۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۸
کد مطلب : ۴۵۶۹۹
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اردل عنوان کرد:

برگزاري مسابقه خاطره نويسي پياده روي اربعين در اردل

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل از برگزاري مسابقه خاطره نويسي پياده روي اربعين در راستاي ارتقاي فرهنگ و ادبيات عاشورايي در سال "جهش توليد" در اين شهرستان خبر داد.
برگزاري مسابقه خاطره نويسي پياده روي اربعين در اردل
قاسم همتي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با بيان اين خبر گفت: راهپيمايي اربعين ديگر بخشي از فرهنگ ما شده و در کنار شعائر مرسوم محرم، رمضان ، صفر و ساير مناسبات و مراسم‌هايي آييني ما، بخشي جدايي‌ناپذير از فرهنگمان است و براي انجام شدنش لحظه‌شماري مي‌کنيم.

همتي افزود:نکته‌اي که بايد از سوي علاقه‌مندان به حضرت سيدالشهدا (ع) بيش از همه مورد توجه قرار بگيرد اين نکته است که در ايام اربعين تمام اعمال، رفتارها و گفتارهاي او تحت تأثير اين عمل مهم قرار مي‌گيرد و همه‌کارهاي انسان بر محور اباعبدالله عليه‌السلام تنظيم مي‌شود تا زيارت اربعين به‌درستي شکل بگيرد.

وي بيان کرد: اما امسال اربعين تجربه تازه‌اي رابه خود مي بيند و آن‌هم حضور کرونا و شيوع آن در جهان است تا شايد در ظاهر راهپيمايي بزرگ شيعيان را تحت تأثير خود قرار دهد اما در عمل نمي‌تواند دستاوردهاي اين حرکت عظيم را کاهش دهد. 

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان اردل اظهار کرد: در راستاي ارتقاي فرهنگ و ادبيات عاشوراي در اربعين حسيني مسابقه خاطره نويسي پياده روي اربعين در اين شهرستان برگزار مي شود.

همتي ادامه داد:مهلت ارسال آثار از روز اربعين تا 25 مهر ادامه دارد و نحوه ارسال آثار از طريق واتساپ با شماره 09132809279 مي باشد.

وي بيان کرد: در اين عرصه براي حفظ فرهنگ اربعين و شعائر آن  استفاده از بسترهاي فضاي رسانه‌هاي مجازي مورد توجه  است  و همچنين  توسعه رسانه‌هاي ديني که بتوانند سياست خاطره سازي ديني و وقايعي مانند اربعين را به‌درستي و با تکنيک‌هاي ظريف و حرفه‌اي براي نسل جوان تبيين نمايند.
 
انتهاي پيام/570ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۷:۳۹:۵۶

8 Oct 2020