۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۴۶۰۲۲

۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: افزون بر ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به منظور حمایت دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز در نیمه دوم امسال به عشایر این استان اختصاص یافت.
۹۰ میلیارد ریال تسهیلات به عشایر چهارمحال و بختیاری اختصاص یافت
به گزارش جهانبین نیوز؛ یحیی حسین‌پور مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این میزان تسهیلات برای تامین خوراک دام و جلوگیری از فروش زودهنگام دام پرواربندی شده و ایجاد اشتغال پایدار در بین جمعیت مولد عشایر در این فصل که به طور معمول دام عشایر بدون مرتع و علوفه تازه است و حمایت مستقیم دولت از تولید مواد لبنی و پروتیینی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز عشایر، در پی تشدید خشکسالی در مناطق ییلاقی استان و مناطق قشلاقی خوزستان در نیمه دوم سال نیز در دستور کار قرار دارد.

حسین‌پور، به تولید حدود ۲۰ درصدی گوشت قرمز این استان از سوی عشایر در زمان استقرار در مناطق ییلاقی اشاره کرد و افزود: تمامی محصولات لبنی و پروتیینی مناطق عشایری استان به صورت ارگانیک و با کیفیت تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی، از انتخاب اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری در سه سال گذشته تا کنون به عنوان دستگاه برتر خبر داد و گفت: ساماندهی امور معیشتی و تکمیل حمایت مالی از رنجیره تولید، معیار این انتخاب بوده است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ چهارمحال و بختیاری به‌ عنوان دومین استان عشایرنشین کشور بعد از فارس ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که از این تعداد ۳۶ هزار نفر درون‌کوچ و ۹۰ هزار نفر برون‌کوچ هستند که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

بیشتر جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری به‌ترتیب در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان ساکن می‌شوند و در بخش‌هایی از شهرستان‌های کیار، فارسان، بروجن و شهرکرد نیز سکونت‌گاه عشایری وجود دارد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۱۳:۴۲

28 Nov 2020