۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد مطلب : ۴۵۷۸۴
چهارماه مطالبات کارگران شهرداري لردگان پرداخت نشد؛

کارگران خدمات شهري که از کرونا و ناامني شغلي هر دو رنج مي‌برند

بيش از 80 نفر از کارگران خدمات شهري لردگان نسبت به پرداخت نشدن حق بيمه و عدم پرداخت چهار ماه حقوق و مزاياي خود از مسئولين شهرستاني و استاني معترض هستند.
کارگران خدمات شهري که از کرونا و ناامني شغلي هر دو رنج مي‌برند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، کارگران خدماتي شهرداري مهمترين نيروهاي کار در شهرها هستند.

اين کارگران در بيشتر شب‌ها و نيمه شب‌ها تا سپيده صبح که همه ما در خواب هستيم، در حال جاروکردن معابر شهري، جمع‌آوري پسماندها و ديگر مواد اضافي و مصرفي مردم از کوچه‌ها و خيابان‌ها هستند.

به دليل اين سختي و مرارت شغلي، بسياري از کشورها براي کارگران خدماتي، دستمزد و خدمات حمايتي و بهداشتي فزاينده‌اي را در نظر مي‌گيرند تا نوعي سپاسگذاري اجتماعي را در حق اين کارگران که از جان مايه مي‌گذارند، انجام دهند.

با اين حال، هنوز مسئولين ما براي اين کارگران تمهيدات حمايتي و بهداشتي و درماني خاصي در نظر نگرفته اند و کماکان برخي از آنها از ساده‌ترين خدمات بهداشتي و درماني محروم هستند.

جمعي از کارگران خدماتي وفضاي سبز شهرداري لردگان که تعدادشان به بيش از 80 نفر مي رسد در تماس با خبرنگار سلام لردگان، از عدم پرداخت چهار ماه مطالبات حقوق و مزاياي خود  و  پرداخت نشدن حق بيمه معترض هستند.
 

اين کارگران که گفته شده تعداد آنها حدود 80نفر است، اظهار داشتند: در روزهايي که بايد هزينه بيشتري را براي خريد لوازم بهداشتي هزينه کنيم ، شهرداري و پيمانکار طرف قرارداد چهار ماه حقوق ما را پرداخت نکرده است.

پاکبانان شهر لردگان خواستار پرداخت چند ماه حقوق عقب افتاده خود شدند و افزودند: در سرما و گرما از صبح تا دير وقت بدون مرخصي مشغول نظافت و کار هستيم  و حقوق ما را با توجه با سختي کار به صورت بيمه کار گري محاسبه مي کنند ولي همين حقوق کم، نيز به موقع پرداخت نمي‌شود.   

يکي از کارگران با ابراز نگراني گفت:اميداوريم شهردار و فرمانداري صداي اعتراض ما را بشنوند و اقدامي براي پرداخت حقوق عقب افتاده ما کارگران بکنند.

تعدادي از اين کارگران  با ترس از اينکه توسط عوامل شهرداري اخراج نشوند از بردن نام  خود خوداري کردند و گفتند: مسئولين شهرداري با توجه به ويروس منحوس کرونا هيچ گونه خدمات از قبيل: لباس (گرمايشي و سرمايشي)، لوازم بهداشتي (دستکش، ماسک، مواد ضدعفوني ) به کارگران ارائه نمي دهند .

انتهاي پيام/630 ل

 

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۲۳:۳۷

21 Oct 2020