۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
کد مطلب : ۴۵۷۸۸
جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج:

رسالت روحانیون مرزبانی دین در جامعه است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی در جمع مسئولین نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: رسالت روحانیون مرزبانی دین در جامعه است.
رسالت روحانیون مرزبانی دین در جامعه است

به گزارش جهانبین نیوز؛ جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج که در رأس هیئتی برای نظارت ستادی از رده های نمایندگی ولی فقیه در بسیج به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرده در نشست با مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نواحی مقاومت بسیج سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در  سپاه قمربنی هاشم علیه السلام ضمن خیرمقدم گفت: تلاش روحانیون در استان چهارمحال و بختیاری مثمر ثمر بوده و در تمام عرصها فعالیت جهادی و روشنگرانه داشته اند.

وی افزود: ارتباطات خوبی بین مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام و ائمه جمعه و جماعات کل استان چهارمحال و بختیاری برقرار بوده، خصوصاً جلسات با حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد بسیار مؤثر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، ادامه داد: امسال طبق دستورات نماینده معزز ولی فقیه در سپاه، موضوع صالحین بسیج ویژه پیگیری شده و جلسات متعددی در شهرستان ها برگزار گردیده که با برنامه ریزی های انجام شده و هم اندیشی با استادیاران و جلسات با مسئولین تعلیم و تربیت بسیج، و فرماندهان محترم نواحی، اتحاد خوبی بین مجموعه روحانیون استان ایجاد شده است.

وی، جلسات با مسئولین نهادهای نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها را نیز تأثیرگذار دانست . 

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی نیز در این نشست با تبریک ماه ربیع الاول و تقدیر از اقدامات انجام شده در مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، روحانیون را مرکز رجوع دانست و گفت: برخی افراد تلاش می کنند بین روحانیون و مردم فاصله ایجاد کنند، که برگزاری این نشست ها اثرات بسیار زیادی دارد.

وی در سه بخش اخلاقی، انتظارات و فرمایشات بزرگان دین و رهبر معظم انقلاب، نکاتی را مطرح کرد و افزود: مهم تری رسالت روحانیت بر اساس آیات شریفه قرآن کریم، و روایات معصومین علیهم السلام تبلیغ دین و مرزبانی دین در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی شاهرودی با تبیین روایتی از امام صادق علیه السلام، ادامه داد:  عالمان شیعه مرزبان دین هستند و باید با روشنگری خود باعث بسته شدن روزنه های نفوذ شیطان شوند.

وی، با اشاره به رتبه و جایگاه بالای عالمان دینی که بالاتر از مجاهد فی سبیل الله قرار می گیرند، اظهار کرد: وظیفه مجاهد فی سبیل الله ، دفاع از ابدان است و رسالت عالم صیانت و دفاع از روح مؤمنان می باشد.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه شیطان در هر زمانی با نمادی وجود دارد، آمریکا و همراهان او  را شیطان بزرگ در این زمان دانست و گفت: اولین خصوصیت رابط علم، خشیت و دومین خصوصیت بصیرت است که اگر این خصوصیات نباشد، کار انسان ناقص است.

وی، دشمن شناسی را نکته بسیار مهم برای عالمان و رابطان دین برشمرد و  تکلیف مداری با ارکان مختلف؛ احساس تکلیف، تکلیف شناسی، اولویت بندی تکلیف، عمل به تکلیف و استقامت در عمل به تکلیف را خصوصیات یک مؤمن مجاهد انقلابی برشمرد.

جانشین نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج، اظهار کرد: امیدآفرینی یکی دیگر از رسالت ها می باشد، مقام معظم رهبری همیشه روح امید در جامعه می دمد و باید از ایشان الگو بگیریم.

وی، تدین و تعهد را نیاز جامعه دانست و خواستار ارتباط بیشتر روحانیون با اقشار مختلف بسیجیان و مردم و بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و روشنگری در عرصه های مختلف اخلاقی، اعتقادی و باورهای دینی و ارزش های اسلامی و انقلابی شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۳:۱۸:۵۱

21 Oct 2020