۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۷
کد مطلب : ۸۷۱۳
درافتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال وبختیاری:

سرانه مطالعه کشور ما 18 دقیقه و47 ثانیه است که نسبت به بسیاری از کشورها در جایگاه بالایی قرار دارد

معاونت امور فرهنگی در وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی کتاب را مهمترین وسیله دفاع در برابر تهاجم فرهنگی دانست.
سرانه مطالعه کشور ما 18 دقیقه و47 ثانیه است که نسبت به بسیاری از کشورها در جایگاه بالایی قرار دارد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز صبح امروزعلی اسماعیلی در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری گفت:کتاب یک میراث گرانبها و ماندگار است که می تواند بهترین وسیله و سنگر برای تهاجم فرهنگی در کشور ما باشد.
اسماعیلی اظهار داشت:اسلام نه تنها دین اندیشه و معرفت  بلکه پرچمدار کتاب و کتاب خوانی در بین ادیان دیگر است.
وی خاطر نشان شد: سرانه مطالعه کشور ما 18 دقیقه و47 ثانیه است که نسبت به بسیاری از کشورها در جایگاه بالایی قرار دارد این در حالی است که سرانه مطالعه در کانادا 22دقیقه است.
معاونت امور فرهنگی در وزارت خانه ارشاد و فرهنگ تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا از نظر عنوان کتاب، رتبه 10 را به خود اختصاص داده و در منطقه در مکان اول جای دارد.
وی عنوان کرد: از 821000عنوان کتاب، 151000عنوان آن مربوط به مباحث دینی است و شایان ذکر است که بیشترین عنوان آن در دولت نهم چاپ شده است.
اسماعیلی گفت: ایران از نظر تصویرگری در کتاب ها رتبه اول جهان را به خود اختصاص داده، این در حالی است که متاسفانه 77 درصد مباحث کتاب هادر پایتخت رقم می خورد و مابقی استان ها کمتر از 7 درصد در عنوان، چاپ و مباحث دیگر کتاب سهیم هستند.
وی نمایشگاه را فرصت مناسبی برای ناشران و علاقمندان کتاب دانست و گفت: ناشران می توانند آخرین دست نوشته های خود را در معرض دید عموم قرار دهند و علاقه مندان به کتاب می توانند نیاز خود را با 40 درصد تخفیف در نمایشگاه برطرف کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۹:۵۷

30 Dec 2019