۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد مطلب : ۴۵۷۴۰

66 درصد منابع مالی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تنزل یافته است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: 66 درصد منابع مالی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری به خاطر کرونا و تعطیلی امام‌زادگان تنزل یافته است.
66 درصد منابع مالی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تنزل یافته است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام حسن امیری مدیر کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری بعد از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه سال 99 برای مجموعه ما سال سختی بود اظهار کرد: درآمد موقوفات و بقاع متبرکه در این استان دچار چالش جدی شده است.

وی با اشاره به اینکه ویروس منحوس کرونا منجر به تعطیلی بسیاری از امام زاده ها شده است گفت : بسیاری از مغازه های اوقاف و امور خیریه که منبع درآمد ما بود به خاطر کرونا و شرایط اقتصادی به تعطیلی کشانده شد.

امیری با تاکید بر اینکه 66 درصد از منابع مالی و در آمدهای ما تنزل داشته است گفت: 45 درصد درآمد موقوفات ما نسبت به سال گذشته منفی شده است.

وی بیان داشت: به خاطر کرونا بیش از هزار نفر که در جوار امام زادگان کار می‌کردند بیکار شدند.

امیری با اذعان بر اینکه سال بسیار سختی را داریم اما روحیه خود را از دست نداده ایم و کار را جهادی پیش میبریم گفت: در حوزه عمرانی کار را متوقف نکردیم و تا کنون ۷۰ پروژه در حال اتمام و اجرا است.

وی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته 37 وقف جدید داشته ایم گفت: 37وقف جدید به ارزش 131 میلیارد ریال در سامانه ثبت شده است .

امیری خاطر نشان کرد: 15 مراکز افق تشکیل و راه اندازی شد که رویکرد آن ها کارهای فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و... است که در جوار امام زادگان به کار خود ادامه می دهند.

وی با اشاره به اینکه نقش جوانان در مدیریت امام زادگان ضعیف است گفت : جوانانی که به ائمه معصومین علاقه دارند برای مدیریت امام زادگان پا به میدان بگذارند و ما در این راستا هیچ گونه محدودیتی نداریم.

وی یکی دیگر از اقدامات اوقاف و امور خیریه را توزیع هزار بسته لوازم التحریر در بین دانش آموزان نیازمند استان دانست.

امیری به تشکیل وقف مشارکتی حضرت زهرا (س) برای اولین بار در استان اشاره کردو  یاد آور شد: تا کنون در راستای ترویج فرهنگ فاطمی 100 میلیون تومان جمع آوری شده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۸:۳۳:۱۸

14 Oct 2020