کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رعایت دوچندان پروتکل‌های بهداشتی در افراد بهبود یافته از کرونا

20 مهر 1399 ساعت 13:48

استادیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: افراد بهبود یافته از کرونا حداقل تا ده روز بعد از رفع علائم نیز می‌توانند ناقل بیماری باشند لذا این افراد همچنان اصول قرنطینه و موازین بهداشتی را رعایت کنند.


به گزارش جهانبین نیوز ؛ دکتر اعظم جمشیدیان افزود: فردی که به بیماری کرونا مبتلا شده است تا ده روز و حتی بعضی افراد تا دو هفته بعد از بهبودی کامل نیز می‌تواند ناقل بیماری باشد، لذا به افراد بهبودیافته توصیه می‌شود حتی بعد از رفع علایم بیماری نیز همچنان اصول قرنطینه را رعایت کنند.

استادیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: ابتلای یک فرد به کرونا و بهبود وی ایمنی و حفاظتی در بدن ایجاد نمی‌کند، آنتی بادی در بدن وی نهایتا تا دو ماه وجود دارد که طی همین مدت نیز نباید ریسک کرد چرا که ممکن است فرد مجددا و با شدت بیشتری به بیماری مبتلا شود.

وی عنوان کرد: ازجمله اقداماتی که فرد بهبودیافته از کرونا باید انجام دهد همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است با این تفاوت که فرد بهبود یافته با علم به اینکه ۱۰۰ درصد ناقل بیماریست باید دستورالعمل‌های بهداشتی را با شدت بیشتری رعایت کند.

دکتر جمشیدیان به بهبودیافتگان از کرونا توصیه کرد: تا جایی که برایشان مقدور است تا مدت زمانی سر کار یا دیگر مکان‌هایی که احتمال حضور دیگر افراد وجود دارد حاضر نشوند و اگر چاره‌ای جز حضور در این محل‌ها را ندارند فاصله اجتماعی، حداقل ۲ متر را با دیگران رعایت کرده و حتما از ماسک و در صورت امکان از شیلد استفاده کنند.

استادیار ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبود یافته اند نباید تا مدتی در محیط‌های که گروه‌های حساس مثل افراد مسن، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و... حضور دارند، حاضر شوند، تا مبادا ناقل بیماری به این گروه‌ها باشند.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 45721

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45721/رعایت-دوچندان-پروتکل-های-بهداشتی-افراد-بهبود-یافته-کرونا

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir