کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي چهارمحال بختياري؛

تغييرات در حوزه مديريت و پيمانکاري سد غدير باباحيدر /طرح سد غدير باباحيدر 12 ساله شد

27 مهر 1399 ساعت 13:01

مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان چهارمحال بختياري در سفر به شهرستان فارسان از خريد اراضي روستاهاي سپيدانه، کوانک و اميدآباد براي تملک محدوده سد غدير خبر داد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ عمليات اجرايي  سد غدیر باباحیدر از يازده تير 1387 آغازشده و قرار بوده که ظرف 32 ماه پايان‌يافته و به بهره‌برداري برسد، ظاهراً! به دليل کمبود اعتبار، هنوز به بهره‌برداري نرسيده است.
 
سد غدير باباحيدر در شهرستان فارسان قرار است که آب شرب ساکنان اين شهرستان را تأمين کند، محل احداث سد مخزني غدير در استان چهارمحال بختياري در فاصله 47 کيلومتري شهرستان شهرکرد و حدوداٌ 3 کيلومتري غرب شهر باباحيدر و 4.1 کيلومتري شمال شرقي روستاي اميدآباد بر روي رودخانه سراب باباحيدر قرار دارد.
 
منبع اصلي تأمين آب اين طرح از دو سرشاخه سراب و بردي تشکيل گرديده که شاخه اصلي آن سرشاخه سراب است که از طريق چشمه پرآب سراب تغذيه مي‌گردد.
 
اهداف اين طرح شامل تأمين آب شرب و صنعتي، تأمين آب موردنياز اراضي کشاورزي پاياب حوضه به ميزان 1450 هکتار و ذخيره‌سازي و تنظيم آب رودخانه سراب است. گفتني آن‌که طول تاج سد: 624 متر و ارتفاع آن از سنگ‌بستر به 68 متر مي‌رسد و از نوع خاکي- سنگريزه‌اي است.
 
اين پروژه آب شرب شهرستان را تأمين مي‌کند که 441 ليتر آب بين شهرها و روستاها توزيع و پيش‌بيني‌شده است که طي سال‌هاي آينده اجرايي خواهد شد.

نادري، مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان در سال 96 در سفر به شهرستان فارسان گفت: مجموعاً پروژه سد غدير باباحيدر 76 درصد پيشرفت فيزيکي داشته و براي اين پروژه 70 ميليارد تومان ديگر اعتبار پيش‌بيني مي‌شود و اميدواريم با تأمين اعتباري که داريم تا پايان سال 97 بدنه اين پروژه را به اتمام برسانيم.

حجم قابل توجهی از پروژه سد غدیر باباحیدر کار شده است

به گزارش جهانبین نیوز؛ فردوس کريمي مديرعامل شرکت آب منطقه‌اي استان چهارمحال بختياري در سفر به شهرستان فارسان گفت: طي بازديدي که به همراه نماينده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس از سد غدير باباحيدر داشتيم تفاوت عمليات که در پروژه مشاهده شد قابل محسوس بود.
 
وي در ادامه افزود: اين پروژه شامل دو بخش است يک ساخت بدنه دو تزريق پرده آب‌بند در تکيه‌گاه‌هاي چپ و راست بود که در گذشته شروع نشده ، عملیات اجرایی آن از این ماه بوده که تا کنون حجم قابل توجهی از این کار آغاز شده است.

کریمی با اشاره به اینکه  تعداد ماشين‌آلات پروژه عملیات خاکی کم بود و به همین خاطر پروژه برای مدت محدودی تعطیل شده است گفت: تغييراتي در حوزه مديريت پروژه  و مديريت پيمانکار انجام شده که اين تغييرات باعث شد حجم و تعداد ماشين‌آلات و تعداد کارشناسان تأثيرگذار باشد و پروژه تغييرات قابل‌توجهي داشته باشد.
 
وي به مهم بودن تملک این پروژه اشاره کرد و گفت: حدود و حريم تراز مخزن سد را به‌وسيله کارشناسان در دستور کار قرار داده‌ايم که ميزان تملک و ميزان سطحي که در حوزه آبگيري قرار مي‌گيرد مشخص شود.

کریمی با تاکید بر اینکه  در بخش حقوقي بحث تملک جاده مخز با سرعت بيشتري کار مي‌کنند تا با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته شاهد به بار نشستن اين پروژه باشيم اذعان داشت: این پروژه نزدیک به  75 درصد پيشرفت داشته است.
 
انتهای پیام/590پ


کد مطلب: 45758

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45758/تغييرات-حوزه-مديريت-پيمانکاري-سد-غدير-باباحيدر-طرح-12-ساله

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir