۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۵۱۴۰

خطر طایفه‌گرایی درعراق همپای تروریسم است

خطر طایفه‌گرایی درعراق همپای تروریسم است
به گزارش جهان بین نیوز، نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق عصر یکشنبه در بیانیه‌ای از گروه‌های سیاسی، فرهیختگان، سازمان‌های جامعه مدنی، روسای عشایر و شهروندان عراق خواست تا در یک جبهه بایستد و از یکدیگر حمایت و پشتیبانی کنند.
نوری مالکی خاطرنشان کرد: عملیات‌های تروریستی اخیر و انتخاب زمان و مکان آن برای کشتار غیرنظامیان بی‌گناه باید توجه تمام مردم عراق را نسبت به ماهیت طرح‌های ترسیم شده علیه امنیت کشور و آینده و همزیستی مسالمت آمیز مردم جلب کند.

وی در ادامه افزود: در نظر ما خطر تروریست‌های قاتل که دست به جنایت‌های وحشیانه می‌زنند، از خطر طایفه‌گرایان کم‌تر است؛ طایفه‌گرایانی که متاسفانه از سوی طرف‌های سیاسی در داخل و خارج از کشور حمایت می‌شوند.

نخست‌وزیر عراق اظهار کرد: زمان آن فرا رسیده صداهایی که ندای طایفه‌گرایی را سر می‌دهند، خفه شوند و صدای خرد، میانه‌روی و وحدت ملی بر تمام صداهای‌ اختلاف برانگیز چیره شود.

نوری مالکی از نیروهای مسلح نیز خواست تا در هدف قرار دادن تروریسم و تعقیب و پیگرد عاملان آن کوتاهی نورزند.

وی از رسانه‌ها نیز خواست تا اجازه پخش صداهایی را ندهند که در راستای تشویق خشونت، طایفه‌گری و فتنه افکنی قرار دارند و دستگاه‌های دولتی را نیز به برخورد جدی با چنین کسانی فراخواند.

بغداد روز یکشنبه شاهد انفجارهای زنجیره‌ای بود که مناطق الصد، الامین، الکمالیه، الجبیبة، الحسینیه، المعامل، فلسطین، السیدیه و الکراده را هدف قرار داد و به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن انجامید. مرجع : خبرگزاری ايسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۸:۴۵

11 Jan 2020