۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۵۹۰۱

اجرای طرح تفکیک زباله در شهرکرد نیازمند مشارکت همه جانبه است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: تاکنون اجرای طرح تفکیک زباله در شهرکرد دو بار با شکست مواجه شده است، بنابراین می‌طلبد شرکت جدید یک برنامه و طرح کامل به شهرداری و سپس به شورا ارجاع و پس از تصویب اقدامات لازم انجام شود.
اجرای طرح تفکیک زباله در شهرکرد نیازمند مشارکت همه جانبه است
به گزارش جهانبین نیوز ، فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در سیصد ‌و دومین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به شروع طرح ممیزی از شمال شهر اظهارداشت: باتوجه به اینکه به دلیل شیوع کرونا درآمد شهرداری به صورت کامل در ۶ ماهه اول سال محقق نشد در همین راستا باید تدابیر لازم جهت تحقق کامل درآمد اتخاذ شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در شهرکرد افزود: مشارکت مردم در اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است بنابراین می‌طلبد در راستای فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی شهروندان اطلاع‌رسانی کامل انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد بیان کرد: تاکنون اجرای طرح تفکیک زباله در شهرکرد دو بار با شکست مواجه شده بنابراین می‌طلبد شرکت جدید یک برنامه و طرح کامل به شهرداری و سپس به شورا ارجاع و پس از تصویب اقدامات لازم را انجام دهد.

رئیسی با بیان اینکه ارزیابی تفکیک زباله باید به صورت علمی و تخصصی انجام شود، ادامه داد: در راستای مشخص نمودن تناژ زباله تاکنون باسکول مشخص نداشته‌ایم اما با راه‌اندازی باسکول جمع‌آوری زباله به درستی مشخص می‌شود و در حال حاضر ماشین‌آلات جمع‌آوری زباله به روزرسانی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح کاهش زباله باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: با اجرای کارهای فرهنگی باید بتوان شهروندان را به کاهش تولید زباله تشویق کرد.
رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: شرکت مجری طرح تفکیک زباله باید طی ۲ هفته آینده طرح خود را به شهرداری پیشنهاد و به شورا ارجاع گردد.

رئیسی با اشاره به تصویب طرح کارواش در پایانه مسافربری آزادی افزود: طرح کارواش به صورت Bot با ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری  توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت ۳ هزار مترمربع و زیربنای هزار مترمربع فضای روباز و ۱۰۰ متر مسقف اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: ۷ دستگاه اتوبوس در محل پایانه مسافربری آزادی به صورت فاینانس پس از ۶۰ ماه با کلیه تجهیزات بروز شده و به شهرداری منتقل می‌شود.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: با توجه به اینکه طرح تفکیک زباله با شکست مواجه بوده این بار باید در عمل حمایت و موفق شود بنابراین اجرای طرح نیازمند یک برنامه دقیق است و در حال حاضر تنها در مرحله مقدماتی قرار دارد.

وی با اشاره به رسیدگی به پرونده‌ها گفت: در صورت ارجاع پرونده به کمیسیون‌ها سریعا رسیدگی انجام و تصمیمات لازم اتخاذ گردد.
 
علیرضا توکلی رئیس کمیسیون شهرسازی در شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت و لزوم تحقق بودجه ۶ ماهه شهرداری خاطرنشان کرد: بودجه‌ای که در نیمه اول امسال برای شهرداری محقق شده هزینه‌هایی بوده  که توسط مردم پرداخت شده و شهرداری باید در بحث درآمدزایی برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به شکست طرح تفکیک زباله افزود: دلایل شکست طرح باید آسیب‌شناسی و زباله‌‌گردها باید ساماندهی شوند و جهت پیشگیری از شکست طرح باید برنامه علمی ارائه شود چراکه روش‌های سنتی پاسخگوی نیازها نمی‌باشد.

امامقلی بلالی رئیس کمیسیون املاک شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: برخورد با زباله‌گردها امری ضروری است اما باید وضعیت معیشتی آن‌ها نیز مدنظر قرار گیرد علاوه‌بر ساماندهی آن‌ها دولت نیز باید برنامه‌ای برای آن‌ها پیش‌بینی کند.

بلالی با اشاره به تبلیغات اجرای طرح تفکیک زباله گفت: تبلیغات چهره به چهره درب منازل برای بیشتر بانوان که خانه‌دار هستند مفید می‌باشد اما این اطلاع‌رسانی و تبلیغات باید به‌گونه‌ای باشد که برای تمامی شهروندان از جمله آقایان هم مفید و موثر باشد.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه گفت: در راستای اجرای کامل طرح تفکیک زباله باید مجموعه مدیریت شهری همکاری لازم را با مجری طرح داشته باشد و جهت همکاری سایر دستگاه‌ها نیز باید هماهنگی با کمک شهرداری انجام شود.

حمید فتح‌اللهی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح تفکیک زباله نیازمند برنامه‌ زمانبندی می‌باشد که مجری طرح نسبت به این موضوع باید اهتمام ویژه داشته باشد.

بهادر عبدالغنی شهردار شهرکرد در ادامه جلسه خاطرنشان کرد: شهرداری آمادگی دارد تا در چارچوب قرارداد با شرکت مجری طرح تفکیک زباله همکاری لازم را انجام دهد اما طرح باید براساس یک نقشه راه اجرا شود.

وی افزود: در برخورد با زباله‌گردها و  ضایعاتی‌ها نیز باید به گونه‌ای برخورد شود که بحث قهری ایجاد نشود.

داود مومنی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد نیز گفت: ۱۹.۷ درصد زباله‌ها در شهرکرد قابل بازیافت است که ۵ درصد تفکیک زباله از مبدا می‌تواند سالانه ۹ میلیارد تومان برای شهرداری درآمد‌زایی داشته باشد.
 
هادی مهربانی سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری شهرکرد در ادامه گفت: سرانه زباله در استان حدود ۷۵۰ گرم است و باید به سمت کاهش تولید زباله حرکت کنیم.

وی گفت: در راستای اطلاع‌رسانی و تبلیغات طرح تفکیک زباله با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری از ایستگاه‌های اتوبوس استفاده می‌شود.

 انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۰۵:۵۰

9 Nov 2020