۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۴۶۰۵۴
برای مدیریت و کنترل کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور؛

145 تیم سلامت محور بسیج در محلات فعال شده است

مسئول بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای مدیریت و کنترل کووید 19 به شیوه محله و خانواده محور،145 تیم سلامت محور بسیج در محلات فعال شده است.
145 تیم سلامت محور بسیج در محلات فعال شده است
به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر مهین غفاری مسئول بسیج جامعه پزشکی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد:  اولین اقدام امضای تفاهم نامه بین سپاه، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جمعیت هلال احمر بوده و تاکنون 145 تیم سلامت محور بسیج در محلات فعال شده است.

وی در ادامه برخی از نیازمندی های لازم برای اجرای کامل طرح ازجمله منابع مالی و امکانات و تجهیزات لازم را تشریح کرد.

 جزایری مسئول بهداشت استان نیز در این باره ، گفت: طرح شهید سلیمانی یک طرح اجتماعی است و به نوعی آبروی نظام و آبروی وزارت بهداشت و درمان کشور است و با توجه به اینکه کادر درمان اعلام کرده اند تا پای جان برای مقابله با ویروس کرونا در میدان هستند باید بر اساس این طرح به اهداف کاهش بیماران سرپایی و بستری در بیمارستان و مرگ و میرهای ناشی از ویروس کرونا برسیم.

وی با بیان اینکه؛ امید ما به این طرح بسته شده افزود: بعنوان سرباز در خدمت فرمانده قرارگاه عملیاتی طرح شهید سلیمانی هستیم تا شاهد کاهش بیماری در سطح استان و کشور باشیم.

وی از فعالیت 3هزار نفر از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی و مشارکت دانشگاه های مختلف و ارگان های حمایتی از وصول کیت های تشخیص سریع کرونا خبر داد و گفت: با ابزارهای خودمراقبتی و تشخیص فوری و ... به دنبال کاهش مبتلایان هستیم و علاوه بر تیم های سلامت محور بسیج، تیم های نظارتی جمعیت هلال احمر نیز پای کار هستند.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز گفت: پیشرفت کار در قالب طرح شهید سلیمانی بیشتر از برآوردهای اولیه بوده و طبق گزارش های دریافتی از شهرستان های مختلف شاهد رشد خوبی در اجرای طرح هستیم.

سردار علی محمد اکبری، از مسئولین خواست  ضمن حمایت و پشتیبانی لازم در راستای تأمین منابع مالی  طرح، امکانات و تجهیزات لازم برای تیم های سلامت محور را تأمین کنند و افزود: باید اماکن اقامتی و مهمانسراهای ادارات و همچون سایر نقاط کشور برخی از هتل ها برای قرنطینه ی بیماران مبتلا در اختیار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و قرارگاه طرح شهید سلیمانی در استان قرار گیرد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام موفقیت طرح شهید سلیمانی را در گرو انجام دقیق و صحیح مصوبات قرارگاه دانست و گفت: عدم مراجعه بیماران و مخفی کردن ابتلا از سوی برخی مردم، یکی از چالش های طرح است، که رصد جامع توسط تیم های محله محور طبقِ بلوک بندی جغرافیایی انجام شده، مورد تأکید قرار دارد.

سردار اکبری، ادامه داد: اقناع سازی مردم و هدایت بیماران از اهمیت بالایی در طرح شهید سلیمانی برخوردار است و باید از ظرفیت صدا و سیما و رسانه های استان و معتمدین و متنفذین محلات در این زمینه استفاده گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در باره طرح شهید سلیمانی، گفت: آخرین دژ مبارزه با ویروس کرونا همین طرح است.

اقبال عباسی به اهمیت درخواست رئیس جمهور از مقام معظم رهبری برای استفاده از ظرفیت بسیج و مساجد برای مقابله باویروس منحوس کرونا اشاره کرد و افزود: سه هدف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای طرح شهید سلیمانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۳۱:۵۰

1 Dec 2020