کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح جامع توسعه ترمینال‌های شهرکرد تدوین می‌شود؛ رکود درآمد ترمینال‌ها در دوران کرونایی

14 مهر 1399 ساعت 9:45

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: رانندگان با مشکل نبود استراحتگاه مواجه هستند بنابراین می‌طلبد طرح جامع توسعه ترمینال‌های شهر تهیه و تدوین شود و این مهم باید در برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.


به گزارش جهانبین نیوز؛ فرهاد رئیسی رئیس شورای اسلامی شهرکرد در دویست و نود و چهارمین جلسه علنی شورا با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در استان اظهارداشت: با توجه به وضعیت اقتصادی جامعه امکان تعطیلی ادارات به‌ویژه شهرداری وجود ندارد اما می‌طلبد محدودیت‌ها تشدید شود.

وی با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری تابع مصوبات ستاد مقابله با کرونا است، افزود: نمی‌توان خارج از چارچوب مصوبات ستاد، تصمیمی بگیریم لذا می‌طلبد پیشنهادات شورای شهر طی یک نامه به ستاد مقابله با کرونا استان ارسال شود.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه یکی از بخش‌های مظلوم مجموعه مدیریت شهری، ترمینال است، بیان کرد: ترمینال محل تلاقی فرهنگ‌ها است.

رئیسی ادامه داد: می‌طلبد فناوری در ترمینال بروز شود و یک نگاه دقیق و راهبردی به این موضوع داشته باشیم چراکه ترمینال در ایجاد درآمد پایدار می‌تواند موثر باشد و در حال حاضر تمامی هزینه‌های ترمینال توسط خودش تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه ترمینال سامان زیبنده شهر نیست و باید تدابیری در این خصوص اندیشیده شود، گفت: رانندگان با مشکل نبود استراحتگاه مواجه هستند بنابراین می‌طلبد طرح جامع توسعه ترمینال‌های شهر تهیه و تدوین شود و این مهم باید در برنامه‌های مدیریت شهری قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد مسافران کاهش یافته و ترمینال در آینده با یک رکود درآمدی مواجه خواهد شد اما می‌طلبد در انعقاد قراردادهای جدید بحث کرونا مدنظر قرار گیرد.

رئیسی ادامه داد: استفاده از بخش خصوصی نیز باید در دستور کار قرار گیرد و هزینه و درآمد ترمینال شرق نیز بررسی و مشکلات فعلی رفع شود.

طیبه شریفی نایب رئیس شورای اسلامی شهرکرد با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان کرد: استفاده از ماسک و دستکش توسط کارمندان یکی از ضروریات است اما با توجه به اینکه با اجرای طرح یک سوم حضور نیرو در اداره مخالف هستم می‌طلبد اطلاع رسانی لازم انجام تا مراجعه‌کنندگان براساس حروف الفبا و در روزهای مشخص جهت انجام امور به شهرداری مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه با افرادی که موارد بهداشتی و پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند باید برخورد شود، افزود: می‌طلبد میز خدمت در شهرداری مناطق راه‌اندازی و بخشی از کار به آن‌ها واگذار گردد تا از تعداد مراجعه به شهرداری مرکزی کاسته شود.

علیرضا توکلی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: پیشنهاد می‌شود تا جهت جلوگیری از تجمع مراجعه‌کنندگان به شهرداری، سامانه پاسخگویی فعال و محلات دسته‌بندی و کارشناسان ما جهت انجام امور در محل حاضر شوند.

حمید فتح‌اللهی عضو دیگر شورای اسلامی شهرکرد در ادامه خاطرنشان کرد: باید تلاش شود تا در این روزهایی که وضعیت استان از کرونا قرمز شده است اکیپ‌های بهداشت و درمان در محل شهرداری مستقر و موارد لازم را تذکر دهند.

وی با اشاره به لزوم توسعه فضای ترمینال‌های سطح شهر گفت: می‌طلبد طرح‌های توسعه‌ای و درآمدی برای ترمینال‌ها اجرا تا در امر ایجاد درآمد پایدار تاثیر‌گذار باشد.

امامقلی بلالی عضو شورای اسلامی شهرکرد در ادامه با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها نارضایتی‌هایی به دنبال خواهد داشت، گفت: با حضور یک سوم نیروها در ادارات هم ارباب رجوع انتظار کار دارند اما می‌طلبد طی نامه‌ای پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای به استاندار ارائه شود.

مصطفی حیدری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهرکرد در ادامه جلسه بیان کرد: باید سیستمی در شهرداری راه‌اندازی شود که مردم بتوانند درخواست‌های خود را از منزل ثبت کنند و نیاز به مراجعه حضوری نباشد که در آینده هم بسیار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی گفت: امروز سیستم کاغذی پاسخگو نیست و باید به سمت مدرنیته شدن حرکت کنیم بنابراین می‌طلبد واحد‌های مربوطه شهرداری بسیج و در این راستا به صورت جدی تلاش کنند.

حیدر علیپور عضو شورای اسلامی شهرکرد نیز در ادامه بیان کرد: کاهش مسافران در ترمینال از طرفی خوشایند است چراکه نشان می‌دهد مردم استان شعار در خانه بمانید را عملیاتی کرده‌اند و جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مسافرت‌های خود را لغو کرده‌اند.

کمال بهمنی مدیر پایانه‌های مسافربری شهرکرد در ادامه این جلسه با اشاره به کاهش مسافران در وضعیت کرونا بیان کرد: تعداد مسافران در زمان شیوع ویروس کرونا کاهش چشمگیری داشته اما ترمینال سامان به دلیل وجود ماشین‌های شخصی مشکلاتی را برای تاکسی‌های خط ویژه ایجاد کرده است.

وی گفت: در راستای ساماندهی تاکسی‌ها و ماشین‌های شخصی باید تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات رانندگان این قشر هم رفع شود.

انتهای پیام/1020ج


کد مطلب: 45681

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/45681/طرح-جامع-توسعه-ترمینال-های-شهرکرد-تدوین-می-شود-رکود-درآمد-ترمینال-ها-دوران-کرونایی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir