۰
plusresetminus
جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان چهارمحال و بختیاری امروز بعد از گذشت دو روز از اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی تشکیل جلسه داد و اعضای این جلسه به ارائه گزارش درخصوص رعایت 90 درصدی محدودیت‌های کرونایی در استان، لزوم اجرای صحیح طرح شهید قاسم سلیمانی و... پرداختند.
از رعایت 90 درصدی محدودیت‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری تا لزوم اجرای صحیح طرح شهید قاسم سلیمانی
به گزارش جهانبین نیوز، بعد از گذشت دو روز از اعمال محدودیت‌های گسترده در سراسر کشور و استان چهارمحال و بختیاری جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان بعد از ظهر امروز با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت استان و... با محوریت ارائه گزارش درخصوص اجرای محدودیت‌ها در استان تشکیل جلسه داد.
در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش از سوی کمیته‌های مختلف و اعضای حاضر در جلسه برخی نارسایی‌ها و دغدغه‌ها درخصوص اعمال و اجرای محدودیت‌های دو هفته‌ای کرونایی بیان و درخصوص رفع آن تصمیم‌گیری شد.

کنترل بیماری کووید_19 با اجرای طرح محله‌محور هر خانه یک پایگاه سلامت

در ابتدای جلسه سید راشد جزایری با اشاره به اینکه در راستای کنترل بیماری کووید_19 طرح محله‌محور هر خانه یک پایگاه سلامت از ابتدای آذرماه در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، گفت: در این طرح که با نام سردار شهید قاسم سلیمانی مزین است سپاه پاسداران، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر ارگان‌ها در قالب سه تیم عملیاتی مراقبت، حمایت و نظارت به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد درخصوص تعداد مواردی که از تجمعات جلوگیری به عمل آمد، افزود: در زمینه تجمعات اداری ( همایش، معارفه و...) در استان، 3 اخطار صادر شد و یک مکاتبه صورت گرفت، در تجمعات عزاداری  نیز 43 اخطاریه صادر شد، 15 مکاتبه صورت گرفت و با 14 مورد متخلف برخورد قانونی صورت گرفت، برای جلوگیری از تجمعات عروسی 24 اخطاریه صادر شد، 8 مکاتبه صورت گرفت و با هفت مورد برخورد قانونی شد و در سایر تجمعات نیز 16 اخطاریه صادر، هفت مکاتبه صورت گرفت و با چهار تجمع برخورد قانونی شد.

وی با اشاره به اقدامات به عمل آمده درخصوص اعمال محدودیت‌های گروه شغلی 3 و 4 از تاریخ یکم آذرماه 99، ادامه داد: تعداد کل مشاغل در این گروه 763 هستند که طی دو روز گذشته 558 بازدید انفرادی از این مشاغل به عمل آمد، همچنین طی همین مدت 558 بازدید مشترک صورت گرفت و 102 تیم‌ نظارتی مشترک تشکیل شد.

جزایری عنوان کرد: در بازدیدهای صورت گرفته توسط 12 تیم نظارتی تشکیل شده از گروه شغلی 3 و 4 در چهارمحال و بختیاری مشخص شد  4.2 درصد مشاغل این گروه تعطیل نبودند، 45 اخطاریه صادر شد، هفت پرونده قضایی به دادگاه و 10 پرونده قضایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شد و 16 مورد نیز پلمپ شدند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری به اقدامات به عمل آمده درخصوص اعمال محدودیت‌های گروه شغلی 2 اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد کل مشاغل این گروه، 8 هزار و 789 است که 4 هزار و 855 بازدید از آن‌ها به عمل آمد و تعداد بازدیدهای مشترک انجام گرفته در دو روز گذشته در این گروه شغلی 585 بود.

وی اضافه کرد: در همین خصوص 34 تیم‌ نظارتی مشترک تشکیل و مشخص شد 7.75 درصد مشاغل این گروه تعطیل نبودند، همچنین 109 مورد اخطاریه صادر، یک پرونده قضایی به دادگاه و سه پرونده قضایی به تعزیرات حکومتی ارجاع شدند، در نهایت نیز 18 واحد صنفی متخلف پلمپ شد.
 
رعایت 92 درصدی محدودیت‌های کرونایی در چهارمحال و بختیاری

جزایری یادآور شد: برآوردها نشان می‌دهد 91 تا 92 درصد گروه‌های شغلی 2 در شهرهای با وضعیت قرمز چهارمحال و بختیاری در بحث محدودیت‌های کرونایی اعمال شده همراهی و همکاری لازم را داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نقاهتگاه‌ها کار پیش بیمارستانی و بعد بیمارستانی را انجام می‌دهند، گفت: افرادی که وضعیت جسمی بهتری دارند باید در این اماکن نگه‌داری شوند.

وی ادامه داد: بر اساس طرح سردار شهید قاسم سلیمانی که تاکید بر اقدامات محله‌محور دارد قرنطینه بیماران باید در خانه‌ها انجام شود، براساس این طرح شهر شهرکرد به 10 محله و شهرستان شهرکرد نیز به 27 محله تقسیم بندی شده است که خدمات در قالب سه تیم عملیاتی مراقبت، حمایت و نظارت به مردم ارائه خواهد شد.

جزایری تصریح کرد: اگر مورد مثبت کرونا در خانواده‌ای شناسایی شود و دیگر اعضای آن خانه علائم بیماری را داشته باشند دیگر نیازی به انجام تست ندارند و باید قطعا بدانند که آن‌ها نیز مبتلا شده‌اند.

انجام 390 بازدید از اصناف چهارمحال و بختیاری

در ادامه این جلسه بیژن بهرامی گفت: از یکم آذرماه برنامه عملیاتی جهت نظارت بر بازار چهارمحال و بختیاری کلید خورد، مانور مشترک با مرکز بهداشت و... برگزار شد و تیم‌های بازرسی مشترک با تعزرات حکومتی تشکیل شدند.

معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري ادامه داد: اصناف در شهرهای مختلف این استان برای اجرای هر چه بهتر محدودیت‌های کرونایی همراهی و همکاری بسیار مناسبی داشتند.

وی عنوان کرد: تعداد بازدیدهای صورت گرفته در دور روز اجرای محدودیت‌های کرونایی از اصناف استان چهارمحال و بختیاری 390 مورد بود که 250 صنف تذکر دریافت کردند، 55 صنف اخطاریه گرفتند و 45 صنف نیز پلمپ شد که 29 مورد آن مربوط به شهرکرد است.

کاهش ترددهای در چهارمحال و بختیاری

مجید زمانی نیز در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مبارزه با کرونا استان چهارمحال و بختیاری گفت: تردد تاکسی‌های عمومی در سطح شهر در شب اشکالی ندارد، آژانس‌ها نیز اجازه تردد در سطح شهر را دارند اما اگر از شهر خارج شوند مشمول جریمه می‌شوند.

معاون عملیات نیروی انتظامی چهارمحال و بختیاری افزود: در 56 نقطه از این استان ایست بازرسی پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: میزان تردد خودروها در چهارمحال و بختیاری سال گذشته 770 هزار و 719 تردد بود که این رقم امسال از نصف هم کمتر شده و به 379 هزار و 398 تردد رسیده است.

زمانی عنوان کرد: کارکنانی که مجبور به تردد در شب هستد باید از طریق سازمان مطبوع خود به فرمانداری شهرستان معرفی شوند تا از طریق مکاتبه فرمانداری با نیروی انتظامی مجوز عبور و مرور برای آن‌ها صادر شود.

انتقاد فرماندار شهرستان شهرکرد از نواقص اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی

در ادامه عبدالعلی ارژنگ گفت: با توجه به گزارشات رسیده مشخص شده است برای برخی ترددهای شبانه در شهرهای قرمز جریمه صادر نشده است.

فرماندار شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه اصناف به خوبی در اجرای محدودیت‌های کرونایی همکاری داشتند، افزود: متاسفانه وضعیت بانک‎ها در چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرکرد خوب نیست، اگرچه ساعات کار آن‌ها کم شده اما خدمات همچنان مثل قبل است.

وی با بیان اینکه وضعیت برخی مطب‌ها، بیمارستان‌ها و دیگر مراکز وابسته به حوزه درمان مناسب نیست و باید ورود جدی شود، ادامه داد: تردد درون شهر مناسب ارزیابی شد اما به دلیل وجود برخی ناهماهنگی‌ها تردد برون شهری به‌ویژه در وسایل حمل و نقل عمومی مناسب نیست.

ارژنگ با تاکید بر اینکه در کنار اجرای محدودیت‌های کرونایی طرح شهید قاسم سلیمانی نیز مدنظر است، عنوان کرد: همچنین راه‌اندازی نقاهتگاه در شهرستان شهرکرد دنبال می‌شود.

پیش‌بینی اختصاص هتل، مهمان‌پذیر و...در شهرستان‌ها برای راه‌اندازی نقاهتگاه

در انتهای این نشست جعفر مردانی در جمع‌بندی جلسه گفت: با توجه به افزایش شیوع بیماری کرونا و رشد آمار موارد بستری و فوتی از مردم انتظار می‌رود دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر دو طرح جامع اعمال محدودیت‌ها علیه بیماری کرونا و مدیریت و کنترل اپیدمی کووید_19 مزین به نام سردار شهید قاسم سلیمانی با مشارکت سپاه پاسداران، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و... به موازات یکدیگر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: فرمانداران شهرستان‌های ده‌گاه چهارمحال و بختیاری با توجه به سیر صعودی بیماری کرونا در استان اماکنی همچون هتل‌ها، مهمان‌پذیرها و... را در شهرستان مربوطه احصا و در اختیار سپاه قرار دهند.

مردانی عنوان کرد: بیشترین شیوع بیماری در مراسم‌های ترحیم صورت می‌گیرد لذا سازمان تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری باید به مداحان زیرمجموعه خود ابلاغ کند که حق شرکت در هیچ مراسمی را ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ساعت 6 عصر فعالیت تاکسی‌های عمومی در سطح شهرها باید به نیم تقلیل یابد.

وی با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری تابع دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و نمی‌توانیم با مجوز استانی اجازه فعالیت به برخی اصناف بدهیم، بیان کرد: بیش از 90 درصد اصناف در این استان پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و با آن دست از اصناف که احتمالا با روش‌هایی قصد سواستفاده دارند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/1031ج
  
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۴۷:۳۷

24 Nov 2020