کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طب سنتی می تواند گزینه مناسبی برای پیشگیری از کرونا باشد

23 مهر 1399 ساعت 8:07

در شرایطی که ویروس کرونا وارد کشور شده است،شاید حالا فرصت مناسبی برای مزاج شناسی و بیان ویژگی های مزاجی نباشد. طب سنتی راهکارهای مهمی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.


به گزارش جهانبین نیوز ؛  توصیه متخصصان طب سنتی برای مقابله با ویروس کرونا تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ آنها بر این باورند که با رعایت اصول شش گانه طب سنتی، بدن در بهترین حالت خود قرار می گیرد و در مقابل امراض مقاوم تر می شود.
وضعیت روحی، تغذیه، تنظیم خواب، دفع مواد زاید بدن، فعالیت فیزیکی و هوا را به عنوان اصول شش گانه طب سنتی است.

اضطراب و استرس سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند؛ بنابراین در شرایط فعلی که شاهد شیوع کرونا در کشور هستیم، هر چیزی که باعث خوشحالی شخص می شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

دوری از فضاهای پر اضطراب، گوش دادن به موسیقی، مطالعه کتاب، معاشرت با افرادی که دوستشان دارید-البته با رعایت اصول بهداشتی- و مواردی از این قبیل می توانند به حفظ روحیه و آرامش روان افراد کمک کنند.

کرونا ویروس نوظهور و ناشناخته ای است، بنابراین در مورد مزاج این ویروس اطلاع دقیقی در دست نیست
.

 
طب سنتی علائم رفتارهای بدن را نسبت به عفونتها و بیماریهای مختلف توضیح می‌دهد

دکتر "محمد فصیحی دستجردی" پزشک متخصص عفونی و متخصص طب سنتی در برنامه "انارستان" درباره تغییر رفتار ویرس کرونا اظهار کرد: طب سنتی علائم رفتارهای بدن را نسبت به عفونتها و بیماریهای مختلف توضیح می‌دهد.

وی افزود: بیماری در فصلهای مختلف تغییر حالت می‌دهد مثلاً آبله‌مرغان در بهار که دارای مزاج گرم و تر است و در کودکان که دارای مزاج گرم و تر هستند، بروز می‌کند اما همین بیماری به‌اسم زُونا در بزرگسالان و در فصل پاییز به‌وجود می‌آید که مزاج فصل، سرد و خشک است و افراد مسن نیز دارای مزاج سرد و خشک هستند.

فصیحی دستجردی ادامه داد: کرونا در فصل بهار به‌شکل کاوازاکی که نوعی بیماری پوستی بود خودش را نشان داد و ما همان موقع اعلام کردیم که جای نگرانی نیست زیرا که ویروس همان ویروس است و فقط با توجه به تغییر فصل، علائم جدید از خودش نشان داده است.

این متخصص عفونی تصریح کرد: به‌عنوان یک پزشک طب کلاسیک می‌گویم افتخاری که ما باید در طب سنتی از آن یاد کنیم این است که ما همچنان از همان نسخه‌هایی که از روز دوم اسفند ــ زمانی که با نخستین بیماران کرونایی مواجه شدیم ــ تجویز می‌کردیم، با تغییرات بسیار کوچک استفاده می‌کنیم؛ فقط چون در این فصل، این ویروس علائم گوارشی می‌دهد، داروهای گیاهی گوارشی نیز تجویز می‌کنیم.

وی گفت:زنجبیل، سرخارگل و زوفا، داروهایی هستند که از همان ابتدای ظهور این ویروس در پروسه درمان مورد استفاده قرار گرفته‌اند و همچنان نیز با توجه به تغییر فصل با کمی تغییرات جزئی، تجویز می‌شوند.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ در شرایطی که ویروس کرونا وارد کشور شده است،شاید حالا فرصت مناسبی برای مزاج شناسی و بیان ویژگی های مزاجی نباشد. طب سنتی راهکارهای مهمی برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری دارد.



حجامت راهی برای پیشگیری از ویروس کرونا

سید ابوالفتح شیرمردی، محقق طب سنتی در چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با  خبرنگار ما اظهار کرد: یکی از راه های پیشگیری از ویروس کرونا حجامت کردن است چرا که این عمل در گذشته برای آنفولانزا هم جواب داده است.

وی با اشاره به اینکه حجامت سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند عنوان کرد: فردی که حجامت کند نسبت به این بیماری واکسینه شده و اگر هم به کرونا مبتلا شود به راحتی درمان هم می شود.

شیرمردی  استفاده از برخی گیاهان درویی را نیز در پیشگیری از بیماری کرونا موثر دانست و  خاطر نشان کرد: تهیه مخلوطی از ریشه شیرین‌بیان (۲۰ گرم)، گل بنفشه (۱۰ گرم)، گل پنیرک (۱۰ گرم)، سپستان (۵ گرم)، تاج ریزی (۵ گرم)، گل ختمی (۱۰ گرم)، گل زوفا (۱۵ گرم)، پر سیاوشان (۱۰ گرم)، عناب (۵ گرم)، انجیر (۱۰ دانه) و مویز (۲۰ دانه) که در آب جوشانده شود و قبل از غذا به میزان نصف لیوان استفاده شود می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به این بیماری مؤثر باشد.

وی با اذعان بر اینکه علاوه بر نوشیدن دمنوش های گیاهی برای پیشگربی از کرونا نیاز است که بدن را در مقابل سرما نیز پوشاند گفت: هنگام خروج از خانه داخل بینی روغن زده و ماسک را هم فراموش نکند.

شیرمردی تصریح کرد: روغن مالی بدن و سر و گردن با روغن سیاهدانه، تدخین و دود اسفند و کُندر در اتاق برای ضد عفونی کردن، رعایت بهداشت تماس و شست و شو از دیگر توصیه‌ها برای مصون ماندن در برابر ویروس کرونا است.

وی خاطر نشان کرد: در صورت ابتلا به این ویروس می‌توان از عرق بید برای پایین آوردن تب استفاده کرد.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ سازمان بهداشت جهانی در چندین بیانیه خود تایید کرده است که طب سنتی می تواند برای پیشگیری و درمان موثر باشد و به عنوان یک گزینه امیدوار کننده برای تحقیق و درمان بیماری شناخته شود.

در عین حال، سازمان جهانی بهداشت رسماً اعلام کرده است که تاکنون بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید هیچ درمان قطعی نداشته و این درمان نشدن قطعی شامل انواع درمان‌های موجود مانند طب جدید، مکمل و سنتی است.

با توجه به قوانین درمانی کشور و استانداردهای بین المللی تایید داروها، هیچگونه تجویز دارویی و درمانی نباید بدون شواهد و مستندات علمی، صورت گیرد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 45733

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45733/طب-سنتی-می-تواند-گزینه-مناسبی-پیشگیری-کرونا-باشد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir