۰
plusresetminus
مدیر عامل مجموعه کشت و صنعت شهرکرد گفت: به علت کمبود دارو و واکسن تلفات زیادی در بخش مرغداری داریم به صورتی که امسال به علت بیماری نیوکاسل ۱۰ هزار تلفات داشتیم و بقیه مرغ‌ها را برای جلوگیری از بیمار شدن با وزن کمتر به مرحله کشتار رساندیم.
کمبود واکسن منجر به تلف شدن بسیاری از مرغ های مجموعه کشت و صنعت شهرکرد شد / تلفات 10 هزار مرغ به علت بیماری نیوکاسل
به گزارش جهانبین نیوز؛ ایوب اشراقی مدیر عامل مجموعه کشت و صنعت شهرکرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه کشت و صنعت از سال گذشته عمده تولیدات خود را شروع کرد و زمینه اشتغال 150 نفر را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: این مجموعه ۳۴۰ هکتار است، که به علت کمبود نهاده‌های دامی از ۱۵ فارم موجود فقط ۵ فارم آن مشغول به فعالیت هستند و از ۵۴۰ هزار مرغ در هر دوره فقط امکان تولید ۱۰۰ هزار مرغ  وجود دارد.

اشراقی با اشاره به اینکه مرغ ارگانیک و غیر ارگانیک با یک چشم دیده می شود  اذعان داشت: با توجه به اینکه در این منطقه کشتارگاه اختصاصی وجود ندارد مرغ‌های گوشتی به دلالان فروخته می‌شود و با مرغ‌های دیگر مرغداری‌ها یکی می‌شوند و بعد از کشتار نیز با برند کشتارگاه به بازار عرضه می‌شوند به همین خاطر ما نمی‌توانیم مرغ با کیفیت را به مردم معرفی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: قیمت نهاده های دامی افزایش 5 برابری داشته است که در  صورت کمبود این نهاده‌ها مرغ‌ها بیمار شده و کم وزن می‌شوند و در بسیاری از مواقع مرغ‌های گوشتی ما به خودخوری روی می‌آورند و هم دیگر را نابود می‌کنند.

اشراقی با بیان اینکه ما به آینده امید داریم که وضعیت بهتر می شود گفت: سعی می کنیم این مجموعه که بزرگترین مرغداری سالن بستر کشور است را سرپا نگه داریم تا افراد حاضر در این مجموعه در این شرایط اقتصادی بیکار نشوند.

کشتارگاه قوی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

اشراقی با بیان اینکه در دوران کرونا مرغ زیاد است اما مکان برای منجمد سازی و کشتار وجود ندارد گفت: این استان کشتارگاه قوی ندارد و در حال حاضر 3 کشتارگاه خط 1 داریم که در منجمد کردن ضعیف هستند.

وی مشکل کمبود آب را نیز مطرح کرد و گفت: ما درخواست مجوز برای حفر آب را داریم ، نیاز آبی گلخانه بسیار کم است و با توجه به اینکه حفر چاه در این منطقه در ارتفاع کم قابل بهره‌برداری هست اگر آب آن تامین شود می‌توانیم بخشی از صادرات صیفی‌جات را در اختیار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۳۵:۱۱

28 Oct 2020