کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادداشت:

بازی تکراری رسانه ای مدعیان اصلاحات با معیشت مردم/ راهبرد دموکرات و جمهوری خواه نسبت به ایران ثابت است

20 آبان 1399 ساعت 13:30

با پیروزی دموکرات‌ها راهبرد آمریکا درباره ایران تغییری نخواهد داشت،مدعیان اصلاحات با دخیل بستن به بایدن و امید به بازگشت امریکا در برجام کمر به کوچکتر کردن سفره مردم بسته اند.


به گزارش جهانبین نیوز؛ با پیروزی دموکرات‌ها در ظاهر امر، مناقشه خشن در قیاس با دولت ترامپ کاهش می‌یابد اما راهبرد آمریکا درباره ایران تغییری نخواهد داشت و فشار حداکثری و تقابل دموکراتیک با ایران ادامه خواهد یافت.
 
ترامپ یا بایدن، فرقی نمی کند، یکی یک چهره مودبانه‌تری دارد و دیگری چهره خشن‌تر و بی‌ادبانه‌تری دارد. یکی با مشت آهنین و دیگری هم با همان مشت ولی با دستکش مخملین جلو می‌آید. اینکه با روی کار آمدن بایدن قرار است گشایش اقتصادی خاصی در ایران بوجود بیاید تصور غلطی است، جرقه خیلی از تحریم‌های خاورمیانه زمانی زده شد که بایدن و اوباما روی کار بودند.

سیاست فشار حداکثری در سال‌های پس از انقلاب همواره وجود داشته و در دولت جدید نیز ادامه پیدا خواهد کرد اما تفاوت‌هایی در زمینه اتخاذ راهکارها و اقدام های عملیاتی ایجاد خواهد شد.

امروز ایران با یک تقابل ترکیبی هیبریدی، مواجه است که ایالات متحده آن را علیه جمهوری اسلامی ایران به پا کرده است. جنگ های رسانه‌ای،فضارهای سیاسی و اقتصادی، حمایت از فعالیت گروه های تروریستی و اعمال تحریم نمونه‌هایی از این ابزارها است که آمریکا علیه ایران استفاده می کند.

به نظر می‌رسد، با پیروزی دموکرات‌ها نیز ایران با این تقابل ها به ویژه فشارهای اقتصادی آمریکا مواجه خواهد بود. در کنار این موضوع فعالیت های رسانه ای آمریکا علیه ایران نیز با قدرت بیشتر تداوم خواهد داشت.

در این میان بازی تکراری رسانه ای مدعیان اصلاحات با معیشت مردم این‌بار با دخیل بستن به بایدن و فریب افکار عمومی با این تصور که با روی کار آمدن بایدن و احتمال بازگشت امریکا در برجام می‌توانند با تکیه بر گفتمان مذاکره در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده برگ برنده مهمی در دست داشته باشند، کمر به کوچکتر کردن سفره مردم و نابودی اقتصاد کشور بسته اند.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، در هر مسئله‌ای با یکدیگر اختلاف داشته باشند، در دشمنی و خباثت با مردم ایران هیچ اختلافی با هم ندارند.

حمید مقصودی
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی

انتهای پیام/1028ج
 


کد مطلب: 45911

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45911/بازی-تکراری-رسانه-مدعیان-اصلاحات-معیشت-مردم-راهبرد-دموکرات-جمهوری-خواه-نسبت-ایران-ثابت

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir