۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۵۹۱۴

گیاهان داروئی، راهی برای درمان عوارض کرونا

طبق تحقیقات متخصصان طب سنتی افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند می‌توانند با استفاده از برخی گیاهان دارویی تایید شده از ابتلا به کرونا پیشگیری کنند.
گیاهان داروئی، راهی برای درمان عوارض کرونا
به گزارش جهانبین نیوز، متخصصان طب ایرانی در خصوص روند بهبودی عوارض در مبتلایان به ویروس کرونا نتیجه تحقیقات خود را بر روی گیاهان داروئی اینگونه بیان کردند: بر اساس کتب مرجع گیاهان دارویی، گیاه بابونه شیرازی در درمان سرفه، تب، برونشیت و سرماخوردگی و همچنین پیشگیری از بروز التهاب دهان و گلو تأیید شده است.

نعمت الله مسعودی متخصص طب ایرانی درادامه بیان کرد:  به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا درباره توصیه‌های طب سنتی در افرادی که بیماری زمینه‌ای ندارند، مصرف این گیاه داروئی توصیه می شود.

وی افزود: در مصرفی روزانه تأیید شده دمنوش آن 3 گرم در روز معادل سه قاشق چایخوری است.

مسعودی یادآور شد: در طب سنتی ایرانی به اثرات این گیاه دارویی در بهبود آسم و کاهش شدت تب‌های عفونی، تسکین خستگی و سردرد نیز اشاره شده و همچنین استفاده از بابونه می‌تواند منجر به پاکسازی بدن از اخلاط و فضولات اضافی شود.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به خواص عناب، تصریح کرد: این ماده غذایی نیز دارای خاصیت ملین، ضد حساسیت و آرامبخش است و در طب سنتی ما برای رفع اخلاط فاسد از بدن، کلیه، قفسه سینه و ریه کاربرد دارد.

وی خاطرنشان کرد : جوشانده عناب از جمله دمنوش‌هایی است که در فرهنگ تغذیه عامه کاربرد دارد و در دزهای معمول مصرف خانگی عوارضی از آن گزارش نشده است.

متخصص طب ایرانی افزود: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای نیستند می‌توانند با مصرف سه قاشق غذاخوری معادل 3 گرم در روز از این ماده غذایی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا استفاده کنند.


انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۰۸:۱۲

11 Nov 2020