۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹
کد مطلب : ۴۵۹۷۴
همزمان با سومین روز از هفته بسیج؛

برگزاری دوازدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در بام ایران

دوازدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج استان چهارمحال و بختیاری همزمان با هفته بسیج در شهرکرد برگزار شد.
برگزاری دوازدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در بام ایران
به گزارش جهانبین نیوز؛ جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در آئین برگزاری دوازدهمین جشنواره علم و فناوری بسیج استان چهارمحال و بختیاری که به صورت مجازی به خاطر شرایط کرونا برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج گفت: ماحصل این جشنواره ها سازماندهی و تهیه بانک اطلاعاتی بیش از 5هزار نخبه بسیجی در استان بوده است.

سرهنگ پاسدار مهران مرادی افزود: باید از این ظرفیت بیسار عالی برای پیشرفت و آبادانی استان چهارمحال و بختیاری و کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: بیش از 60 طرح به دبیرخانه این جشنواره رسیده که با توجه به شرایط کرونایی و فرصت بسیار کم، قابل توجه است.

مرادی، با تقدیر از تعامل و همکاری و همفکری دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهرکرد و پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری با سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، گفت: علاوه بر مؤلفه های علمی که به رشد جامعه کمک می کنند، باید بدانیم که همه این ها ابزار هستند و عامل اصلی که میزان قدرت ما را نشان می دهد به تعبیر شهید میثمی، میزان ارتباط ما با خداست.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت دانشمندان ما در زمینه های هسته ای نیز مرهون عنایات الهی و همین توسل به معصومین علیهم السلام و ارتباط با خدابوده است.

مرادی  گفت: اخلاص در کار، تبدیل تحریم ها به فرصت، اعتماد به جوانان نخبه از عوامل مهم و اثرگذار در رشد و پیشرفت می باشند.

جانشین فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به نقش جوانان در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: با اعتماد حضرت امام (ره) به جوانان، شاهد بودیم که جوان 23 ساله مسئولیت فرماندهی لشگر را بر عهده می گرفت و امروز نیز باید حمایت میدانی از نخبگان و جوانان نخبه را داشته باشیم و نگذاریم در پیچ و خم بروکراسی اداری قرار گیرند.

وی، در پایان با تقدیر از برگزار کنندگان دوازدهمین جشنواره جهادگران علمی پژوهشی و فناوری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، خواهان بررسی موانع موجود در مسیر ایجاد پل بین صنعت با علم و فن آوری از سوی اساتید دانشگاهی شد.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینکه ویروس کرونا همه گیر شده است امسال، دوازدهمین جشنواره جهادگران علم و فن آوری بسیج استان چهارمحال و بختیاری به صورت مجازی برگزار شد.

سرهنگ پاسدار محمدجواد تجویدی  افزود: این جشنواره با هدف جذب و شناسایی و تشویق مبتکرین و مخترعین بسیجی با همکاری پارک علم و فناوری استان چهارمحال و بختیاری، دانشگاه شهرکرد و دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد در قالب سه کارگروه مکانیک و انرژی،  الکترونیک- برق - کامپیوتر و  کشاورزی و دامپزشکی برگزار گردید.

تجویدی ادامه داد: با فراخوان برگزاری جشنواره بیش از 60 طرح و ایده و اختراع و ابتکار از سوی نخبگان بسیجی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که پس از داوری توسط اساتید دانشگاه ها، 25 طرح و اثر به نمایشگاه جشنواره راه پیدا کردند و طرح های برگزیده نیز مورد تجلیل قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بسیج علمی پژوهشی و فناوری سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با 17 پایگاه علمی در استان چهارمحال و بختیاری و سه مرکز رشد؛ در هسته های گفتمان سازی، توانمندسازی  و دانشی – فن آور ، نخبگان بسیجی  استان را حمایت می کند.

گفتنی است؛ در حاشیه برگزاری دوازدهمین جشنواره علمی پژوهشی بسیج استان چهارمحال و بختیاری، نمایشگاهی از آثار نخبگان بسیجی استان به نمایش گذاشته شده بود که با حضور جانشین فرماندهی سپاه قمربنی هاشم علیه السلام،  رئیس پارک علم و فناوری استان، نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه شهرکرد گشایش یافت.

 در این مراسم لوح تقدیر جشنواره به رؤسای دانشگاه علوم پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه شهرکرد، پارک علم و فن آوری استان و مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری به خاطر حمایت از نخبگان علمی، مجاهدت در شرایط کرونایی و اهتمام به درمان بیماران و تداوم آموزش به صورت مجازی اهدا شد.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۵:۲۰:۳۷

22 Nov 2020