۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
کد مطلب : ۴۵۹۰۹
در سايه بي توجهي مسئولين/

جولان کرونا در بين مردم شهرستان لردگان/ لزوم برنامه‌ريزي پيش از توزيع کالاهاي اساسي

ستاد کروناي شهرستان با توجه به شناختي که از وضعيت اقتصادي مردم دارند مي بايست توزيع اقلام دولتي را برنامه ريزي مي کردند اما متاسفانه نسبت به بيماري کرونا و سلامتي مردم کاملا بي توجه هستند.
جولان کرونا در بين مردم شهرستان لردگان/ لزوم برنامه‌ريزي پيش از توزيع کالاهاي اساسي
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز؛ کرونا و تحريم هاي ظالمانه بين المللي موجب مشکلات اقتصادي براي مردم شده است و يک کيسه برنج درجه چندم 10 کيلويي به 220 تا 250 هزار تومان رسيد در اين شرايط دولت براي تنظيم بازار و کمک به طبقات ضعيف برخي کالاهاي اساسي با قيمت دولتي را جهت توزيع توسط فروشگاه ها تدارک ديده است.

توزيع برنج و مرغ در شهرلردگان، در روزهاي اخير با ازدحام شهروندان و ايجاد صف هاي طولاني براي دريافت اين کالا همراه بوده که همين امر خود به نگراني ديگر شهروندان دامن زده است. 

  مردم مي گويند: در حالي که در اوج شيوع کرونا قرار داريم و شاهد فوت تعداد زيادي از هموطنان در سراسر کشور هستيم، تجمع عظيم مردم در صف هاي خريد اقلام دولتي درب فروشگاه هاي معين شده تبديل به يک نگراني بزرگ شده است زيرا بسياري از مردم رعايت نمي کنند و بدون رعايت پروتکل هاي بهداشتي و عدم استفاده از ماسک خطر ابتلا به کرونا را افزايش داده است.
 

 
شرايط اقتصادي موجود، تورم و کاهش قدرت خريد عواملي هستند که حضور مردم در صف هاي طولاني خريد اقلام دولتي را افزايش داده و قطعا مسئولين مربوطه با توجه به شناختي که از وضعيت اقتصادي مردم دارند مي بايست توزيع اقلام دولتي را برنامه ريزي مي کردند اما متاسفانه نسبت به بيماري کرونا و سلامتي مردم کاملا بي توجه بوده اند.

  در همين راستا يکي از شهروندان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان گفت: بيکار هستيم و توان مالي نداريم به همين دليل مجبوريم که با حضور در صف هاي طولاني و شلوغ براي خريد 5 کيلو مرغ ساعت ها در صف بمانيم و متاسفانه برخي حتي ماسک هم نمي زنند و براي خريد چند کيلو مرغ جان خود و خانواده را قرباني کنيم.

يکي ديگر از شهروندان در اين باره گفت: متاسفانه مردم به ناچار و براي تامين نياز خود، گاه بي خيال نکات بهداشتي شده و در صف دريافت کالا مي ايستند و مسئولين هم که از دل مردم خبر ندارند و نسبت به جان مردم و شيوع کرونا بي توجه هستند.

خانمي گفت: ساعت ها با نوزاد کوچکم در صف خريد برنج ايستادم و در نهايت گفتند تمام شد و ديگر توزيع نداريم و بسياري در صف فاصله را رعايت نمي کنند، ماسک نمي زنند و خيلي شرم آور است که هيچ برنامه اي براي توزيع اقلام دولتي عادلانه نداشته اند و مسئولين بهداشتي شهرستان هم که هيچگونه نظارتي ندارند.
 

آنچه مشخص است توزيع اقلام دولتي از مرغ تا برنج با تجمع و صف هاي شلوغ مردم همراه شده است مسئله اي که مي طلبيد مسئولين مربوطه با حساسيت هاي بيشتري بر آن نظارت کنند تا جان مردم بخاطر يک کيسه برنج در خطر نباشد اما متاسفانه مردم ساعت ها در صف هاي شلوغ بدون رعايت حداقل پروتکل هاي بهداشتي حضور دارند و قطعا اين مسئله جز فاجعه کرونايي حاصلي در بر نخواهد داشت.
 
در واقع در کنار بي توجهي مردم به رعايت نکات بهداشتي، اقدام مسئولين و غفلت از تهديدهاي کرونا، هم در اين زمينه قابل تامل است و  با اين عدم برنامه‌ريزي و بي‌نظمي در روند توزيع برخي کالاهاي دولتي مثل برنج و مرغ در روزهاي آينده شاهد افزايش مبتلايان به کرونا خواهيم بود.

انتهاي پيام/630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۵۳:۳۷

10 Nov 2020