کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیر نهضت سواد رسانه ای استان چهارمحال و بختیاری:

سواد رسانه ای ضرورت دنیای امروز/ نسرا، در خط مقدم مبارزه با آسیب های فضای مجازی

گفتگو

6 آبان 1399 ساعت 14:18

دبیر نهضت سواد رسانه ای استان چهارمحال و بختیاری گفت: نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) با هدف کاهش اثرات مخرب رسانه‌ها به ویژه برای مخاطبان جوان و نوجوان با آموزش های عمومی و تخصصی به اقشار مختلف جامعه، سطح سواد رسانه ای جامعه را ارتقا می دهد.


حمید مقصودی، دبیر نهضت سواد رسانه ای استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛  با بیان اینکه ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای لازمه فعالیت در فضای مجازی است، گفت: با توجه به زندگی درعصر اینترنت و استفاده روزافزون عموم جامعه از رسانه های تعاملی و از سویی افزایش آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی نوپدید، ارتقای سواد رسانه‌ای می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌ها واستفاده هوشمندانه ازاینترنت داشته باشد.
 
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری افزود: نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی (نسرا) با آگاهی از ضروریت های فوق از سال 1397 راه اندازی شد تا با آموزش عمومی و تخصصی به اقشار مختلف جامعه، سطح سواد رسانه ای جامعه را ارتقا دهد و راهکاری برای کاهش اثرات مخرب رسانه‌ها به ویژه برای مخاطبان جوان و نوجوان که بیش‌ترین مصرف‌کنندگان رسانه‌ها هستند ارائه نماید.
 
وی افزود: یکی دیگر از رویکردهای نسرای چهارمحال و بختیاری  برگزاری آموزش های تخصصی کسب و کارهای اینترنتی در بستر فضای مجازی می باشد تا علاقه مندان بتوانند از این ظرفیت برای ایجاد کسب و کار و کسب درآمد استفاه نمایند.
 
مقصودی با بیان این موضوع که از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 3هزار نفر در استان توسط  نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی تحت آموزش سواد رسانه ای قرار گرفته اند گفت: تمامی اقشار استان از جمله دانش آموزان، دبیران، اولیا، دانشجویان، کارمندان و کارگران و... در سراسر نقاط استان زیر پوشش چتر این نهضت قرار خواهند گرفت و از آموزش های عمومی و تخصصی سواد رسانه ای بهره مند خواهند شد.
 
وی با تاکید بر این موضوع که تربیت نیروی متخصص، متعهد و کارآمد رسانه ای یکی از اهداف مهم «نسرا» است، عنوان داشت: در حال حاضر شبکه ای از مدرسان متعهد و کار آمد توسط نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان تحت آموزش های تخصصی قرار گرفته اند و به عنوان مدرس سواد رسانه ای در نواحی مختلف استان مشغول فعالیت و آموزش مباحث مربوط به سواد رسانه ای به اقشار مختلف جامعه می باشند.
 
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: با بهره گیری از ظرفیت های موجود، نسرا بخش زیادی از چالش‌های جامعه در مواجهه با رسانه را پوشش خواهد داد.

انتهای پیام/1028ج


کد مطلب: 45810

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45810/سواد-رسانه-ضرورت-دنیای-امروز-نسرا-خط-مقدم-مبارزه-آسیب-های-فضای-مجازی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir