کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهدا خون از مصادیق کمک مومنانه است / مردم در اهدای خون یاری گر ما هستند 

30 آبان 1399 ساعت 9:32

مدیر کل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: در زمان اهدا خون همه پروتکل های بهداشتی رعایت می شود و مردم از این بابت هیچ نگرانی نداشته باشند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ حسین هاشمی مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه فضای داخل پایگاه‌ها هر ۲ ساعت یکبار ضدعفونی می‌شود گفت :  محلول‌های ضدعفونی کننده، ماسک و دستکش در هنگام ورود اهداکنندگان در اختیار آنها قرار داده می‎شود.

وی با بیان اینکه تمام وسایل خون‌گیری یکبار مصرف هستند و پرستاران پس از هر مراجعه‌ای تخت‌ها و صندلی خونگیری را با محلول، ضدعفونی می‌کنند تصریح کرد: پرسنل همگی ماسک و دستکش پوشیده و فاصله‌گذاری فیزیکی را طبق پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌کنند.

وی اذعان داشت : اجازه هیچ‌گونه ازدحام و ایجاد صف در پایگاه‌ها داده نمی‌شود و هیچ خطری اهداکنندگان را تهدید نمی‌کند از این رو همه موارد در سطح سالم و امن در اختیار اهداکنندگان قرار می‌گیرد و نباید مردم در این خصوص نگرانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه مراجعه کنندگان اهدای خون از زمان کرونا در شش ماه نخست سال جاری  ۲۰ درصدی مراجعه‌کنندگان کاهش داشته است عنوان کرد:  ذخایر خونی استان به شدت کاهش یافت و  چالش جدی در این خصوص مواجه شده است.

وی عنوان کرد:  پس از آن تلاش شد با اطلاع‌رسانی به مردم نسبت به بروز چنین بحرانی در پایگاه‌های انتقال خون آنها را به یاری بگیریم و این موضوع سبب شد تا طی چند روز اخیر مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون بهتر شود و شرایط بحرانی را پشت سر بگذاریم اما بیم آن می‌رود که کاهش حضور اهداکنندگان شرایط بحرانی را، بار دیگر تکرار کند.

هاشمی با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری در تامین خون و فراورده‌های خونی، خودکفا است و حتی در شرایط بحرانی نیز نیاز خود را تامین کرده است، اظهار داشت: کیفیت خون‌های اهدایی در استان در وضعیت مطلوبی است و تاکنون جوابگوی نیاز استان بوده است و نیازی به شبکه خونی کشور پیدا نشده اما چنانچه کاهش حضور اهداکنندگان تداوم پیدا کند ممکن است این وضعیت تغییر کند.

وی افزود :  در ۶ ماهه نخست امسال در حدود ۱۳ هزار نفر برای اهدای خون به پایگاه‌های استان مراجعه کردند.

هاشمی تصریح کرد:بیش از ۹۰ درصد اهداکنندگان خون، اهداکنندگان دائمی هستند و کاهش تعداد مراجعات ناشی از کاهش اهداکنندگان خون اولی است.

هاشمی با بیان اینکه مردم استان ما را در اهدا خون یاری کنند  تصریح کرد: از مردم دعوت می‌کنیم تا با حضور در پایگاه‌های انتقال خون از وضعیت سلامت این مراکز مطمئن شوند و پس از اطمینان در این خصوص اقدام به اهدای خون کنند.

انتهای پیام/۱۰۲۰ ج


کد مطلب: 45951

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45951/اهدا-خون-مصادیق-کمک-مومنانه-مردم-اهدای-یاری-گر-هستند

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir