کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امضای تفاهم نامه طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا در بام ایران

22 آبان 1399 ساعت 12:25

تفاهم نامه اجرای "طرح شهید سلیمانی" برای مقابله با کرونا با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام امضا شد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ تفاهم نامه طرح تکمیلی مقابله با کرونا توسط بسیج تحت عنوان «طرح شهید سلیمانی» صبح امروز پنجشنبه 22 آبان ماه با حضور مهندس اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری، دکتر شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و دیگر مسئولان در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام به امضا رسید.

بر اساس طرح شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی، گروه های سلامتِ بسیج مساجد و محلات چهارمحال و بختیاری، اجرای اقداماتی از جمله؛ بیماریابی، امدادرسانی، خدمات بهداشتی، خدمات معیشتی، امر به معروف بهداشتی و ... را در سراسر استان آغاز می کنند.

در آغاز این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با خیرمقدم به حاضران، حدیثی از امام علی علیه السلام بیان کرد و گفت: اطاعت از خدا واجب است و واجب تر از آن ترک گناه و معاصی می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر افزود: قیامت نزدیک است اما نزدیک تر از قیامت، مرگ است و عجیب دنیا و عجیب تر از آن محبت و عشق و علاقه انسان به دنیا و دلبستگی به آن است.

وی ادامه داد: قبر سخت است و سخت تر از آن دست خالی رفتن به قبر می باشد  لذا هر جایی هستیم باید بدانیم که مُهر ختم بر زندگی ما قبر است و در قیامت هر گروهی با رنگ لباس مشخصی که به رنگ اعمالشان است محضور می شوند لذا باید توشه خوبی برای قیامت و قبر خود آماده کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام در پایان توصیه کرد: تربیت و تذهیب نفس را باید از خود شروع کنیم و خدمت به مردم را سرلوحه امور قرار دهیم.

سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد اکبری، در تبیین طرح شهید سلیمانی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تقدیر از زحمات کارد بهداشت و درمان، گفت: این طرح در راستای مقابله با ویروس منحوس کرونا در ادامه تفاهم بین سازمان بسیج مستضعفین و وزرات بهداشت و درمان کشور در استان چهارمحال و بختیاری نیز به امضای استاندار محترم استان ، ریاست محترم علوم پزشکی و فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام رسید.

وی ، استفاده از ظرفیت های بسیار خوب بسیج در راستای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا را از مزیت های طرح شهید سلیمانی دانست و افزود: در قالب این طرح با تداوم همراهی و همکاری مجموعه های درمانی استان همچون مراکز بهداشتی و درمانی همه شهرستان ها و بحث آموزش تیم های رصدگری، پیشگیری از شیوع ویروس در دستور کار قرار می گیرد.

سردار اکبری گفت:  تیم های 15نفره شامل یک نفر پزشک، 11 نفر بهیار و نیروهای خدماتی با حضور در محلات و شناسایی بیماران اقدامات لازم برای آگاهی بخشی و پیشگیری از شیوع بیشتر در جامعه را انجام می دهند.

سردار اکبری اضافه کرد: موفقیت این طرح در گرو همراهی و همکاری آحاد مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری است که در گذشته نیز در طرح های مختلفی که سازمان بسیج و مجموعه سپاه داشته، همکاری های خوبی را شاهد بوده ایم.

وی، گفت: متأسفانه شاهد عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی برخی افراد در سطح جامعه هستیم، که باعث افزایش روند مبتلایان و فوتی های ناشی از این بیماری شده؛ لذا همکاری مردم عزیز استان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پشتیبانی آنها از محدودیت های خاص  که برای بعضی از اقشار پیش بینی شده، که مورد تأکید مسئولان استان می باشد و استاندار محترم نیز در این جلسه تأکیدات بسیار ارزشمندی داشتند که با پشتیبانی همه نهادها و ادارات و با حضور بسیجیان همیشه در صحنه شاهد اجرای این طرح با نام مبارک سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم.

سردار اکبری افزود: شهید سلیمانی در هر جایی که ورود پیدا می کردند کار را کامل و تکمیل می کردند، که در این طرح هم نام مبارک ایشان به یاری خداوند تأثیرگذار خواهد بود و این زنجیره انتقال بیماری توسط مردم عزیزمان و با حمایت همه جانبه مسئولان قطع خواهد شد.

در این جلسه استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هدف از تفاهم نامه مبارزه است و لذا وقتی نام مبارزه پیش می آید مفهوم بسیج و نیروی مردمی بیشتر احساس می شود.

مهندس اقبال عباسی افزود: بسیج عمومی با محوریت سپاه و حوزه علوم پزشکی و با نام شهید سلیمانی در ادامه تفاهم نامه بین وزیر بهداشت و درمان و فرمانده کل سپاه اجرا می شود و لذا با توجه به گستردگی بسیج در اقصی نقاط کشور و خوشبختانه حضور علوم پزشکی به نوعی در همه نقاط کشور، با اقناع افراد و جلوگیری از تجمعات و از بین بردن کانون های آلودگی، بهترین کمک به مهار بیماری و پیشگیری از شیوع ویروس انجام می گیرد.

عباسی در پایان بر حمایت و پشتیبانی از اجرای این طرح و ضرورت بسیج عمومی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تأکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این جلسه مراحل مختلف علمی و ابزار لازم برای مقابله با بیماری های واگیر همچون کرونا را یادآوری کرد و گفت: طرح شهید سلیمانی با  برنامه ریزی دقیق و اجرای مطلوب می تواند از بهترین طرح های دنیا  باشد.

دکتر شیرانی افزود: دیگر کشورها آرزو دارند چنین گروه های گسترده ای همچون بسیج داشته باشند که این مزیت ها کمتر در کشورهای دیگر به جز ایران وجود دارد.

در این جلسه که فرماندهان و مسئولان سپاه در شهرستان های 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری نیز به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، تفاهم نامه اجرای طرح شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و همکاری سپاه و بسیج با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان به امضای استاندار چهارمحال و بختیاری و فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام رسید.

انتهای پیام/1029ج


کد مطلب: 45918

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45918/امضای-تفاهم-نامه-طرح-شهید-سلیمانی-مقابله-کرونا-بام-ایران

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir