امام خمینی (ره) مرد قرن بیست و یکم است، اگرچه در قرن بیستم از دنیا رفت». استکبار جهانی که این خیزش اسلامی و پرتوافکنی آن را برنمی‌‌تابید، برای مهار آن از هیچ کوششی دریغ نورزید.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری خود، با پدیده غرب برخورد داشته است. آرمان­‌های مورد نظر انقلاب اسلامی با منافع غرب در تقابل و ماهیت انقلاب نیز با انگاره­‌های غرب در تعارض بود. در حالی که غرب اساساً تکلیف دین را روشن کرده بود و آن را از صحنه­‌ی سیاست به کناری رانده و نظام­‌های سیاسی مبتنی بر سکولاریسم را مورد نظر داشت؛ ولی «انقلاب اسلامی در پی ایجاد نظامی بر پایه ایمان به خدای یکتا و اختصاص حاکمیت به او و لزوم تسلیم در برابر او بود» تا اینجای موضوع زیاد برای غرب نگران کننده نبود.

اما آرمان­‌های دیگر جمهوری اسلامی ایران از جمله «حمایت از مبارزات مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه­‌ای از جهان» از دیدگاه غرب تهدیدی محسوب می­‌شود و مسئله وقتی جدی­‌تر می­‌شود که این موضوع در عرصه نظر و اندیشه باقی ­نماند و جمهوری اسلامی ایران در پی تحقق بخشیدن به این دیدگاه­‌ها باشد.

از دیدگاه انقلاب اسلامی نبرد حق و باطل یک نبرد همیشگی است و امام خمینی (ره) با تأکید بر این موضوع، ذات انقلاب اسلامی را با قدرت‌های بزرگ در ستیز می­‌دانستند. ایشان در صحیفه نور می­‌فرمایند: «ما چنان‌چه قدرت داشته باشیم، تمام مستکبرین را از بین خواهیم برد».

موضوع صدور انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، ماجرای کتاب آیات شیطانی و حکم اعدام برای نویسنده آن توسط امام خمینی (ره) و حوادث زیاد دیگری که اتفاق افتاد، در موارد زیادی ایران و غرب را در مقابل هم قرار داد. غرب در جوهره این انقلاب تعارض با ذات خود را می­‌دید و لذا از همه ابزار‌ها و ازجمله خشونت‌آمیزترین آن­‌ها یعنی راه­‌اندازی جنگ تحمیلی هشت ساله برای مقابله با ایران استفاده کرد.

اما با گذشت ۳۹ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هم‌اینک «گفتمان منحصر به‌فرد انقلاب اسلامی» جهانی شده است و نظام و ملت ایران تحت هدایت‌های مدبرانه رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه­‌ای عزیز (مدظله العالی) با عبور از گردنه‌های صعب و دشوار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مقابله با بحران‌ها و فتنه‌های تولید شده در اتاق فکر «نظام سلطه و صهیونیسم» مهم‌ترین چالش قدرت‌های استکباری در هزاره سوم لقب گرفته است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۷:۱۴

27 Dec 2019