۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
کد مطلب : ۲۰۸۹۹

اسلام هراسی در ایستگاه چپل هیل

اکثریت غالب شبکه‌های خبری و خبرگزاری‌ها و حتی دانشنامه ویکی‌پدیا که پرچم بی‌طرف بودن در دست می‌گیرد، واقعه را به صورت دعوا میان دو همسایه بر سر «جای پارک» جلوه دادند.
اسلام هراسی در ایستگاه چپل هیل
به گزارش جهانبین نیوز، خشونت و قتل در همه ادیان الهی اعم از اسلام، مسیحیت و سایر ادیان و حتی مکاتب بشری هم محکوم است و خصوصا ادیان الهی مردم را به عطوفت و مهربانی با هم نوعان دعوت می کنند. این معنا یک امر فطری است و همه بشریت بر آن اتفاق نظز دارند.اما متاسفانه شنیدن خبر تیراندازی، قتل و کشتار در آمریکا از یک پدیده نادر و استثنا به امری عادی و پرتکرار تبدیل شده که دیگر برای مردم آن کشور و حتی سایر کشورهای جهان امری طبیعی و پرتکرار قلمداد می شود. اما موضوع واکنش متناقض جریان سلطه به این پدیده شوم و تاسف بار است.

سه شنبه هفته گذشته شامگاه روز سه‌شنبه، سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، ۲۳ ساله، ۲۱ ساله و ۱۹ ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.کشته‌شدگان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» و «یسر» همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیآء برکات» بودند. «کریگ استفن هیکس» ۴۶ ساله سفیدپوست که سابقه ابراز تنفر از ادیان را هم داشته، به خانه این همسایگان جوان مسلمان خود رفت و با شلیک گلوله‌ای، آنها را به شهدت رساند. این جنایت تاسف بار ابتدا با سکوت رسانه‌های غربی روبرو شد و سعی کردند از ماجرا عبور کرده و آن را با سانسور خبری، به فراموشی بسپارند. اما با ورود کاربران شبکه های اجتماعی و رسانه های کاربر محور به این موضوع دیگر مجبور به شکستن این سکوت شدند اما این بار تلاش کردند تا ماجرا را به دور از انگیزه‌های فرقه‌ای و مذهبی جلوه دهند.

اکثریت غالب شبکه‌های خبری و خبرگزاری‌ها و حتی دانشنامه ویکی‌پدیا که پرچم بی‌طرف بودن در دست می‌گیرد، واقعه را به صورت دعوا میان دو همسایه بر سر «جای پارک» جلوه دادند. مقامات دولتی آمریکا و سایر کشورهای غربی نیز به سادگی از کنار این ماجرا عبور کردند و تنها به بیان برخی کلیات آن هم به صورت محدود بسنده کردند.

این در حالی است که همین چند هفته پیش و پس از حادثه مشابه در نشریه فرانسوی شارلی ابدو، یک هژمونی گسترده رسانه ای شکل گرفت و بنگاه های خبر پراکنی غربی تلاش کردند تا این حادثه را به کل مسلمانان و حتی تفکر اسلامی ربط دهند. مقامات دولتی غرب هم در بالاترین سطوح (مثلا نخست وزیر انگلیس و ...) به وسط میدان آمدند و تمام قد همان خط رسانه ای را دنبال کردند و با محوریت کلیدواژه تروریسم و اسلام در کنار هم، سعی در القای تروریسم بودن مسلمانان و حتی دین اسلام نمودند.

تا جایی که برای حمایت بیشتر از این نشریه موهن و ادامه دادن همان خط توهین و تهمت، رژیم کودک کش صهیونیستی شماره موهن این نشریه را به طور رایگان در سرزمین های اشغالی توزیع کرد تا اسلام ستیزی خود را بیشتر از دیگران نشان داده باشد. هر چند که از این تروریست های بالذات انتظاری هم جز این نیست.

به راستی این تناقض آشکار چه توجیهی می تواند داشته باشد؟ چگونه می شود که یک حادثه مشکوک که هنوزانگیزه ها، اطراف و اهداف آن و مشخص نیست این همه مورد شانتاژ خبری قرار میگیرد و بلافاصله مورد قضاوت قرار گرفته، بر اساس آن یک امت با حدود یک و نیم میلیارد جمعیت، به تروریسم و ... متهم می شوند اما حادثه تروریستی مشابه دیگر (همین فاجعه چپل هیل) به حاشیه رفته و وقتی هم مورد اعتراضات گسترده مردمی قرار میگیرد با استدلال های مضحکی مانند «دعوا بر سر جای پارک!!!» پاسخ داده میشود. تا جایی که کابران فضای مجازی هم به این تناقض اعتراض کرده اند. مثلا در یک تصویر کاریکاتوری این گونه تحلیل کرده اند که: تیرانداز سفیدپوست، یک فرد تنها و بدون رابطه با هر گروه تروریستی (گرگ تنها) معرفی شده که حتی شاید تروریست هم نبوده باشد و به خاطر مشکلات احساسی و عاطفی دست به سلاح برده.

تیرانداز سفیدپوست حرفه‌ای هم در این تصویر عنوان جالبی دارد، به وی می‌گویند «قهرمان ملی» و احتمالا این همان سربازانی هستند که در خاورمیانه بر روی اهداف زنده تمرین می‌کنند.

تیرانداز سیاه‌پوست هم مجرمی معرفی شده که حتماً با باندهای تبهکار در ارتباط است و بالاخره تیرانداز مسلمان؛ تیرانداز مسلمان در این تصویر یعنی «۱.۳ میلیارد مسلمان در این حادثه مقصراند».

بدیهی است که در این فاجعه تاسف بار حداقل همین موج گسترده اسلام ستیزی نقشی اساسی دارد و موجب تنفر شدید نسبت به مسلمانان در برخی موارد شده است تا جایی که قاتل پس از ارتکاب این جنایت با خونسردی و خوشحالی خود را به پلیس معرفی کند و هیچ هراسی هم از عواقب آن نداشته باشد.

اما این اقدامات نشان دهنده خالی بودن دست جبهه استکبار از داشتن استلال برای مبارزه عقلی و منطقی با گفتمان اسلام ناب است ولذا این هراس بین آنها به وجود آمده که فطرت های بیدار بشری که از نظام سرمایه داری خسته و بعضا متنفر شده اند به اسلام ناب روی آورند. اما به عقیده نگارنده این اقدامات در بلند مدت نه تنها آنها را به هدفشان نزدیک نمی کند بلکه یک بیداری عمیق در انسانهای آزاده به وجود می آورد که همین بیداری می تواند بنیان های نظام استکباری غرب را نابود کند.

علی شریفی/ کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۵۳:۰۹

12 Feb 2020