۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۴۵۹۹۱
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن تاکید کرد؛

وزارت راه و شهرسازی موانع احداث آزادراه اصفهان- چهارمحال و بختیاری – خوزستان را برطرف کند

نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث آزادراه اصفهان- چهارمحال و بختیاری – خوزستان اولین و مهم ترین مسئله ای است که مقرر شد وزارتخانه مذکور نسبت به برطرف کردن مشکلات پروژه اقدامات لازم صورت پذیرد.
وزارت راه و شهرسازی  موانع احداث آزادراه اصفهان- چهارمحال و بختیاری – خوزستان  را برطرف کند
به گزارش جهانبین نیوز ؛ احمد راستینه نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در نشست ویژه  با معاونت وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: احداث آزادراه اصفهان-چهارمحال و بختیاری-خوزستان، اولین و مهم ترین مسئله  ای است که در این جلسه مطرح شد و مقرر شد اخذ مجوز از سوی بانک مرکزی جهت تامین و تخصیص هرچه سریعتر اعتبار از طریق مواد ۵۶ و ۲۳ قانون مذکور تاکید و وزارتخانه مذکور نسبت به برطرف کردن مشکلات پروژه، اقدامات لازم را صورت پذیرد.

وی در خصوص تکمیل راه آهن اصفهان-مبارکه-شهرکرد، خاطر نشان کرد: در بازدید میدانی بطور ویژه کل ۹۰ کیلومتر طرح از حدفاصل ایستگاه مبارکه تا مرکز استان  بررسی  و مهم ترین دغدغه در این خصوص اتصال طرح مذکور به راه اهن سراسری است که از طریق ماده ۲۳ قانون باید این مهم اجرایی شود.

راستینه عنوان کرد:  در سالجاری مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان از طریق اعتبارات ملی به پروژه راه آهن اختصاص یافت و هم اکنون کارگاه های تکمیل راه آهن مشغول به کار هستند.

۳۰ میلیارد تومان هزینه تامین اعتبار جهت تکمیل زیرساخت‌های مسکن مهر منظریه است

وی همچنین به تفصیل مشکلات محله منظریه شهرکرد شامل مشکلات معابر، هدایت آب های سطحی، احداث پارک و فضای سبز  اشاره کرد و گفت: با همکاری نزدیک با سازمان مسکن و زمین و از محل درآمدهای بومی، ساماندهی و بهسازی آن ناحیه اجرایی شود.

معاونت وزارت راه و شهرسازی ضمن تاکید بر پروژه های "بازآفرینی شهری" که بطور ویژه شامل شهرهای شهرکرد، هفشجان و شهرکیان با بیشترین میزان بافت "فرسوده" در استان نیز هستند گفت:  مبلغ ۴۰ میلیارد تومان را جهت قرارداد منعقد شده با پیمانکاران جهت اجرایی این طرح های بازآفرینی برشمرد که مطالبات پیمانکاران در این خصوص ۱۵ میلیارد تومان  است و با پیگیری نماینده و تسهیل وزارتخانه؛  این طرح ها به مرحله های اجرا  در می آید.

به گزارش جهانبین نیوز؛ فرسودگی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان نیز از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود تامین اعتبار جهت احداث ساختمان جدید در دستور کار وزارتخانه قرار خواهد گرفت.

موضوع استقرار ادارات مستقل راه و شهرسازی شهرستانهای شهرکرد، بن و سامان با پیگیری مدیرکل استان از دیگر مطالبات نماینده حوزه انتخابیه از معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارتخانه بود.

"سهمیه قیر" اختصاصی به شهرستان مرکز استان هم از مهم ترین موضوعات بررسی شده با وزارت راه و شهرسازی بود. در این خصوص احمد راستینه مکاتبه جداگانه ای با وزیر راه و شهرسازی نیز انجام داده است و ضمن یادآوری سردسیر بودن و بارشهای متعدد در استان خاطر نشان کرد: با تخریب و فرسوده شدن زیرساختهای شهری استان و صعب العبور راه های مواصلاتی، اکثر شهرهای استان نیازمند ترمیم آسفالت هرچه بیشتر راه های شهری است و این مهم نگاه ویژه جهت تخصیص سهیمه های ویژه قیر را به استان می طلبد. از جمله پیگیری و مطالبات شهرداری های شهرکرد، هفشجان، شهرکیان، سورشجان و .. و همچنین سایر دهیاری های شهرستان شهرکرد در موضوع سهیمه قیر توسط متولیان شهری بصورت جداگانه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۵۶:۰۸

24 Nov 2020