۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۴۵۹۰۴

با تغذیه صحیح به جنگ با کرونا بروید!

همواره کارشناسان و محققان با آزمایشات و تحقیقات صورت گرفته بر این باور رسیدند که یکی از مواردی که می تواند بر سلامت افراد تاثیر مستقیم داشته باشد رژیم غذایی است ، رژیم غذایی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و بدن را در برابر بسیاری از بیماری ها و به خصوص ویروس کرونا مقاوم سازد.
با تغذیه صحیح به جنگ با کرونا بروید!
به گزارش جهانبین نیوز؛ دانشمندان علایم اولیه و مهم کرونا را مشابه آنفلوآنزای فصلی که شامل درد، سرفه، تنگی نفس، کاهش یا از بین رفتن قوه بویایی و ... اعلام کردند و یکی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری، تقویت بدن و تغذیه مناسب است.

بدن با دریافت مواد غذایی سالم می تواند خود را در مقابله با ابتلا به ویروس ها و برخی از بیماری ها یاری دهد، چراکه بدن برای مقابله با ویروس ها نیاز به گروهی از ویتامین ها، ریز مغذی‌ها، میکرو المان ها ،پروتئین و انرژی دارد که می‌توان در مواد غذایی سالم آن ها را یافت.

رعایت تعادل، تنوع و استفاده از اصول صحیح تغذیه در رژیم غذایی عملکرد سیستم دفاعی بدن را بهبود می بخشد.

مطالعات متعددی نقش موثر ویتامین ها را بر سیستم دفاعی بدن اثبات می کند اما استفاده از این ویتامین ها هم لازمه مصرف صحیح است مثلا ویتامین دی یکی از ویتامین های بسیار موثر در سلامت دستگاه تنفسی و التهابات آن است که از آن به عنوان تیغ دو لبه یاد می کنند چراکه مصرف زیاد آن موجب مصمویت و کمبود آن در بدن بسیار مضر و آسیب رسان است.

تامین ویتامین های مورد نیاز بدن برای جلوگیری از ابتلا به ویروس ها به خصوص کرونا الزامی است اما تا کنون به صورت قطعی برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس ویتامینی پیشنهاد نشده است.

سبزیجات تازه، میوه، ویتامین دی، زینک و رژیم غذایی مناسب می تواند سیستم ایمنی بدن شما را برای جلوگیری از ابتلا مقاوم سازد اما این بدین معنا نیست که قطعا شما از ابتلا به این ویروس بگریزید.

منابع غذایی حاوی ویتامین‌های A،D،E،C و همچنین انواع مرکبات و منابع حیوانی مانند زرده تخم مرغ، شیر و لبنیات و منابع غذایی حاوی آهن و روی و سلنیم موادی هستند که به منظور بهبود عملکرد سیستم طبیعی بدن انسان و هم چنین جلوگیری از ابتلا به ویروس کویید- 19 بسیار موثر است.

برای افزایش سطح ایمنی بدن می توان از منابع غذایی ویتامین D ( ماهی‌های چرب، لبنیات و زرده تخم مرغ ) ، برای ویتامین E به عنوان آنتی اکسیدان می‌توان از روغن‌هایی مانند آفتابگردان، کانولا، و ذرت در طبخ غذا و سبزیجاتی مانند اسفناج، کلم پیچ، سویا و سیب‌زمینی در وعده‌های غذایی استفاده کرد.

علی رغم تلاش بشر برای شکست این ویروس و کشف واکسن یا داروی موثر بر درمان آن هنوز هیچ نتیجه قطعی حاصل نشده است لذا لازم است به این مهم توجه داشت که در شرایط کنونی ما باید نسبت انجام پروتکل های بهداشتی و رعایت اصول بهداشتی موظف هستیم تا بیش از این گریبان گیر تبعات این ویروس منحوس نشویم.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۵۵:۴۹

9 Nov 2020