۰
plusresetminus
به طور كلی میتوان اتفاقی را كه برای اغلب دوستانمان در نماد های بورسی و فرابورسی و ورود آنها در قله این سهام ها افتاد را از فجایع این روزهای بورس دانست.
طبل تو خالی دولت و بر باد رفتن سرمایه مردم/ سرمایه ها در نماد های مختلف نصف شده است،مقصر كیست؟
به گزارش جهانبین نیوز ؛ به طور كلی میتوان اتفاقی را كه برای اغلب دوستانمان در نماد های بورسی و فرابورسی و ورود آنها در قله این سهام ها افتاد را از فجایع این روزهای بورس دانست.

سه عامل درین اتفاق مقصر اصلی هستند،عامل اول كسانی كه به نوعی به این نماد ها مربوط بودند یعنی هم بار مسئولیتی و هم بار اعتباری در جامعه را یدك می كشیدند و از رسانه ملی و رسانه های دیگر در سقف قیمتی مردم را به طور مستقیم یا غیر مستقیم تشویق به نگهداری یا ورود در سهام كردند.

عامل دوم عدم توجه و آموزش كافی از صاحب سهم كه بدون محاسبه تكنیكال و بنیاد نماد و اتفاقاتی كه در شاخص در حال رقم خوردن بود و كلا بدون آموزش كافی اقدام به ورود،و مهمتر،پس از ریزش های متوالی، حد ضرر را رعایت نكرده و اقدام به خروج نكردند.

عامل سوم دولتی كه با آسان جلوه دادن بازار سرمایه و دعوت همگانی به سمت بورس فضایی را در جامعه القا نمود كه گویی بازاری وجود دارد كه فقط كافیه پول رو بذاری آنجا و هر روز ٥درصد بر سرمایه شما اضافه میگردد،به عبارت ساده تر فریب مردم.

 اما اولین قدم برای جبران ضرر در بازار سرمایه باور و ایمان به توانایی برای كشیدن سود از بازار میباشد،پس از آن باید قبول مسئولیت كنیم،با قبول مسئولیت انگشت اتهام رو از گردن این و آن برداشته و متوجه میشویم این خود ما هستیم كه باید ریسك ها و ریواردهای انجام معاملاتمان را به عهده بگیریم و بجای بهانه جویی اقدام در جهت بهبودی اوضاع و كم كردن ضرر حاصله تا حد ممكن و حتی نزدیك شدن به حداكثر سوددهی ممكن را امكان پذیر میكنیم.

برای حصول این امر برای شروع نكات زیر ضروریست:پس از حرف كلیشه ای اما مهمه تكمیل آموزش كه بسیار ضروریست،دوستان جدا از منفی ها یا مثبت هایی كه نمادها میخورد،از همین حالا یه حد ضرر جدید برای خود تعیین كنید و به آن وفادار بمانید،(این حد ضرر میتونه تا ٥ ٪ نسبت به ریسك پذیری در افراد، متفاوت باشه)،این كار باعث میشه در فضای احساسی و هیجانی ناشی از منفی ها و مثبت های نماد،تصمیم نگیرید،و از قبل با بررسی روند بازار ،تابلو خوانی،نمودارهای سهم و رفتار حقوقی و حقیقی نماد در بیست روز كاری گذشته رقمی عاقلانه برای حد ضررتان محاسبه كنید،یادآور میشم دوستانی كه در رقمهای قیمتی بالا وارد شدند،لطفا ان رقم را از نظر روانی در حد ضررشان دخیل قرار ندهند.

و اما در زمان خرید سهامی را انتخاب کنید که آگاهی کامل از حقوقی و بازارگردان و ناظر داشته باشید.

در بعضی از سهام ها حقوقی ها فقط فکر پر کردن جیب خودشان هستند و کاهش ارزش سهام به نفعشان می باشد .

با این کار با خرید سهام شما در پایین ترین قیمت و ایجاد صف غیر واقعی خرید در ادامه با فروش همان سهام با قیمت بالاتر سود کلانی کسب می کنند.

این ۳ اصل را باید رعایت کنید:
چه سهامی را خریداری می کنید.
یک شبه پول دار نخواهید شد.
پول مازاد خود را به عنوان سرمایه گداری بلند مدت وارد بازار سرمایه کنید.


انتهای پیام/1020ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۳۱:۰۷

6 Oct 2020