۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۴۵۹۹۰
در بازار چهارمحال و بختیاری؛

مشکل مرغ در روزهای آینده رفع می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی شکل گرفته با اتحادیه مرغداران، مرغ به وفور کشتار و فردا مرغ گرم در بازار استان تزریق شود، همچنین 40 تن مرغ منجمد نیز در بازار توزیع خواهد شد.
مشکل مرغ  در روزهای آینده رفع می شود
به گزارش جهانبین نیوز، الله‌کرم نصیری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری  پیش از ظهر امروز در جلسه فوق العاده کارگروه تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری که به منظور کنترل قیمت مرغ در بازار استان تشکیل شد، گفت: درخصوص بحث مرغ مشکل در گستره ملی بوجود آمده است، این مشک در استان‌های مجاور این استان نیز جدی بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری افزود: در این استان مشکلی از بابت مرغ نداریم، در حال حاضر 2 میلیون و 300 هزار جوجه در مرغداری‌های استان جوجه‌ریزی شده است.

وی عنوان کرد: در ماه آبان حدود یک میلیون و 300 قطعه جوجه‌ریزی در چهارمحال و بختیاری انجام گرفت، که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 17 درصد افزایش را نشان می‌دهد، این بدین معناست که در استان از حیث تامین مرغ و جوجه هیچ مشکلی وجود ندارد.

نصیری ادامه داد: موضوعی که باعث بوجود آمدن برخی اختلافات شد این بود که مرغدارن در چهارمحال و بختیاری تمایل داشتند مرغ خود را به قیمت کشوری به فروش برسانند که با این موضوع مخالفت شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه قیمت مرغ در حال تعدیل است، گفت: در این نشست به این جمع‌بندی رسیدیم که با هماهنگی شکل گرفته با اتحادیه مرغداران، مرغ به وفور کشتار و فردا مرغ گرم در بازار استان تزریق شود.

وی با بیان اینکه کمبود مرغ از طریق توزیع 40 تن مرغ منجمد یارانه‌ای و با کیفیت با قیمت مصوب رفع می‌شود، اضافه کرد: به دلیل اینکه جلوی افزایش بی‌رویه قیمت مرغ گرفته شود با درخواست مرغداران برای فروش مرغ به قیمت کشوری مخالفت شد.

نصیری خاطرنشان کرد: با مرغداری‌هایی که بالای 55 روز از زمان جوجه‌ریزی آن‌ها می‌گذرد برخورد شده و مشخصات آن‌ها را به تعزیرات حکومتی جهت برخورد ارجاع داده می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: اولین کار این بود که جلوی التهاب بازار مرغ گرفته شود.

وی تصریح کرد: مرغدارانی که نهاده‌های دامی یارانه‌ای تحویل گرفتند مشخص شده‌اند که در زمان مقرر از طریق دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

نصیری افزود: به وفور نهاده‌های دامی تهیه و توزیع می‌شود در آینده مشکلی درخصوص مرغ و تامین آن در بازار چهارمحال و بختیاری نخواهیم داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری بیان کرد: با توجه به جوجه‌ریزی صورت گرفته در استان انتظار می‌رود قیمت مرغ در روزهای آینده کاهش یابد.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۲۴:۵۲

24 Nov 2020