کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشاغل خانگی راهی برای عبور از بیکاری

21 مهر 1399 ساعت 8:26

کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر دنیا محسوب می شوند و قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل با مزایای بسیاری برای شاغلان آن همراه است.


به گزارش جهانبین نیوز؛ مشاغل خانگی بهترین راه کسب درآمد و حیات خانواده است. اگر به این فکر کرده‌اید که به شخصه درآمدی داشته باشید و درعین حال از خانه بیرون هم نروید و پول خوبی هم دربیاورید، به این ایده‌ها بیندیشید؛ پخت‌وپز غذا، بافت تابلو فرش، تهیه و تولید اقلام دکوری و صنایع‌دستی نظیر کیف و کوله، دستبند و گردنبند ماه تولد، عروسک‌سازی و پرورش قارچ و گیاهان خانگی و دارویی به دلیل کم‌جا و کم‌هزینه‌بودن آن و بسته‌بندی موادغذایی و خوراکی به دلیل اهمیت آن به‌عنوان نیاز اولیه هر انسان می‌تواند ازجمله ایده‌های جالب و پرسود برای راه‌اندازی مشاغل خانگی باشد.

برای این‌که شاغل شوید نیاز نیست حتما تخصصی داشته باشید و می‌توانید از همان هنرهایی که در خانه‌داری به ‌کار می‌برید، درآمدزایی داشته باشید.  


مشاغل خانگی نقش موثری در اقتصاد خانواده و خوداتکایی دارد

تولید کننده و کارآفرین نمونه چهارمحال و بختیاری گفت: مشاغل خانگی نقش موثری در اقتصاد خانواده و خوداتکایی و خودباوری و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی در جامعه دارد.

الهام فیض هفشجانی فارغ التحصیل مهندسی کشاورزی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت: از آنجا که در دوران تحصیل بیشتر آموزشهای ما تئوری بود و من دوست داشتم تا به فعالیت عملی بپردازم و علم و عمل را همگام کنم از سال ۱۳۹۰ شروع به پرورش قارچ کردم.

وی افزود: در ابتدای شروع کارگاه قارچ کمی استرس داشتم اما چون با مطالعه و آموزش و پشتکار وارد شده بودم و با پرورش دهندگان نمونه دیگر مشورت کرده بودم به موفقیتم ایمان داشتم به طوری که الان چشم انداز من ارتقاء کارگاه به واحد صنعتی است.

کارشناس ناظر نظام مهندسی بیان داشت: با توکل بر خدا و حمایت خانواده و کار و تلاش توانستم به بالاترین درصد برداشت قارچ برسم و در سال گذشته به عنوان تولیدکننده نمونه قارچ و امسال عنوان کارآفرین نمونه را کسب کنم.

وی با بیان اینکه کارگاه قارچ ما زمینه اشتغال را برای ۴ نفر به طور مستقیم و ۲۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد کرده بیان داشت: مشاغل خانگی نقش موثری در اقتصاد خانواده و خوداتکایی افراد دارد و یک خودباوری را ایجاد می کند.

تولید کننده نمونه شهرکرد تاکید کرد: مشاغل خانگی در زمینه درآمد زایی موثر اند اما این مستلزم این است که با یک برنامه ریزی بین تولید، فروش و بازاریابی و بازار رسانی یک هماهنگی باشد.

فیض هفشجانی اظهار داشت: از آنجا که اکثر مراحل تولید در مشاغل خانگی از مواد اولیه در تا تولید نهایی داخلی است این فعالیتها گامهایی عملی در رسیدن به اقتصاد مقاومتی است.


وی گفت: بعد از تولید و به بازار رسیدن محصول اگر حجم تولید انبوهی از محصول وارد بازار شود عرضه و تقاضا به هم می خورد و با افت قیمت تولید کننده دچار ضرر می شود.

کار آفرین نمونه استان افزود: انتظار می رود با هماهنگی مسئولان مشاغل خانگی هدفمند شوند و تسهیلاتی برای فروش محصولات و حتی صادرات آنان فراهم شود تا تولید کنندگان دغدغه فروش نداشته باشند.

وی هماهنگ بودن بانک ها با عاملین تسهیلات مثل بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی در زمینه ارائه وام و آسان نمودن شرایط ارائه تسهیلات را از جمله راهکارهای ادامه فعالیت مشاغل خانگی دانست.

628 شغل در بخش خانگی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای ۶۰۵ طرح مشاغل خانگی در این استان، گفت: ۶۲۸ شغل در بخش مشاغل خانگی در چهارمحال و بختیاری ایجاد شد.

حفیظ الله فاضلی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در سال گذشته سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی استان ۶۸ میلیارد ریال بوده که توسط دو بانک عامل به طور کامل پرداخت شده است.

وی گفت: تمام کل این مبلغ در قالب ۶۰۵ طرح با اشتغالزایی ۶۲۸ نفر پرداخت شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال گذشته با پیگیری‌های به عمل آمده توسط اداره کل این تسهیلات از سقف سه ساله به پنج سال و همچنین سقف مبلغ تسهیلات با توجه به رشته شغلی متقاضی از ۵۰ میلیون ریال به ۱۵۰ میلیون ریال افزایش یافت.

وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد یک هزار و ۱۳۴ مجوز مشاغل خانگی مستقل و پشتیبان صادر شده است.

وی بیان کرد: در زمینه صدور الکترونیکی مجوزهای مشاغل خانگی در سال گذشته و سه ماهه ابتدای امسال سامانه مورد نیاز راه اندازی شد و دیگر هیچ نیاز به مراجعه متقاضی به دستگاه‌های اجرایی و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی نیست.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در زمینه زنان سرپرست خانوار فاقد پوشش نهادهای حمایتی تفاهم‌نامه‌ای با جهاد دانشگاهی در زمینه آموزش، تولید محصول و اتصال به بازار برای ۷۷ نفر منعقد شده و اکنون در حال اجرا است.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ مشاغل خانگی ایده‌ای کارساز برای مقابله با بیکاری و گامی بزرگ درجهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی هستند.

این مشاغل علاوه‌براینکه سبب خروج کشور از رکود می‌شوند می‌توانند اشتغال‌زایی خوبی را به دنبال داشته و به‌نوعی کارآفرین باشند، همچنین این مشاغل به دلیل نیاز به حجم پایین سرمایه‌گذاری و سودآوری مطلوب، بسیار مورد توجه و استقبال قرار می‌گیرد و برای خانوارهای کم‌درآمد و بیکار، بیشتر برای خانم‌هایی که شغل خانه‌داری دارند منبع درآمدی خوبی است.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
 
 
 


کد مطلب: 45723

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45723/مشاغل-خانگی-راهی-عبور-بیکاری

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir